En bøn til Hardware-test

Diverse d.  07. januar. 2007, skrevet af Clintin
Vist: 611 gange.

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2007 16:30:48
Svar/Indlæg:
1317/46
Som læser af HT's artikler de seneste år, har jeg oplevet at artkiler er blevet både flere og bedre. Især indholdet er blevet af en høj kvalitet. Siden fortjener ros for at være meget brugbar når man står overfor indkøb af nyt hardware.

Men ingen ros uden ris:

Selvom artiklerne er blevet bedre, så betyder det ikke at de er skrevet bedre, jeg oplever ofte at jeg har svært med at læse passager af en artikel pga af dårligt/knudret sprog, derfor vil jeg opfordre sidens skribenter til at læse artiklerne igennem en ekstra gang for sproglige fejl, dermed ikke sagt at det behøver være gramatisk perfekt. Husk at i skriver til et publikum på mange tusinde.

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 16:35:04
Svar/Indlæg:
1058/59
Til dels er jeg enig med #0, men jeg synes også det med det knudrede sprog er blevet bedre, så jeg tror godt i er klar over det...

Kunne det til gengæld være muligt at gøre lidt som hos THG, at når i fx skriver om ram, så linker til en artikkel om generel RAM teori, i stedet for at copy-paste det samme afsnit ind hver gang? Det ville i min overbevisning virke mere professionelt.

Det er ikke ment som et angreb, men som en måde at gøre HWT til et endnu bedre sted :i --- Keep up the good work : :p :e

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 16:35:56
Svar/Indlæg:
10398/435
konstruktiv kritik er altid velkommen :)

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 16:38:47
Svar/Indlæg:
6531/410
Ja jeg har ingen problemer med at forstå det.
tror det er forde jeg selv er sprogspasser , og derfor ikke læser så hurtig som andre og derfor måske bedre forstår hvad der skrives, forde jeg ikke forventer hvad der står men læser hvad der står

The

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 16:51:37
Svar/Indlæg:
1406/100
næ.. jeg kan nu heller ik se nogle porblemer med at kunne forstå hvad de skriver

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 16:55:32
Svar/Indlæg:
6899/119

Til dels kan jeg godt give dig ret med hensyn til sproget, men er formentlig noget man hele tiden arbejder på at forbedre, og vi er jo alle sammen mennesker :)

mht copy paste af ram teori, som du hentyder til, så synes jeg personligt bedre om princippet med at kopiere det ind i arktiklen, så jeg kan læse det der og holde trådene samlet, i stedet for jeg skal åbne et link og læse om teorien i et andet vindue. Det tror jeg vil virke irriterende for de fleste.

Men det er som #2 siger, altid godt med konstruktiv kritik og godt at få en debat i gang. Det er den eneste måde siden kan forbedre sig til brugernes bedste :)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
07-01-2007 16:57:53
Svar/Indlæg:
14079/622
Først og fremmest vil jeg da gerne takke for roserne :)

Personligt gennemlæser jeg mine egne artikler forholdsvis grundigt, synes jeg nu selv. Men en smutter af og til, er naturligvis svær at undgå.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
07-01-2007 18:38:46
Svar/Indlæg:
15982/637
det eneste kritik punkt jeg har mht anmeldelserne er copy/paste arbejdet mht teknologi afsnit på fx DX10 og hvad FSAA og AF er... et link til tidligere forklaringer ville være fint nok :)

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 18:50:00
Svar/Indlæg:
1058/59
#5 Det jeg mente, er bare i forbindelse med at der har været en del ram-test, så er det den samme teori der kommer igen flere gange, så kunne det være at det var en fordel at linke, men det kommer jo også an på hvor mange der læser alle artikler der kommer og hvor mange der bare lige er inde forbi.

Det er jo ikke fordi jeg ikke kan leve med at læse det igen, eller evt. at scrolle ned igennem, men for mig personligt ville det være en rar ting at have et link. Men det er jo min subjektive vurdering.

#6 Jeg synes du laver nogle ganske udemærkede artikler, og generelt synes jeg som sagt også det er blevet (meget) bedre. Det er faktisk et stykke tid siden at jeg har tænkt det var en underlig ordstilling, eller skulle læse en sætning 2 gange for at forstå den. Så i er på rette vej :e

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 18:52:55
Svar/Indlæg:
1058/59
#7 præcis

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 18:53:07
Svar/Indlæg:
2958/84
#5 Brug FF (firefox) så har du kun et vindue åben :e :e :e

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 18:57:08
Svar/Indlæg:
3588/418
Jeg kunne godt tænke mig, hvis testsne kunne blive opdelt i kategorier. Så man f.eks. kan vælge i en boks, hvilket afsnit af testen man vil gå til. Ligesom på tweakup.dk. Så er man fri for at bladre alle siderne igennem for at nå den lige den side, man gerne vil læse.

jmose

Moderator
Tilføjet:
07-01-2007 19:17:41
Svar/Indlæg:
3863/538
#11 Hvis du tjekker højre side af browseren når du læser kan du faktisk selv "smutte" til dit foretrukne afsnit ;)

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 19:46:02
Svar/Indlæg:
3588/418
Ok, tak :)

foo

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 20:01:51
Svar/Indlæg:
1685/240
#1 - Det er noget som vi tidligere er blevet gjort opmærksom på, og svaret er nu som det var dengang - det bliver som det er nu...

