7 spørgsmål om Media Center/HTPC

Media Center d.  07. januar. 2007, skrevet af dsf
Vist: 750 gange.

dsf

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 14:36:49
Svar/Indlæg:
127/111
7 spørgsmål om Media Center/HTPC

lige lidt "forord"....har en computer, XP-Os, 2400Mhz Sempron 400Mb ram og det gamle GeForce 3 32Mb ram & VGA/S-Vhs udgang - Plastma PV60 & et Samsung 930B fladskærm og sidst en XBOX360 som jeg bruger som Extender. det som jeg søger eller vil prøve at lave er det "optimale" Media Center med det jeg har og ellers skal ud og købe inden for rimelighedens grænser. computeren skal kun bruges til Media Center og ikk spil ellers gøre den så BILLIG i strøm som MULIGT!

og her kommer så mine spørgsmål som håber vil hjælpe på "byggeri".....

1; KAN M$ Media Center afspille .Vob/.TS-filer fra selve computeren hvis jeg evt vælger at købe et grafikkort med HDMI-udgang. den kan nemlig ikk fra 360'eren som KUN kan afspille Mpeg & WMV Video.

2; kan Media Centeret Net-Radio/DAB hvis man har en URL-adresse som man ikk skal ha' inst. et Tuner-kort i computeren.

3; findes der et Plugin til Media Center så man kan læs mails eller Kalender i det, Outlook Express Outlook 2005?

4; er der FORSKEL på Media Center 2005 & Vista Media Center? hvor er de forkellige......?

5;hvad er afgørende for hvor hurtigt Media Center arbejder når den skal søge efter man har trykket på et Ikon, Ram, processor eller HD? (har nemlig en gammel 550Mhz og 400Mb ram som jeg måske ville bruge til afvikling af alt på nær Video som så skulle køres gennem 360'eren som Extender får at spare strøm, den store bruger jo en del mere og når de skal være tændt længe koster det.......)

6; hvilken løsning kun man bruge hvis jeg IKK gider også ha' mit Plastma Tv stående tændt "hele tiden" bare for at afspille musik, ved der findes denne fjernbetjening til Vista med skærm i når den kommer. så har jeg også tænkt på at hænge min Samsung ind i stue på væggen, den kan jo gå på Standby hurtigt efter man ikk bruger den.

7; alt det løse, de små guldkorn jeg har glemt.....

takker for jeres idéer......

Slow-mo

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 20:56:07
Svar/Indlæg:
330/34
Hej dsf

Det sværeste med et mediecenter er ubetinget softwaren.
Hardwaren var hurtigt overstået - men softwaren er generelt den største udfordring. Men her er mit bud på dine spørgsmål.

1.
MCE kan godt afspille .vob/.TS filer - dette kræver dog en plugin.
Søg på Google - der er forskellige bud.

2.
MCE fungere som alm XP. Hvis du ønsker at kører netradio i MCE kræver dette en plugin.
Dette link linker til utallige plugins og hjælpeprogrammer til MCE
http://www.hometek.co.za/frame...

3.
Ja. Se link.

4.
Efter hvad jeg har læst på nettet er det ikke de store forskelle.
Ret mig hvis dette er forkert.

5.
Der er ikke de store krav til en HTPC. Dog mener jeg det der afgører et godt opsæt er tilslutninger.
Jeg har rigtig gode erfaringer med en Core Duo på et Abit IL90 mobo. Støjfrit og meget lavt strømforbrug.
For at svare på dit spørgsmål mener jeg det er en kombination af cpu - ram og diske, men mener din cpu er for lille.

6.
Et bud kan være et kaninet med et 7" lcd display eller en knogle med ditto. Bruger selv en Philips Pronto som jeg er rigtig glad for.

7.
Generelt set er der 3 problemstillinger i en HTPC.
Støj.
Varme.
Software.
Dette bør du tage bnøje stilling til inden indkøb.

Håber du kan bruge det

Slow