Fejl ved forsøg på install af windows 2000

Software d.  12. januar. 2007, skrevet af Ratzapuz
Vist: 272 gange.

Ratzapuz

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2007 21:05:05
Svar/Indlæg:
39/15
Jeg er ved at forsøge at få installeret win2K på en forholdsvist gammel bærbar. Den har før kørt winME, men det burde jo være ligegyldigt efter en format (hvilket ikke er lige til med det OS)
MEN, når jeg vil intallere win2k på en formateret disc, får jeg denne fejl:

Setup was unable to install Windows boot loader.
Ensure that your c: drive is formatted and that the drive is not damaged.
Setup cannot contiue. Press enter to ext.

Jeg har flere gange formateret det drev uden held. Nogle der har nogle forslag til hvad jeg skal gøre?

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2007 21:11:35
Svar/Indlæg:
2620/327
Du har formateret den under install af W2000, ikke? Og her melder den ikke fejl? Har du lavet en fuld formatering, eller en hurtig? Har du brugt NTFS eller FAT32?

Du kan evt. også tjekke din CD - og dine RAM med Memtest86.

Ratzapuz

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2007 21:27:59
Svar/Indlæg:
39/15
Hardware fejler ikke noget. Maskinen kørte indtil jeg formaterede.
Disken kører fat32.
Den er formateret flere gange, både full format og quick format.
Den backup win2k cd jeg bruger er åbenbart ikke bootable, og org cd'en ligger i 1000 stykker i et andet drev. Så install er lidt gammedags med startdisk for at komme i DOS osv. (også denne måde jeg har formateret på)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 02:30:29
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvis du først har checket at disken er i orden, f.eks. med HDD Regenerator, er der flere måder at flå en kat på:

Boot op på en Windows 98 diskette.Lad bare windows 2000 cd-en sidde i drevet Fra DOS-prompten kører du Fdisk (et lille diskpartitioneringsprogram). Lav en partition, sæt partitionen som aktiv. Reboot og kør op på stardisketten igen. Formater nu partitionen.

Startdisketten vil under boot sikkert have fortalt dig, at D nu er dit cd-drev. I DOS-prompten skriver du så D:\I386\winnt.exe og trykker på Enter.

Så skulle installationen starte af sig selv.