driver_irql_not_less_or_equal

Software d.  06. januar. 2007, skrevet af Krizo
Vist: 742 gange.

Krizo
 
Superbruger
Tilføjet:
06-01-2007 15:56:14
Svar/Indlæg:
104/56
Nogle der kan hjælpe med at løse dette problem.

Troede det var min bluetooth adapter der var problemet men nej, fik også beskeden i sommer og opdaterede så bios men jeg kører men den bedste bios nu, så det kan jeg ikke redde på dne måd eigen.

Har så tjekket mine ram for fejl, der er ingen problemer tilgengæld er der problemer med 2 af mine ramslots, men det ram slo jeg bruger nu er der ikke fejl i, har scannet med memtest86+

hvad kan jeg ellers gøre, vil forsøge at formatere hele min harddisk, sidst formaterede jeg kun min c partition og efter formateringen begyndte computeren at lukke ned med beskeden.

Hvis det heller ikke lykkes hvad skal jeg så forsøge mig med?

Spiffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2007 16:12:07
Svar/Indlæg:
3162/78
Det plejer at være ram fejl, som du siger. Men det kan være næsten alt. Har du prøvet en anden hd?

/Smed



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
06-01-2007 16:39:20
Svar/Indlæg:
1085/26
#0.
Troede det var min bluetooth adapter der var problemet men nej, fik også beskeden i sommer og opdaterede så bios men jeg kører men den bedste bios nu, så det kan jeg ikke redde på dne måd eigen.

Den bedste ? eller den nyeste ? Lyder som om du kører med en gammel bios eller hvordan difinere du bedste som du selv skriver ?

har du prøvet google ? sammen med dit bundkort navn? eller andet hardware ting fra din computer ?

Kunne også være du kører med nogel "crap" drivers ....

// oUT



m1kk3l
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2007 17:11:02
Svar/Indlæg:
37/1
windows kan ikke altid lide de nyeste nvidia drivere. prøv den seneste understøttede fra MS.. nogle gange virker det..



Krizo
 
Superbruger
Tilføjet:
06-01-2007 17:18:11
Svar/Indlæg:
104/56
#2
Mente nyeste min fejl, men mit bundkort er NF7-SL så den nyeste driver var vidst fra november 2004.

#3

Har de en liste på deres hjemmeside eller hvad?



Rafcio
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2007 17:29:29
Svar/Indlæg:
445/32
det er driver problem/fejl, prøv at geninstalere mobo driver og efterfølgende grafik driver, det kan være at det hjælper på det, ram kan du prøve at teste med windows memory controler" eller sådan noget i den retning, hvis maskinen er oc'et så sæt alt til standard igen



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2007 18:40:18
Svar/Indlæg:
6052/189
irql_not_less_or_equal er windows's egen måde at sige "fuck dig jeg gør et eller andet galt og jeg gider ikke hjælpe dig med at finde ud af hvad det er".


den kan betyde en masse forskellige ting.


men nu står der "driver_" foran.. kommer den med noget andet brugbart?

navnet på en dll-fil? et eller andet mere?



IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
06-01-2007 20:22:44
Svar/Indlæg:
409/12
Har du nogle pci kort i din pc ? jeg har oplevet det samme. Mit problem var at min pci scsi controller delte IRQ med noget andet hardware. Problemet blev løst ved at bruge en anden pci port. Ellers prøv at skifte usb porte.



Krizo
 
Superbruger
Tilføjet:
06-01-2007 20:35:57
Svar/Indlæg:
104/56
Computeren er ikke oc'et og har ikke noget i en pci port har kun, mit grafikkort i agp porten, men tror jeg vil forsøge at formatere skidtet i morgen og så må jeg lige starte på en frisk.

Muligvis har jeg hentet forkerte drivere da jeg formaterede, kunne ikke finde min bundkorts driver cd.

Hvilke drivere skal jeg hente fra Nvidia, til mit NF7-SL hvis der er en der vil linke, så jeg er sikker på at få hentet det rigtige.