Overclock med asus P5GD1

Overclocking d.  10. januar. 2007, skrevet af Delirious
Vist: 261 gange.

Delirious
 
Overclocker
Tilføjet:
10-01-2007 03:06:12
Svar/Indlæg:
6/1
Først: :x

:)


Jeg har prøvet at clocke via bios på mit p5gd1.
Der er div. muligheder for at clocke derinde. Men kan umiddelbart ikke hæve FSB ser det ud til.
Hvad skal den CPU LOCK FREE gøre godt for, det ser jo umiddelbart kun ud til at min cpu kommer ned på 2800mhz med denne enabled. Men går ud fra den hæver og sænker sig selv ved belastning, vice versa med cpu lock free slået til! El. er det kun når den står på AUTO?

Jeg er rimelig grøn på området, men skal bare ha clocket svinet mere end de 5% jeg hidtil har kunnet få den til.
Hvorfor vil den ikke clocke mere end det? Er det pga. mine RAM, el. nogle andre indstillinger i bios, der burde stå anderledes end de gør?
Nogen der ved præcis hvordan det hele skal stå i bios, hvis jeg vil bruge ClockGen programmet!?

Skal jeg lade voltages, som er det eneste jeg umiddelbart kan hæve, være som de er i bios?

Der er denne A.I. NOS feature, hvor jeg kan clocke systemet samlet fra 3% til 20% (30% med TWIN NOS enabled, hvad så end det betyder?), men synes ikke det virker optimalt!

Jeg har sat RAM-timings til 3-3-3-8, som de er opgivet til at kunne køre.

Har jo installeret ClockGen programmet, men her ved jeg ikke rigtigt hvordan jeg skal bære mig ad, for det ser ikke ud til at der er en PLL(?) der understøtter mit bundkort. Kan de andre bruges el. er det vigtigt at bundkortet ER understøttet?
Jeg har forsøgt at bruge programmet med en af PLL`erne, men hver gang fryser den bare, el skal den bare have god tid til at arbejde sig ind på de valgte clocks? Jeg har startet forsigtigt med 10mhz på cpu og de andre clocks har så fulgt med stille og roligt, men den fryser umiddelbart kun.
Såvidt jeg ved skal PCI-Express hele tiden stå på 100, er dette korrekt? og PCI på 33?

Og så jeg har læst guiden på OCguide.dk og forstår nogenlunde begreberne.
:D

Mit system:

ASUS P5GD1
Intel P4 550 3.4 HT
2*512 Samsung PC3200 3-3-3-8
2*512 Kingston value PC3200 3-3-3-8
Seagate Barracude 200gb 7200rpm
XFX 7900GT 256mb GDDR3 520/1500
Chill Innovation cp-520a3

(jeg ved value ram ikke er så OC venlige).

Håber i kan hjælpe mig, med dette, det skal jo kunne lade sig gøre, bare man ved hvordan!

Mvh. Delirious

Giraffen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2007 15:41:12
Svar/Indlæg:
561/52
Jeg tror du får problemmer med at clocke det bundkort, jeg har et i en af mine maskiner og ikke engang 5 procent oc er muligt :l
Jeg fik en forklaring engang hvorfor det ikke kan, men kan ikke huske det.

/Jesper




Delirious
 
Overclocker
Tilføjet:
10-01-2007 22:54:38
Svar/Indlæg:
6/1
Nu virker det alligevel. Ved ik om det var grundet ændringer på RAM timings el. den opdaterede A.I. Booster!! prog., el hvadf det er .

Jeg kører lidt over 3900 mhz og er sikker på den vil mere nu.