Computeren vil ikke lave en boot-up

Bundkort / CPU d.  05. januar. 2007, skrevet af Saviour
Vist: 311 gange.

Saviour

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2007 22:28:25
Svar/Indlæg:
6/4
Hej

Jeg har været ved at sætte et system sammen, men er stødt ind i nogle problemer.
I nederste venstre hjørne af bundkortet (DFI nF4 SLI-DR EXPERT) er der nogle diagnostic LEDs. Først ville bundkortet ikke finde RAMene, og hele systemet stod bare stille uden der kom noget billede på skærmen.
Derfor skiftede jeg RAMene med nogle andre. Nu kan bundkortet godt finde RAMene og det kan også finde Grafikkortet. På skærmen sker der også noget, idet DFI logoet kommer frem. Dette er dog det eneste der sker, systemet vil ikke lave en boot-up. Alle diagnostic LEDs skal gå ud når systemet laver en boot-up, men det sidste der indikerer, at VGA er dectected lyser stadig.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, så hvis nogen har nogle forslag er de meget velkomne til at skrive.

Mvh. Søren

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2007 22:36:41
Svar/Indlæg:
6899/119
Clearede du cmos efter ram skift?

Det plejer dfi boards at være meget kræsne med.

nyg

Superbruger
Tilføjet:
06-01-2007 02:12:35
Svar/Indlæg:
271/63
Tror ikke clear cmos fixer det problem? Men man kan jo godt prøve.

Fra koble batteri og clear cmos

Hvad skifter den efter logo`et. Den plejer jo altid at komme med en fejl tekst.

Sedl

Overclocker
Tilføjet:
06-01-2007 23:23:12
Svar/Indlæg:
260/3
Det ville være rart med lidt mere info om dit hardware !
Ram,cpu,psu osv. Har du sluttet alle 4 strømstik på Bundkortet til?
En god stabil PSU er et must for et DFI board ,minimumskrav er såvidt jeg husker 480 w,men personligt ville jeg vælge en på 600 w og opefter (har en Zeus 750 w) .Cmos clear er så absolut et must hvis du har skiftet hardware, som Devices skriver er de megt kræsne de DFI boards ,tag alt strøm fra imens og lad den stå et godt stykke tid.
men skriv lige lidt mere om dit harware først og fremmest ;)
Held og lykke.

Saviour

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 15:00:07
Svar/Indlæg:
6/4
Tak for svarene.

Mit system består af:
Athlon FX55 CPU, 2X512Mb Mushkin Redline, PSUen er en Chill Innovasion 520W, jeg har prøvet med tre grafikkort et Asus X1800XT TOP (har ekstern strømforsyning, et Geforce 6600GT og Geforce 8800GTS.

Jeg har clearet Cmos, men det hjalp ikke. Så skiftede jeg RAMene med nogle Kingston Value 2x512Mb og så startede systemet. Efter jeg havde installeret Windows, prøvede jeg så at skifte Kingston Value RAMene ud med mine Mushkin Redline og så var der pludselig ingen problemer. Systemet kørte i ca. 5 timer uden problemer og jeg lavede nogle benchmarks og spillede lidt, hvorefter jeg slukkede for det.
Da jeg så startede det i går, troede jeg selvfølgelig det virkede perfekt, men nej. Jeg oplever nu, at skærmbilledet pludselig fryser fast. Jeg har desværre ikke mulighed for at skifte RAMene med de Kingston jeg tidligere brugte, da det var nogle jeg lånte af en ven jeg havde på besøg.
Lyder det ikke som om det er RAMene der er problemet?

Mvh. Søren

Sedl

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2007 15:58:49
Svar/Indlæg:
260/3
Jeg har læst et sted at Mushkin Redline har det bedst i de gule slots
altså 2 og 4, prøv evt. med en af gangen og kør en memtest fra Bios.
Husk at clear Cmos igen inden du går igang ,håber det hjælper ;)

Mvh.
S.E