Problemer med opstart

Software d.  05. januar. 2007, skrevet af wabberen
Vist: 321 gange.

wabberen
 
Superbruger
Tilføjet:
05-01-2007 12:53:24
Svar/Indlæg:
39/19
Hei
Dette er ikke første gang der er problemer med min fars spand.
Problemet nu er at maskinen under opstart ikke kommer længere end lige efter det loadende windows logo. Derefter blir skærmen bare sort og der sker ikke mere.
Jeg kan uden problemer åbne i safe mode.
Når jeg så prøver at køre windows installation for at reperere, kommer maskinen heller ikke så langt. I første menubillede trykker jeg enter, så kommer stedet hvor den lige render de forskellige diske igennem inden man skal acceptere nogle vilkår.
Der går den så i stå når den skal finde harddisken på 500gb.

I safe mode kan den finde alle diskene og det ser ud til at de er sat om som de skal være.
Maskinen er:
asus a8n5x
80gb sata(boot/system), 400gb ide master, 500 gb sata

Er klar over det lyder inviklet, men det er svært at forklare bedre. Håber i kan forstå det


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2007 15:22:48
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvis maskinen kan boote i Safe Mode...og ikke under normal boot, har den sikkert problemer med video-driveren.

Boot op i safe mode med netværk (efter F8) og hent så den seneste video-driver. Installer denne og genstart.

Når du reparerer/installerer, har du sikkert glemt at trykke F6 istarten af installations/reperations-fasen....og givet maskinen floppyen med sata-driveren. Uden den driver, kan maskinen ikke finde disken....med mindre du bruger en Windows XP cd m. ServicePack 2 integreret.



wabberen
 
Superbruger
Tilføjet:
06-01-2007 10:17:57
Svar/Indlæg:
39/19
Ok jeg vil prøve det første du skriver.
Og der er service pack2 integreret på cden



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2007 10:31:47
Svar/Indlæg:
2870/65
SÅ er det fordi de drivere som er på XP cd-en ikke kan finde din sata disk.

På driver-cden til dit board, ligger der nogle sata-drivere. Find dem og læg dem ned på en floppy.

Endnu bedre...find de seneste drivere hos producenten af bundkortet....og læg dem så ned på en floppy...og brug F6 i starten af installationen.

Men, check lige først om ikke det med video-driveren virker først



wabberen
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2007 14:03:56
Svar/Indlæg:
39/19
Ok det med grafikdriveren gav intet resultat.
Kan ikk rigtig forstå det andet du siger. For den har intet problem med at finde den anden satadisk (80gb) med de drivere der er på xp cden.
Det burde da ikk have nogen forskel med størrelse på diskene?

Forresten. Når windows billedet har loaded under normal start og skærmen blir sort, kan man høre at der ikke sker noget som helst, og load led lyser konstant.