Hejsa jeg skal lige bruge noget hjælp til Nbitor.. Jeg har gang i min gamle AMD platform med en 1600+ athlon og et 5600XT :) Nu vil jeg så gerne clocke det da systemet jo alligevel aldrig bliver brugt.. så der sker ikk det vilde ved at det brænder af.. Jeg har vand på CPU og GPU.. Ilde ligger min CPU 50 og på load både på CPU og GFX ligger den på 56. Så der skulle være fin kontakt?
Nå men tilbage til spørgsmålet! Sådan som jeg forstår det så kører alt det man laver med Nbitor i windows og man skal ikk ud noget DOS for at flashe vel? Det jeg skal vide er bare hvordan jeg laver en backup og hvordan jeg flasher den med nogle flere volt til GPU :)
du skal lave en start disk til dit floppy ;) så laver du en backup af din bios. så laver du en start disk mere hvor du ligger din mod bios,som du flasher med. hvor langt kan du komme med rivatuner,når du slår max fra ?:(
Har slet ikk nået toppen endu.. den er ikk engang blevet ustabil end nu... Men hvordan filen slår jeg den max clock fra i rivatuner.. jeg må ikk gå længere end 355 hvilket den uden problemer klarer!
Jeg prøvede lige RivaTuner. Hvis jeg satte frekvensen over 420 mhz (standard = 250 :e ) Sagde den noget med at driveren ikke understøttede det. Med AtiTool kunne jeg gå 470 mhz :e Et lille oc på 88% med standard køling, og ingen mods :e :e :e
Mht. at låse RivaTuner op så du kan oc mere end 50 %: Power user -> Riva Tuner \ Overclocking \ Global -> MaxClocklimit = 300