Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2006 12:27:33
Svar/Indlæg:
202/9
Jeg har netop samlet mig et nyt system følgende i:
Nye dele:
Gigabyte GA-965p-s3
e6300 m. stock cooler
2x1 gb G-skill ddr2-800 ram
"gamle" dele
Geforce 7600gt kort
dvd brænder ATA
Samsung 160 gb Sata2 HD
540 watt PSU
Temperaturer målt i BIOS: CPU 29 grader , kabinet 25 grader. Jeg har 4 kørende kabinetblæsere.
Når jeg starter den op, virker alt helt normalt og jeg har adgang til BIOS uden nogen fejlbip eller noget. Ved opstart registrerer den både de 2 gig ram, min SATA harddisk og min ATA dvd-brænder.
Så langt så godt.
Når jeg så sætter en installation af windows vista igang, går den i stå efter at have overført alle filer hvorefter den genstarter for at færdiggøre installationen. Der er så her ved "Completing installation" den fryser. Efter ca. 20 min kommer der genstart hvorefter jeg bliver bedt om at starte en installation på ny, da der opstod en uventet fejl. Det har jeg så gjort 5 gange nu.
Den ene gang kom den med en fejlmeddelelse inden den genstartede, om at den ikke havde adgang til installation scorce-drive, altså det dvd drev jeg installerer fra.
Det der undrer mig er at den næsten når gennem hele installationen, men efter at have kopieret alle filer og genstartet virker det som om den ikke har adgang til dvd-drevet?
Jeg aner ikke hvad der er galt med systemet, det kan jo vel både være ram, bundkort eller cpu, som jo er nyt.
Håber i har nogle ideer, eller der er en venlig sjæl i aalborg med et conroe-system der vil hjælpe.