Er PC spil ved at uddø?

Spil d.  12. januar. 2007, skrevet af mbm
Vist: 393 gange.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2007 10:56:02
Svar/Indlæg:
3746/627
Synes efterhånden der er meget langt mellem spil udgivelser til PC, mens der næsten dagligt er nyheder om spil til de nye konsoller.
Er konsollerne udviklernes fortruktne platform til spil? Og vil PC spil efterhånden uddø?

Jeg ville jo synes at der er så meget mere potentialle i PC hardware end hvad der ligger i konsollerne.
Man kan da lave meget federe detaljeret grafik på en pc.

Hvad er jeres tanker?

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2007 11:05:18
Svar/Indlæg:
1349/11
Sandsynligvist det hænger jo lidt sammen med at der er kommet 3 nye konsoller frem indenfor det nye år, og så gælder det om at smede mens jernet er varmt.
For pc'ernes vedkommende står de overfor et skift fra windows XP til windows Vista, så der kunne tænkes at der arbejdes for at gøre spillene kompatible. Foråret går jo en spændende tid imøde idet vi vil se en del nye spil som er på trapperne.

Du kan alternativt følge lidt med her som er en glimrende side : http://edb-tidende.dk/hard/

ellers kan du læse lidt på http://www.spilpriser.dk/forsi...

foo

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2007 11:24:57
Svar/Indlæg:
1685/240
Tror som #1 at det har noget med vista og kompabilitet at gøre at man ikke ser det så meget på det sidste...

Men derfor skal man ikke tro at der ikke kommer nogen jo, for der kommer jo hele tiden spil - de bliver bare ikke proklameret nær så meget...

Med hensyn til konsol, så tror jeg bestemt de er mere behagelige at udvikle til, end en PC - for på konsolen der ved du som udvikler nøjagtig hvad du har af hardware og udstyr at arbejde på, og på PC ved du ikke rigtig hvad der kommer til at ligge bag af hardware...

Tror blot producenterne er lidt afventende pga. Vista og DX10...

m1kk3l

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2007 11:30:35
Svar/Indlæg:
37/1
#0 det korte svar er: nej
der er stadigvæk en langt bredere vifte af spil der kan afvikles på en pc i forhold til en konsol..
konsollerne har bare fået flere medium gode udgivelser.. pc har mistet mange af dem til konsollen.. men det er nu ikke værd at tude snot over imo.
kan ikke forestille mig at konsollen som den ser ud nu bliver en seriøs konkurrent til pc platformen.. prøv selv at spille BF2, WOW elller andet med en joypad.. det virker jo ikke 8)

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2007 19:43:11
Svar/Indlæg:
541/48
#3 til din sidste linje: NEJ det gør det bare IKKE. ligemeget hvormeget "man kan vende sig til det" så er det bare ikke nær på højde med tastatur og mus. Derfor tror jeg absolut heller ikke PC-spil vil uddø, selvom vi ikke ser så mange titler for tiden.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2007 19:48:01
Svar/Indlæg:
6899/119
Tror ikke vi skal frygte :)

Crysis kommer jo for eksempel ikke til konsollerne?

Og det må da være et af de mest opmærksomhedsgivende spil i MEGET lang tid:)

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 10:04:10
Svar/Indlæg:
3746/627
Men spørgsmålet er så bare om vi skal vende os til kun at få 3-4 titler om året?

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 10:15:12
Svar/Indlæg:
5410/123
#6 Jeg er meget sikker på at vi får mere. Det har ikke kunne betale sig for spil producenterne at lave spil til DX9 her de sidste par måneder. Jeg tror at de har ventet på DX10 lige som os andre. Vi får sikkert et ton spil her hen over foråret og sommeren, for så har alle spil producenterne ligepludselig et par DX10 spil færdige.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 15:20:24
Svar/Indlæg:
3746/627
#7 lad os håbe det.
Det har nu været noget trist her over vinteren.
Sidder stadig og spiller F.E.A.R. COD2 og Far Cry.