Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2007 20:42:33
Svar/Indlæg:
3944/384
Hej.
Jeg har for en uge siden anskaffet mig et X1900GT som skulle afløse mit X800PRO. Begge kort har været alle pengene værd :) Nå men som i sikkert ved bliver sådan en R580 kerne ok varm. 46C idle og 75C fuld load, stock køleren tager den ikke med ro, og det kunne høres. Så vand måtte der på og mig fik oprettet en tråd herinde og fik anbefalet 1 stk. Danger Den Acetal 4 GPU. Har aldrig været meget for vand på GFX fordi.. Ja ved egentlig ikke hvorfor? Nå, men hårde sagder skulle der til hvis temps skulle være acceptable og luft var ikke nok lød det til. Så vand skulle der på :r For temps over 50C er for tøser. Nå fik det bestilt og det kom dagen efter = idag. Så skulle der installeres og damn det var en prøvelse. Det tog 3 timer, og gjorde det uden at tage hele vandsystemet ud, men nøjs med CPU hovedet. Fik det bakset sammen med stor omhu, og tjekkede, tjekkede, tjekkede også tjekkede jeg lige en gang til for at være sikker at alt var som det skulle være :) Så trykkede jeg på tændknappen og den bootede lige så fint op.. HELDIGE MIG :00 :e :p Det første jeg lagde mærke til var støjen. Den var væk? NYDELSE! Nå tjekkede temps for og se om der var ordenlig kontakt, og med en idle temp på 35grader og en load på 39grader så er der ganske god kontakt 8) Det er virkelig nice temps og er glad for at jeg er hoppet på "vand på GFX vognen" :) Desværre hjalp det ikke meget på overclock end med stockkøleren, kun 15mhz mere på core og 30mhz mere på mem. = 590 core og 830 mem.
Tak til don mygger som anbefalede kølehovedet, han var så venlig at linke, smide lidt info og nogle temps :) First hand exp er altid det jeg søger når jeg skal købe nye produkter og han fik mig overbevidst.
Mvh Shake :)