Superbruger
Tilføjet:
31-12-2006 00:14:36
Svar/Indlæg:
92/25
Jeg har fået et problem med min computer efter jeg har flyttet den.
Mit problem lyder således:
Tryk-start starter computer og viser graffikkort, skifter til visning af cpu speed og ram. Der efter søger den efter tilkoblet hardware (cd/dvd/harddisk). Den finder min harddisk og springer stranks over i en sort skærm, der går 3-4 sek hvor den er sort, og så skifter den til en sort-blålig skærm hvor den bliver.
Mine egne forsøg:
Først tjekkede jeg alle kabler efter, eftersom en flytning af en pc kan årsag de falder ud. Men fandt intet.
Anden gang rykkede jeg den der lille sorte ting så min bios rebuttede. Heller ingen ændring.
Tredje gang støvsugede jeg hele maskinen fra snavs og andet der nu var. Ingen effekt.
Fjerde gang tog jeg min harddisk ud og prøvede at starte. Det resulterede så i af den ville boot fra cd. Jeg kan så konkludere af fejlen må være harddisken.
Femte gang skulle være løsningen, jeg satte en gammel harddisk i og startede (uden den jeg havde i iforvejen). Der kom en skærm op hvor jeg kunne vælge mellem 2 windows xp og 1 2000. Kunne ikke trykke mig ind på nogen af dem.
Sidste gang satte jeg begge harddisk i for at prøve og satte den gamle harddisk som sad i computeren til at være slave og den nye (den som ikke sad i) satte jeg som master. Der skete 2 ting, første gang kunne den ikke finde noget og klagede ogver disk fejl. rettede det og næste gang gik den i sprt-blålig farve igen som da jeg satte min computer til første gang efter flyttelsen.
Hvad skal jeg gøre? har ingen ide, tror min harddisk har taget skade, men det eneste den har fået af hop, er turen i bil som var ganske rolig (den samme som vejen der ned). Computeren blev flyttet 2 timer efter frakoblet fra strøm, flytte, 1½ timer efter ankomst satte jeg den til igen og så kom den sort-blålig skærm frem.
Harddisken har taget skade, og skal enden til en fagkyndig, for undersøgelse, eller en mulig operation for at rede nogen enkelte data (som jeg ikke vil miste). Kan også være at de kan lave den. Men ja ikke fordi jeg har tiden til det lige nu.
Håber på et svar, og ser frem til det :)
Hilsen zafot