Nu har jeg fundet den helt præcis paragraf. Jeg sagde forkert, det er ikke Købeloven. Det er Forbrugeraftaleloven Kapitel 4 - Fortrydelsesret § 19, stk. 2:
Ved fjernsalg af varer, hvor den erhvervsdrivende ikke har påtaget sig at afhente varen hos forbrugeren, såfremt denne bruger sin fortrydelsesret skal forbrugeren inden fortrydelsesfristens udløb tilbagesende eller tilbagegive det modtagne til den erhvervsdrivende. Det er tilstrækkeligt, at forbrugeren inden fristens udløb har overgivet det modtagne til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen til den erhvervsdrivende. Omkostninger ved tilbagesendelse af varen til den erhvervsdrivende påhviler forbrugeren. Har den erhvervsdrivende i henhold til aftalen leveret en erstatningsvare, fordi den pågældende vare som helhed ikke kunne leveres, påhviler omkostningerene ved tilbagesendelse dog den erhvervsdrivende.
Det skal dog også siges, at jeg ikke er advokat, så derfor skal du ikke gå i retten med mit udsagn, det er bare lidt hjælp. Kan også være, at det er nyttigt for andre herinde at vide, da der nok er mange, som benytter sig af postordre (internet) køb.
Gav