OC en acer bærbar?

Overclocking d.  06. januar. 2007, skrevet af zounds
Vist: 294 gange.

zounds

Overclocker
Tilføjet:
06-01-2007 01:29:39
Svar/Indlæg:
7/3
Hey, sad og tænkte på for en del år siden hvor jeg brugte rigtig meget tid på mine pc'er havde jeg en amd på 350mhz jeg fandt noget på nettet med jeg kunne ændre en jumper ved(mener jeg)front side bus så jeg kørte 420mhz med en anden blæser, så sad og tænkte over om man kan sådan nogle numre med min bærbar også? Det er en acer aspire 1310 1.66mhz amd'er hvis det hjælper nogle til og svare🙂 Må nok indrømme jeg er faldet af på den ang pc'er de sidste par år, så ville også høre om i har andre ide'er til noget mere "power" i den? Har kun 256ram, hvor meget burde jeg kunne putte i den inden for rimlighedens grænser!?
Mvh Jack ( På forhånd tak :- )

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2007 02:02:12
Svar/Indlæg:
765/82
jeg ved ikk så meget om den der, men hva med en 7200 omdr/min IBM hdd, det giver noget hastighed, hvis du har en langsommer hdd nu, og ved ikk hvor meget fu har plads til af ram men hva med 2*256mb eller 2*512mb.

tror altså det er begrændset hva men kan OC på sådan en blærbar, bundkortet har sikkert ikk så mange muligheder med spænding osv. og det går jo ud over strøm levetid og den laver jo også mere varme, og det nok svært at komme af med i en blærbar. men det kan da være der nogen der har erfaringer på det område.

du skriver ikk noget om hva du bruger den til? men gætter næsten på det ikk det vilde spil du for bugt den til.

nyg

Superbruger
Tilføjet:
06-01-2007 02:06:59
Svar/Indlæg:
271/63
Du kan ikke overclocke en bærbar. Eller jo kan du sikkrt godt via et program. Men vil stærkt fra råde det da en bærbar ikke er lavet til at man skal overclocke tingene.

For det første findes der ikke nogle indstillinger i bios for fsb og multiplier. For det andet så bliver din bærbar extrem varm og kan brænde sammen, da dens køler er minimal og ikke giver nok luft til at køle cpu`en.. ;)

Vil råde dig til at lade vær. Den kan ikke holde til det.

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2007 02:47:59
Svar/Indlæg:
1762/50
den anden ting er også at der ikke findes en pci/agp lås, og uden den kommer du ikke langt! :p