Jeg har bestilt en Scythe Inifinity luftkøler og vil gerne modde den lidt. Her tænker jeg primært på mounting systemet. Jeg har tænkt med at følge guiden der er linket til sidst i denne post.
I guiden bruges skruer, fjedre osv til det nye mounting system. Hvor kan disse ting købes?? (evt. webshop) Istedet for kølepasta bruger han liquid metal TIM. Er det bedre ? Hvor kan det købes? Hvad hedder det på dansk 🙂 ? VEd afrensning kan man vel bare nedslibe med fint smerrel lærred og bruge rensebenzin/sprit ?
sidst vil jeg lige nævne at jeg skal brueg køleren på et E6400 baseret Conroe system.
kølepasten er cool laboratory tror jeg hvis det er flydende metal/sølv eller hva faen det er. Har allerde brugt det mod på min e6600 med scythe. Fik den 3 grader ned køre idel 35 med en oc på 2666 mhz. Og fik skruerne etc fra en jeg kender der er tømre.
Jeg har gjort det samme med min infinity. Brugte skruer og fjedre fra mit gamle socket 775 vandkølehoved. Det virkede fint. Men skiftede alligevel til zalman 9700.
#0 Hvis du virkelig vil have performance og bedre køling, så smid sådan en her på http://www.studiedata.dk/produ... , så vil du se en stor forskel i temp , istedet for de "omtalte " 3 grader c , dog er 3 grader fint , men du vil vinde endnu mere med denne blæser , det er dette du skal bruge evt. http://www.coollaboratory.com/... / som kan købes hos vcore.dk , og det skal siges det må ikke komme i kontakt med aluminium , hvis du ikke ved det , da det kan give alvorlige efterfølger.
Det skal siges at jeg skal have sådan en eller to blæsere hjem , men jeg prioriterer også ydelse frem for støj :) , men giver dig ret i det er de færreste som vil købe sådan en blæser til 24/7 :i
så nup da en 9 blads silverstone fm121...den har 2 flere rotere end de standard 7. dvs. den kan køre ved lavere rpm end standard og samtidigt yde mere eller lige så meget...
jeg har den silverstone som ikk sir et pip på medium-niveau og har 28 idle 36 load på en god dag...
Tag nu ikke fejl - der kan sagtens være mange grader at hente på en meget dårlig heatsink og en skæv IHS, med noget planslibning.
Men Scythe har altså ret meget styr på varmeoverførsel og hvor plan en overflade man skal bruge før det bliver godt - så der ER jo typisk kun 3 grader at hente.
#16 Det ser rigtigt godt ud. Lige sådan et monteringskit jeg skal bruge og så til en nogenlunde fin pris 🙂 Det bliver løsningen.
#19 Hehe kald det bare flueknepperi. Det er nok rigtigt nok. Men har nu altid synes det var interessant selv at modde lidt ved de ting jeg køber. Min cykel kører osse bedre hvis den bliver dyppet i en stor spand symaskine-olie ;)