Bærbar vs. Stationær

Diverse d.  02. januar. 2007, skrevet af niels31
Vist: 292 gange.

niels31

Overclocker
Tilføjet:
02-01-2007 17:23:32
Svar/Indlæg:
68/54
Det er svært at finde ud af om den nye Vista pc skal være en bærbar eller en stationær... Der er både for og imod begge muligheder, men sådan en super lækker gamer bærbar, med 17" Widescreen og et 7600 go grafikkort, samt en Core 2 Duo og 2 Gb ram...

Jeg har sku virkelig svært ved at vælge... Man sidder jo godt og arbejder foran sin stationærer computer, men synes måske næsten bare en god gamerbærbar ville være at fortrække, men hvad synes I? Hvad er bedst at sidde med?

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2007 17:29:56
Svar/Indlæg:
6899/119
Nu får du min personlige holdning ;)

Når man kommer over 15,4" skærm til en bærbar, så synes jeg ikke det er sjovt mere. Så er det nærmere en slæbebar i mine øjne. Et stort monster, hvor jeg så ville foretrække en stationær :)

En stationær er meget mere behagelig at sidde ved og hvis du ikke har brug for bærbarens mobile egenskaber, så ser jeg ingen grund til at du køber sådan en.

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2007 17:31:32
Svar/Indlæg:
3944/384
Nu har jeg ikke selv haft en bærbar, men de gange jeg har siddet ved en bliver jeg altid frustrerert! Knapperne sidder underlig, langsom harddisk, ingen oc, performance/dk kr. ratio dårligt i forhold til stationær..

Tror du skal spørge dig selv om du vil ofre virkelig meget performance for at blive mobil? Har du brug for det?

Shake

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2007 17:40:19
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg er selv glad for at have en bærbar, men for mig kan den aldrig erstatte en stationær computer - jeg skal have en stationær til daglig, som jeg sidder godt ved, som yder godt, og som er nem og billig at opgradere. Og så skal jeg have en bærbar, som er bærbar :)

niels31

Overclocker
Tilføjet:
02-01-2007 17:47:27
Svar/Indlæg:
68/54
Bruger min Dell bærbare i skolen, og synes det er lækkert nok at sidde ved en bærbar, men jeg kan da godt mærke en klar forskel når jeg sætter mig ved min stationærer... Nu har den bærbare så også kun 15,4 tommer skærm. Jeg spiller ikke så vildt meget computer mere, det strækker sig til WoW og så lidt First Person engang imellem, så derfor synes jeg det ville være meget rart med en bærbar så jeg har mubiliteten... Men mubilitet og 17 eller 19 tommer skærm.? Nå jeg tror jeg vil tage ud og se dem i real life...

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2007 18:07:59
Svar/Indlæg:
3944/384
#4 Det er ikke bare skærm størrelse, men også real ydelse.. Du vil altid kunne få SÅ meget mere computer når du køber stationær, og der sidder som regl altid langsomme harddiske i en bærbar og er der noget der kan mærkes så er det en langsom disk. Og køber du en bærbar med en hurtig disk, ja så er du ikke mobil længere, og du får problemer med varme og pris.

Shake

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2007 19:51:08
Svar/Indlæg:
2343/272
#0 - Selvom bærbare har udviklet sig rigtig meget skal du overveje at en bærbar nogenlunde koster det dobbelte af en pc med samme ydeevne.

Så det afhænger meget af dine behov:) Selvfølgelig er det fedt lige at kunnet tøffe hjem til en kammerat og spille, men en stationær med fladskærm er egentlig ikke så slem at flytte..

Jeg har både bærbar og stationær og foretrækker klart den stationære, den er bare hurtigere og mere stabil til alt. Men kan ikke have den med i skole;)

Adoma

Overclocker
Tilføjet:
02-01-2007 20:54:15
Svar/Indlæg:
2/0
Tja. Det er helt rigtigt sagt, at du skal tænke på det behov du har, men så er det vist også det.

Fordelen ved en bærbar er indlysende efter min mening, vel at mærke!
Har selv skiftet min st. ud med en bærbar, og jeg skifter aldrig tilbage igen...!!!

Jeg har da også investeret i "en ordentlig fætter" m/Duo Centrino på 2GB/2GB 566Mhz Ram/X1800 Grafik m. 256MB DDR3/2 x 100GB Hdd 7200rmp i Raid. Skærmen er naturligvis 17" CrystalClear!
En dyr fætter men den kan tilgængæld også opgr. til Duo2 CPU osv.

Du får en stor maskine, ja, men vægten er stadig "kun" 4 kilo, altså 4 l mælk, det vil jeg ikke kalde "slæbbar".
Desuden har du et noget lavere strømforbrug, mobilitet, og så fylder den jo ikke meget, vel!

Vedr. den xtra varme der tales om her, kommer vist fra folk der ikke har prøvet hurtige diske i en bærbar. Jeg bruger som sagt 2 stk. 100GB 7200rpm diske, og har testet tempen, lige over diskene og den er sølle 29 grader, da mine hænder er ca. 37 tja så kan jeg ikke rigtigt få øje på problemet her!

Prisen er selvfølgelig noget højere end en stationær, men du skal jo ud at købe igen om et par år, ik´?

God vind med valget.