#12 Det er kun lige kommet på gaden, så det skal du ikke bekymre dig om... DX10 kortene bliver straks sværere at opdrive til AGP, så jeg ville spare mine penge nu, og så bruge den på et godt bundkort en gang når du skifter til PCI-E, hvor du nok alligevel skal have helt nyt system (DDR2 RAM, ny CPU, PCI-E GFX m. passende bundkort, osv. :) )...
Havde selv 6800GT indtil juni sidste år, og det tog da F.E.A.R. i 1024x768 med 4xAA og alt andet i vejret (bortset fra Soft Shadows naturligvis) uden at klage ;)
I BF2 er det ikke dit grafikkort der begrænser dig, men nærmere at du ikke har mere end 1GB RAM... Det spil elsker det ;)(jeg har så også kørt BF2 i 1600x1200 med alt på max med 1GB RAM med et 6800GT, men der var systemet også en begrænsende faktor :))
#0 DX9 er på ingen måde på vej ud i kulden... Det, DX10 gør, som DX9 ikke kan er specielt ydelsesforbedringer, idet CPUen aflastes, og så at der er kommet Geometrical shaders, mener jeg det hedder, der giver mulighed for simpelthen at skabe nye former (for eksempel at ændre et vandfalds form, hvor vandet så automatisk vil følge den nye struktur)... Selv Crysis, der bliver det første DX10 spil, ser det indtil videre ud til i hvert fald, er blevet udviklet til at kunne køre på et high-end DX9c kort uden problemer ;)
Desuden skal du ike være bange for at DX10 bliver et krav lige med det første... Bare se på DX9c... Det blev første gang HW-aktuelt for knapt 2 år siden (GF6), og først nu er det blevet et krav i nogle få spil (Splinter Cell Double Agent, Rainbow Six Vegas), da disse spil er Xbox 360 porteringer, og derfor er skrevet med DX9c shaders hele vejen :)
MVH.
Toke :)