Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2007 15:46:15
Svar/Indlæg:
543/67
Hejsa,
ved at der kommer sådan en tråd her hver dag stort set, men kig alligevel lige lidt på den, tak :)
Jeg har anti-nørdet i et års tid, så er slet ik inde i de nye standarder. Det er ikke en "hvad skal jeg købe hvis jeg har xxx kr." tråd, men jeg vil gerne hvis I kunne hjælpe mig med de nye standarder, og ikke bare skriv navnene, men også gerne lidt uddybende om hvorfor lige det valg, og dets features.
Den skal hovedsageligt bruges til gaming. Jeg har selv en god tft monitor og alm. kabinet, men igen ved ik om der er kommet nye standarder mht kabinetter, så det må I også gerne uddybe :)
Jeg har tidligere haft raptors som main drive, og det kørte sq godt. Er der noget nyt der er bedre eller skal jeg stadig satse på 2 x 36 gb raptors til at have windows og lidt spil på ?
CPU har jeg tænkt sku være AMD 64 bit, men hvilken socket osv? Har i et andet forslag så fortæl endeligt :) Og den skal være OC venlig. MAX 2000
Bundkortet skal være OC venligt, og ha gode udvidelses muligheder. Har i forvejen to hdds - en seagate ata på 150 og en seagate sata på 200 gb, så dem skal der selvf være plads til :) Har tre rom drev. Har et SB Live 24bit, så et enkelt pci slot skal der gerne være.
PSU har jeg ingen anelse om, eftersom alt bruger mere og mere strøm, anbefal mig en der sikkert kan trække det samlede system.
Ram der har jeg 512 skod ram, så de skal skiftes. Er det mest optimale 2x1gb nu om dage, og hvilken hastighed ? Igen OC venlige. Max 2000
GFX der er jeg HELT på bar bund.. pci-e, sli, nvidia, ati .. Kom med nogle bud. Nu behøver det ikke koste 5k :) men måske 2-3000.
Og tilsidst skal det lige tilføjes at udvidelses muligheder selvf er et must, derfor jeg har tænkt lidt på SLI, så kan man jo altid smække et til i, eller hvordan virker det ?:)
På forhånd mange tak for jeres tid!