Har lige smidt ny køler på min søsters prescott 3.0 s478, da den blev 61 grader idle med stock køleren. Nu er der så kommet lidt airflow i kabi, og en Zalman CNPS 7700CU køler på CPU. Den bliver nu 60 grader i full load (prime 95), det er sq da vel fint nok ik? Hvornår blir det kritisk?
Jeps, sq rart nok, det hjalp gevaldigt med en 80mm ind og en 80 mm ud af kabi, og så den Zalman køler. Tænkte nok det var en fin nok temp, min gamle Northwood 2.53Ghz blev med Zalman 7000 CU ca 51 i load, og ved en Presscot blir noget varmere.
#6 hehe min har sgu også fået en del tæsk, den har lukket ned med grænsen på 80 grader et par gange, når sådan en 3.0 bliver presset over 4.0 ghz på luft bliver den liiidt varm :) for det sidste til mit vandkøling idag så bliver det sjovt at se hvad den kan tæskes til, er lidt kold overfor den så dør den dør den så køber jeg en 3.4 ghz og giver den samme tur :)
Jeg har 2 GB Pc4300 Geil Ultra Platinum i den som snilt kan rende 270 mhz, så ville jeg kunne klemme den op på eksempeltvis FSB 234x15 = 3500 Mhz uden at pille ved vcore? (Shake det må du vide) :)
Altså... Du kan godt rende med højere hastigheder, men jeg vil nok ikke anbefale det.. Jeg overclockede den kun fordi jeg havde virkelig godt vand på :) Den kan aldrig over 55grader fuld load 1.5vcore @3.6Ghz... Men hvis du er villig til at dræbe den over et par år så kan du godt overclocke..
hehe ej hver sin smag, når mit vandkøling kører skal den bare smækkes så meget den kan, hviiiis noget går galt er prisen så lav på p4 socket 478 cpu'er at jeg nok overlever en død cpu :)
men med alle de tæsk den har fået på luft tror jeg næppe den knækker halsen med mindre jeg går helt amok :)
Så kom jeg igang. Starter blidt ud med 220x15 = 3300 Mhz (std vcore). System synes stabilt og efter 30 min Prime 95 torture test ligger den sjovt nok stadig og svinger mellem 60-61 under full load (Som ved 3 Ghz std). Kører torturetest 1 time indtil jeg rammer muren, så går jeg et skridt bagud og kører stresstest endnu længere.
nu ser jeg lige hvor langt den kommer uden jeg piller ved vcore. Ekstra strøm betydr jo altid ekstra varme, og varme er ikke noget denne prescott mangler i forvejen haha :P