Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2007 08:24:21
Svar/Indlæg:
116/24
Hej oc'ere
Jeg har et problem...nej, jeg mener en udfordring med mit nye Allendale-setup.
Det består af følgende: Asus P5BE-Plus, E6400, 2x1GB Corsair XMS PC6400C4, Asus 7600GT
Systemet kører tilsyneladende problemfrit ved 8 x 400 MHz ved kun at hæve FSB med Vcore på auto og Vmem på 2.00V. Kører fint SuperPi 32M - jeg har endnu ikke testet stabiliteten yderligere.
MEN MEN, så snart jeg belaster med 3D2001 eller 3D2003 kører den 50-70% af testene igennem for så at gå i sort uden nogen form for varsel eller forudgående artifacts (og mit grafikkort er ikke overclocket).
Jeg har forsøgt at køre systemet på default settings altså helt uden overclock med samme resultat - grafiktestene fejler.
Jeg har forsøgt med et andet bundkort (Gigabyte DS3) med samme resultat.
Jeg har kontrolleret montering af køler (Zalman) på grafikkort) og det ser rigtigt ud. Temperaturen på kortet virker for mig også ok (omkring 41 grader idle i følge Nvidia menuen)
Jeg står nu blank for gode ideér! Sidste udvej er vel at prøve med et andet grafikkort, men jeg ligger ikke lige inde med et andet PCI-E kort og kan dårligt forestille mig, at der pludselig skulle opstå en defekt på grafikkortet, som kommer til udslag på denne underlige måde.
Hjælp! Nogen forslag?