jeg har 2x1 GB cellshock ddr 2 ram og de skulle jo være pænt gode til at OC med. men jeg er forvirret med hensyn til hvilken processor jeg vil have til den. er der nogen som ved hvor meget, og hvilken CPU jeg skal have for at kommer op og køre 4.0 GHz.;) (hvis det altså er muligt) og hvor meget ville det ville koste mig ? det gør ikke noget at det koster en del :l
#0 Du kan godt ramme 4ghz med en E6600 og er inden for en prisklasse mange kan være med på , her tænker jeg istedet for at nuppe en x6800 eller en E6700 som faktisk næsten koster dobbelt så meget som E6600 , men et godt mobo og noget godt køling og så en E6600 ;)
Du skal have mere end alm god køling for at få dem der op.
Mindst noget godt vand vil jeg sige. Især hvis du køber en E6600 eller op efter, da de har dobbelt så meget cache hukommelse som de mindre modeller, og derfor vil udvikle lidt mere varme.
Hvis du bare vil nå de 4 ghz så skal du bare have en Celeron til 250 kr. Den clocker 4 - 4.5 ghz på luft. Men igen, min P4 på 4 ghz yder bedre end den på 4.5 ghz, og en C2D på 1.8 yder endnu bedre.
vil selvfølgelig helst have den bedste ydelse man nu kan få ;) men mht. overclocking så bliver det vidst C2D der vinder. især hvis den sættes sammen med et par gode RAM stænger og et godt MOBO
Ja, jeg vil da også sige, at hvis du har pengene, så er det en C2D. En E6600 er den langsommeste, med 4 mb cache, så den er der rigtig mange der vælger, når de vil oc.
ellers tag en billig E6300 du skal jo se det på den måde at det er 2 x 1.8 GHz så en e6300 der køre med "kun" 2 eller 3 GHz er jo vildere end "bare" 4 GHz i en alm P 4