til til mediecenter

Media Center d.  06. januar. 2007, skrevet af -N-
Vist: 537 gange.

-N-
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2007 14:39:16
Svar/Indlæg:
4/1
Jeg flytter i lejlighed med en ven her inden længe og havde overvejet at lave et mediecenter, men der det muligt at lave et alle kan komme til at bruge?

Havde tænkt mig at lave en server ud af den computer jeg sidder ved nu og så købe mig en ny spille comp, men er det muligt at lave systemet såen at server står i et lille rum for sig selv og man så kan bruge mit tv, hans tv og tv i stuen? evt. så hver mand kan se noget forskelligt?

B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2007 14:43:53
Svar/Indlæg:
3640/1231
Altså du mener at have et fælles MediaCenter koblet på 3 TV, som man kan styre uafhængigt?

Det er ikke muligt, medmindre i alle har en maskine og et TV. I kan så fælles bruge indholdet på serveren, men i vil ikke allesammen kunne bruge den samme maskine til MediaCenter på forskellige skærme...



-N-
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2007 14:55:45
Svar/Indlæg:
4/1
Okay, men de maskiner der så skal stå ved hvert tv, der stille vel ikk de store krav til dem vel? men man burde kunne bygge en relativ billig comp til at styrre det med?



B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2007 15:43:51
Svar/Indlæg:
3640/1231
Tror ikke du kan gøre det sådan.
Man kan opsætte nogle "extendere" f.eks. Xbox, der kan bruges til hvert TV, de skal bare kobles på ET MediaCenter et sted.

Men jeg ved sku ikke om man kan køre dem individuelt... altså at de ser forskellige film på samme tid :l



-N-
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2007 16:09:55
Svar/Indlæg:
4/1
Ja, havde oz godt overvejet xboxen, men syntes bare ikk den trækker så meget i mig, havde overvejet at købe ps3 i stedet da den har bluray(så er man da lidt fremtidssikret)



foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2007 17:05:49
Svar/Indlæg:
1685/240
Det kan til dels lade sig gøre, og begrænsningen ligger i softwaren...

Som B@NG siger så skal der stå en lille maskine ved hvert TV, men det er muligt med en decideret Optage server - hvis du blot vil se TV, så er det klar smartes at bruge tuuneren i TV'et...

Men MythTV til Linux kan fint virke som optage server, hvor servern har en tuner (eller flere) og man så kobler de forksellige stationer til som klienter, og bestemmer hvad serveren skal optage...



-N-
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2007 18:15:01
Svar/Indlæg:
4/1
Jamen skal bruge maskinen til andet end tv. oz musik og film der ligger på serveren...Men vil det være muligt at jeg kan ligge inde på mit værelse og se en film fra serveren og han så hører musik fra serveren og en gæst ligger og ser en anden flim fra serveren?



B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2007 19:48:35
Svar/Indlæg:
3640/1231
ikke ved bare at tilslutte flere skærme, nej :l

Selvom i kunne finde en løsning, og logge på med 3-4 forskellige konti på én gang, vil maskinen næsten umuligt kunne klare det.
Harddisken skal læse for mange steder på én gang, CPU'en skal klare for mange ting på én gang, og ikke mindst grafikkortet vil komme på en umulig opgave.

Så hverken teoretisk eller praktisk har du en chance for at få det til at køre. Du er nødt til at have en maskine tilsluttet til hvert TV.




-N-
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2007 16:04:28
Svar/Indlæg:
4/1
Okay..men hva så hvis jeg bygger en maskine til hver tv. er det så muligt at have det hele liggende på serveren?



Slow-mo
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 21:06:23
Svar/Indlæg:
330/34
-N-

Mediaportals TV-Engine vil kunne klare dit problem. Dog skal du have en klient ved hver tv.

http://wiki.team-mediaportal.c...

Slow