Harddisk tilbage fra RMA

Diverse d.  09. januar. 2007, skrevet af Brydebøl
Vist: 238 gange.

Brydebøl

Overclocker
Tilføjet:
09-01-2007 15:44:08
Svar/Indlæg:
172/137
Hey
For nogle uger siden sendte jeg en harddisk over til RMA og idag har jeg så fået den tilbage igen men den virker stadig ikke. De har ikke skrevet hvad de har gjort. Hvad vil i sige jeg skal gøre nu? der er stadig 1 års garanti på den.

Forhandleren er Electronics Center

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2007 15:45:42
Svar/Indlæg:
5600/32
Hvad er det for et mærke? Normalt skal man oprette en RMA direkte hos producenten.

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2007 15:46:10
Svar/Indlæg:
732/39
Ring til dem asap og hør hvorfor de ikke har ombyttet den...

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2007 15:54:02
Svar/Indlæg:
732/39
#1 Normalt skal man oprette en RMA direkte hos producenten ?:( hvem har bildt dig det ind....men har da altid sin garanti hos den forhandler hvor man køber produktet.
Jeg arbejde med RMA hos en distributør...og jeg kan da ikke sige til en forhandler at han selv skal sende sine harddiske til producenten...man er jo som distributør...et bindeled mellem producent og forhandler....
Så stod jeg i en IT biks med en defekt harddisk og selv skulle betale fragt til Irland f.eks. ville jeg da blive pissed....det er da hans arbejde...man kan da ikke bare sælge et produkt og fralægge sig ansvaret når det bliver defekt.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2007 16:01:31
Svar/Indlæg:
1636/115
Sikker på det er din harddisk den var gal med, og ikke et stik feks, eller bundkortet?`Hvad var fejlen på harddisken.

Har tit læst at folk har haft et defekt ide eller sata kabel.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2007 16:26:01
Svar/Indlæg:
6531/410
først skal du jo finde ud af hvad de har gjordt ved den for at teste den.
det burde de da skrive til dig.

har de testet den med noget software fra dem der har lavet disken og ikke fundet fejl og har de prøvet at frem provokere den fejl du mener der er og ikke fundet den .

så må fejlen jo ligge et andet sted.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2007 16:37:48
Svar/Indlæg:
5600/32
#3, Harddisken skal alligevel tilbage til producenten, så det ville jo klart være en fordel selv at sende den afsted.
http://www.hitachigst.com/port...
http://www.seagate.com/www/en-...
Har selv sendt et par IBM harddiske til Hitachi i Holland for at få dem byttet.. :00 Og ved da også at eVGA anbefaler at man sender defekte produkter direkte til dem, i stedet for at bruge en forhandler som mellemled og derved spare noget tid.

Express Delivery anbefaler det også.. http://expressdelivery.dk/asp/...

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2007 16:41:01
Svar/Indlæg:
6531/410
Express Delivery anbefaler det forde så skal de ikke bruge tid på det.

men med mange ting går det meget hurtigere selv at lave rma ved producenten.

så Express Delivery har tildels ret

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2007 16:42:13
Svar/Indlæg:
5600/32
#7, My point exactly..

palle

Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2007 17:18:37
Svar/Indlæg:
2307/37
Uanset hvad Express Delivery og andre måtte anbefale, så har de efter købeloven forpligtelsen indenfor den normale garanti periode. Hvad folk så gør for at fremme deres sag, er så en anden ting, men hvis man ønsker at få sælger til at varetage ens RMA, så er de forpligtet til det.

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2007 17:51:13
Svar/Indlæg:
732/39
Jeg ville da foretrække til enhver tid at sende til forhandleren....hvis man kigger på priser....det koster 191,- at sende en pakke på 2 kilo til Irland....hvor vi sender Maxtor til f.eks. - det koster max 52,- at sende disken til forhandleren i danmark....som så sender disken videre til distributøren...som sender måske 200 diske til producenten, og her er der tale om en lidt bedre pris, grundet fragtaftaler.

Brydebøl

Overclocker
Tilføjet:
09-01-2007 18:59:45
Svar/Indlæg:
172/137
Nu skal det lige siges at Electronics Center ikke har nogle RMA.

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2007 19:27:44
Svar/Indlæg:
732/39
#11 ?:( Hvad menes der med "ikke nogle RMA" ?:( de handler da hvor jeg arbejder....så de har vel et eller andet RMA...vi modtager da jævnligt harddiske fra dem.

De er også Acer reperatør....ved ikke om det er desktop eller labtop, så de må da vide hvordan man tester en harddisk.

mr.

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2007 20:40:16
Svar/Indlæg:
42/74
#12 ikke i dette tilfælde. Jeg har også en kammerat der sendte et grafikkort over og han fik det tilbage uden der stod hvad de havde gjort. Vi har så fundet ud af de ikke har gjort en S*** så vi skal have det afsted igen. Der er stadig et års garanti på.

Hvis du går ind på deres side kan man ikke oprette en RMA. Det de gør er at man skal sende hardware til dem med en fejlbeskrivelse og så kigger de på hardwaren.

Synes bare ikke de er så gode til det.

Er der andre der har haft problemmer med dem.?

Ghe2

Superbruger
Tilføjet:
10-01-2007 12:58:32
Svar/Indlæg:
732/39
#13 De har RMA, de har bare ikke online RMA-registrering....
men det andet er da lige så godt. Du laver da bare en udførlig fejlbeskrivelse...få så mange detaljer med som muligt...medmindre du har en død ting.
Men husk forhandleren tester produktet ud fra DIN fejlbeskrivelse....så modtager han et grafikkort med fejlbeskrivelse "DOA" hvad skal man så kigge efter ?? er der billede på ? eller laver det grafikfejl hver onsdag formiddag.

Så kør en masse 3Dmarks f.eks. og bemærk hvor fejlene kommer så du kan skrive nøjagtigt hvad du har gjordt, så han kan fremtvinge samme fejl....skrive også helst hvilket hardware du oplever fejlen med....gerne hele din config.

Brydebøl

Overclocker
Tilføjet:
11-01-2007 00:41:27
Svar/Indlæg:
172/137
#14 Jeg skrev en fejlbeskrivelse hvor der stod samtlige pc'er jeg satte den i kunne ikke finde den. Jeg har så fået den tilbage igen og den virker stadigvæk ikke.

Grafikkort laver grafikfejl når min PC er tændt og den har de også bare sendt tilbage igen unden at skrive hvad de har gjort.

Så der noget gået galt