Ekstern USB-disk not recognized?

Diverse d.  09. januar. 2007, skrevet af fiend
Vist: 324 gange.

fiend

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2007 15:16:54
Svar/Indlæg:
120/26
Hej alle.

jeg har et problem med min eksterne hdd, det opstod her i weekenden og jeg har indtil nu forsøgt at løse problemet selv, men har måttet give op :(

Når jeg forbinder via usb'en og tænder for hdd'en, starter den op som den skal, windows siger 'usb-lyden' - så afspilles 'usb-lyden' igen og windows siger 'USB Device not recognized!' - Jeg har prøvet at følge guiden i windows, afinstallere alle USB-hubs (tvunget os til at opdatere usb-driverne).
Jeg har også kigget windows support sider igennem.

Lidt info; Windows Media Center, SP2 fuldt opdateret.

Det skal siges at samme symptom sker på forskellige USB-porte og jeg har prøvet på 4 forskellige computere nu, der alle giver samme meddelelse.

Skriver jeg drev-bogstavet i 'KØR' og trykker enter imens den er sat til, når jeg kort at komme ind på drevet (når dog ikke at se mapperne), indtil windows afspiller usb-lyden igen og siger den ikke kan genkendes.

Jeg har også prøvet at skifte USB-kablet, men det samme sker. Jeg vil være meget taknemmelig for forslag jeg endnu ikke har prøvet!

djk

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2007 19:09:31
Svar/Indlæg:
586/212
skal der en driver til ?

min lille Kingston 1Gb Data traveler, har indbygget en masse software syntes jeg selv

fiend

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2007 19:17:00
Svar/Indlæg:
120/26
Hej.
Tak for svaret.

Nej, der skal ingen drivere til, det har bare fungeret som plug and play uden problemer.

Derfor jeg er så fortvivlet - Mistænker disken til at være blevet defekt, men vil blot høre om andre muligheder før jeg smider den til RMA, for den er kun ½ år gammel - maxtor - for jeg har en masse filer jeg gerne vil gemme :/

Har ikke smidt den i min stationære, for at teste om den virker, for den starter fint nok op som ekstern (disken begynder at larme, som den altid har gjort :)). Og så har vi balladen :/

fiend

Superbruger
Tilføjet:
10-01-2007 00:32:38
Svar/Indlæg:
120/26
Jeg vil blive meget glad for andre forslag, til hvad jeg kan gøre, hvis noget, for at få den op at køre - Ellers ender den til RMA..

fiend

Superbruger
Tilføjet:
10-01-2007 23:55:49
Svar/Indlæg:
120/26
Så ryger den til RMA imorgen :/

fiend

Superbruger
Tilføjet:
12-01-2007 16:46:35
Svar/Indlæg:
120/26
Før jeg smed den til RMA ville jeg prøve en sidste gang, og fik nyt håb, da jeg nu kort har været inde på disken og set alle mapperne på den, før windows kapper forbindelsen til den;
Den popper også op i disk management kort.

Den har desuden kørt på en computer, men denne har jeg ikke mulighed for at komme i nærheden af igen :(

Se Screenshot her;

http://peecee.dk/?id=21837