Mærkelig Lyd Fejl

Diverse d.  31. december. 2006, skrevet af Mathias L.
Vist: 655 gange.

Mathias

Overclocker
Tilføjet:
31-12-2006 02:37:47
Svar/Indlæg:
79/23
Jeg kører min lyd gennem et Creative SoundPCI lydkort, og når computeren først starter fungerer lyden fint. Men hvis jeg så går ind i et spil og går ud af det igen, er lyden væk, og her snakker vi alt lyd inc. systemlyde. først tænkte jeg at det jo bare er en hardware konflikt, så jeg deaktiverede mit onboard lyd og genstartede = Samme fejl.

Hvis jeg prøver at starte en sang i WinAmp får jeg: "Bad Directsound Driver. Please install proper drivers or select another device in configuration.
Error code:88780078"

jeg er lidt uerfaren i enhedshåndtering, så kan nogen fortælle mig om fejlen ligger her?
Billede :

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2006 02:48:30
Svar/Indlæg:
3943/44
Winamp
Options -> preferances -> Plug-ins -> output -> Direct-sound output -> Configure -> så er der en dropdown liste, der skal du gerne have valgt det rigtige lydkort, og så trykke ok.
Så bør det virke, ellers må du prøve at geninstallere drivere.

Mathias

Overclocker
Tilføjet:
31-12-2006 04:49:53
Svar/Indlæg:
79/23
det er den sat til, og det er ikk kun i winamp, i WMP siger den at den mangler codecs, og lydkortet er plug & Play.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2006 05:17:47
Svar/Indlæg:
4657/53
codecs skal du alså selv hente på nettet.
plug & Play betyder bare hardwaren har en ID så windows kan genkende den.
dit problem er at du har haft 2 lydkort på samme tid.og det virker ikke.
Du skal afindstaller lydkort driver/software genstarte pc og indstaller driveren igen.

codecs kan du google efter . men de fleste bruger K-Lite Codec Pack.
som kan downloads her http://www.filehippo.com/downl...

Mathias

Overclocker
Tilføjet:
01-01-2007 18:24:19
Svar/Indlæg:
79/23
jeg bruger allerede K-lite Codecs, men jeg kan ik få fjernet mit onboard lydkort fra listen, hvis jeg trykker fjern er den der igang på startup. og den kan jeg ikk bruge fordi den er defekt og spiller elendigt lyd, hvis jeg trykker deaktiver laver den stadig samme nr..

Mathias

Overclocker
Tilføjet:
01-01-2007 18:24:58
Svar/Indlæg:
79/23
jeg bruger allerede K-lite Codecs, men jeg kan ik få fjernet mit onboard lydkort fra listen, hvis jeg trykker fjern er den der igang på startup. og den kan jeg ikk bruge fordi den er defekt og spiller elendigt lyd, hvis jeg trykker deaktiver laver den stadig samme nr.., nåh ja, det skal lige siges det skete efter at nogle filer skulle slettes i sammenhæng med en virusscan, er der noget der?

Mathias

Overclocker
Tilføjet:
04-01-2007 08:06:14
Svar/Indlæg:
79/23
Virkelig ingen der ved hvad det kan være?