Du skal nok tænke Geforce8800 lidt anderledes. Det er jo direkctX10 og du vilkun kunne bruge directX10-kort til at vise direkctX10-spil.
Så ønsker du at investere nu, er geforce8800GTS nok det billigste og bedste valg, trods prisen.
Jeg vil mene det vil passe godt til dit system, måske lige en tand i overkanten, men som sagt directX10 er directX10, og er på nuværende tidspunkt det eneste fornuftige.. desværre. :00
Kan du vente, kommer der om ca. 3måneder et Geforce8400 og 8600 til langt mere spændende priser.
Alt tyder på ca. 64shaderunits og 16pipelines (32texturefiltreringsunits) for geforce8600(et halvt 8800HTX) og det halve for geforce8400.
Altså ca. halv ydelse per hz i forhold til 8800GTX...
Måske ser vi endda 384MB 192bit ram. Altså både en hastighedsforøgelse og mængdeforøgelse i forhold til aftageren (Geforce7600GT)
Jeg synes selv at de nye midrange-kort ser spændende ud. Hvis jeg var dig beholdte jeg det 7800GT et par måneder endnu. Der er jo ikke spil der understøtter de nye effekter endnu (og det kræver ikke Vista som mange siger) ;) Og dit grafikkort har stadig god ydelse til de nuværende og er bygget på den nyeste brugbare teknologi. :)