Og grunden er simpel, da vi (som jmose skriver) har en indholdsfortegnelse i siden af artiklen, kan man nemt springe over teknik afsnittet, hvis du allerede ved hvad der er bag de forskellige betegnelser - og ja vi kunne godt linke til en samlet artikel, men vi mener at det fjerner forkus fra den artikel man er igang med at læse, og det ønsker vi ikke... Så derfor vælger vi at kopiere det samme afsnit ind i flere artikler - da vi bruger det samme afsnit (uden at have modtaget nogen væsentlig kritik af det) så mener vi også at kvaliteten og sproget i de afsnit må være så høj, at de sagtens kan bruges igen og igen...

Så forvent ikke at der bliver ændret noget der...

Med hensyn til en dropdown under hvert afsnit, så er det ikke noget der er på tegnebrættet, så vidt jeg ved, men om det bliver tilføjet, det ved man aldrig ;)

MvH

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 20:08:37
Svar/Indlæg:
1058/59
#14 - Det var da en meget god grund! Og jo det er nogle gode afsnit i bruger flere gange, både sprogmæssig og teknikmæssigt.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 20:25:31
Svar/Indlæg:
6181/270
der må jo gerne være nogle sprogbøffer så der kan laves en HWTbøffer artikle ved årets afslutning :e

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2007 21:03:02
Svar/Indlæg:
6899/119

Det kunne egentlig være ret sjovt :)

og ja vi kunne godt linke til en samlet artikel, men vi mener at det fjerner forkus fra den artikel man er igang med at læse, og det ønsker vi ikke...

Det var nemlig lige det jeg tænkte :)

TeamdB

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 07:43:35
Svar/Indlæg:
511/123
Når vi nu er i gang med denne tråd, så vil jeg da opfordre til at I sender en PM til forfatteren hvis i ser noger der ikke er så godt skrevet. Så kan vi rettet det :00

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 10:55:17
Svar/Indlæg:
6899/119

Det var egentlig et udmærket forslag synes jeg :)

Clintin

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2007 19:04:59
Svar/Indlæg:
1317/46
Begrundelsen for at åbne denne tråd var anmeldelsen af et kabinet fra shg, artiklen har et fint/brugbart indhold, men tager dobbelt så lang tid at læse som den burde pga. af et sprog som starter dårligt og som løbene bliver dårligere gennem ariklen.

Artiklen illusterer det generelle gramatiske problem, nemligt at der er en tendens til artiklerne sidste del er dårligere end den første del. Dermed ikke sagt, at det gælder alle skribenter, desuden er jeg enig i at siden på alle punkter bliver bedre.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2007 20:21:58
Svar/Indlæg:
1685/240
#15 - Ja et svar skal der da ihvertfald være plads til ;)

#16 - hehe ja det har du faktisk ret i - må vi da se om vi kan få stablet på benene :e

#17 - så tænker du lidt det samme som os ;)

#20 - Det er også helt i orden med en tråd som denne - vi har noget sværere ved at blive bedre hvis vi ikke får at vide hvornår det går galt... :)

Men hvis du gerne vil hjælpe os, så gør du det bedst ved at kontakte den der har skrevet den artikel som du har lagt mærke til (eller flere hvis det er tilfældet) og kom med nogen konkrete eksempler, og jeg vil garantere dig at det bliver taget til efterretning, uanset hvem skribenten end måtte være. Vi forholder os dog retten til at være uenige med dine synspunkter og ankepunkter ;)
Men skriv til vedkommende, og meget gerne med et par citater fra artiklen, og evt. hvad du kunne se der skulle stå i stedet for. Jeg siger ikke at du skal lave alt arbejdet for os, men når man sidder og skriver en artikel, så kan man nogen gange godt ende med at få de mærkeligste sætninger til at give mening. Vi er ikke journalist uddannede nogen af os herinde, så et par smuttere skal der være plads til - vi er jo blot mennesker 8)

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2007 12:03:00
Svar/Indlæg:
1375/88
#6 Finder at det er dejligt at du/i gennemlæser jeres artikler flere gange inden de bliver posted, men en anden måde at gøre det på kunne også være at lade en af de andre skribenter gennemlæse det, benytter selv denne fremgangsmåde efter, at have deltaget i et kursus i skriftlig kommunikation, er selv stave/grammatik øgle :00 , især fordi det meget hurtigt bliver meget teknisk inden for de emner der bliver behandlet her på sitet.
Der er alligevel temmelig mange mennesker/brugere af HWT som kan have problemer med ordblindhed i en eller anden grad. Og der er jo ingen grund til at hægte dem af fordi sproget i teksterne bliver "lidt" for indforstået.

Men ellers tak for nogle gode artikler. :p

OT: Er det muligt at det kan rettes i profiloplysninger under Sisoft Sandra så det bliver mulgt at skrive ens cpu multi-media integer når den er på mere end 5 cifre. (13****) :e
På forhånd tak.