Snydt af Cpikim, så læs her!

Hyggehjørnet d.  12. januar. 2007, skrevet af Biffe
Vist: 1701 gange.

Biffe
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2007 23:57:55
Svar/Indlæg:
38/21
Hvis i er blevet snydt af Kim Jakobsen aka. Cpikim, så skrive en PM til mig, jeg har kontaktet politiet idag, og der bliver rejst sigtelse imod ham, hvis han ikke har tilbage betalt det fulde beløb eller leveret købte varer inden for en uge.
Politiet har givet mig hans adresse, så jeg kunne skrive et brev med anmodning om tilbage betaling eller levering.

Politiet bad mig gemme alle informationer, hans beskrivelser af købte varer, forløb, private messages osv.

Jeg kontaktede derefter hans bank som sagde at alle de penge der var gået ind var hævet rub og stub på nær ca 700,-, MEN en sigtelse og dernæst en retsag skal nok sikre os vores penge, idet at en kendelse i retten kan resultere i afdrag fra hans løn/su/bistand eller hvilken indkomst han har.

Det kortet og lang er at jeg er utrolig skuffet oven den måde han vælge at behandle andre på, jeg er "ligeglad" med de skide penge, selv om mit budget er småt, men det er måden.

Jeg må ikke give hans adresse til andre af fare for selvtægt selvfølgelig, men hvis i er blevet snydt, kan i kontakte politiet som jeg gjorde.

Jeg er ked af hvis du har rodet dig ud i noget gæld, så du har måtte gøre som du gjorde Kim, men du kan ikke være bekendt at det skulle gå ud over os.

Kenneth

ps hold tråden i live så andre får en chance for at læse den.

Empty_soldier
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 00:05:16
Svar/Indlæg:
210/58
findes han på hol og i så fald hvad er navnet?



Jay
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 00:07:35
Svar/Indlæg:
193/54
er ikke selv blevet snydt af ham, men hans handler lød altså også for godt til at være sandt..

i sådanne tilfælde, hvor det virker bare lidt suspekt vil jeg råde folk til at købe over postopkrævning, kan det ikke lade sig gøre, tjah så er handlen bare aflyst.. det er sådan jeg selv plejer at gøre..



Empty_soldier
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 00:10:38
Svar/Indlæg:
210/58
#2 man kan jo godt sende tomme papkasser eller pakker med sten i :)
så det løser ikke helt problemet...



Biffe
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2007 00:11:13
Svar/Indlæg:
38/21
Det ved jeg ikke, måske kan det her info hjælpe.

sparekassen sjælland
reg 0524 kontonr 0000141605

Kontakt banken(sparekassen sjælland) hvis kontonummeret passer på tlf nr 59481111 snak med Per Olsen fra IT afdelingen eller Mogens.




Liquid04
 
Overclocker
Tilføjet:
13-01-2007 00:43:58
Svar/Indlæg:
126/22
Håber sørme ik der er andre, som har været udsat for dette nummer.

Er selv én af dem, som har prøvet dette, hvilket handlede om en harddisk, jeg aldrig fik :(

Jeg forsøgte også at gøre noget ved det, og jeg kontaktede derfor først min egen bank, og spurgte, hvad jeg kunne gøre ved. De gav mig oplysninger om hans bank, og jeg kontaktede dem. Rådgiveren jeg fik fat på ville tale med ham om det, og om han ville gå med til at overføre pengene tilbage igen...

Dem fra banken ville ringe tilbage til mig, men det gjorde de ikke, så jeg kontaktede da bare dem igen. Eftersom de ikke var kommet til noget resultat i sagen, så valgte jeg at forsøge, at glemme de 402 kr, som det handlede om...

Det er jo ik så mange penge igen, men det er netop "måden" det er gjort på, som er så fej og ussel... Jeg gik sq og ærvede mig over det i et stykke tid derefter, og har faktisk ik lavet en privat net-handel siden.

Det vil jeg så forsøge at ændre på nu, da jeg har oprettet en købstråd her på siden:P

Synes bare lige i skulle vide det, så i måske kan undgå en kedelig situation som denne;)

Edit:

Brugeren der dengang snød mig hed "lkhansen" og her er hans brugerprofil:
http://hwt.dk/community.asp?mo...
Den sidste dag han har været online var den dag han valgte skride med pengene uden at sende mig nogen vare



Palme
 
Overclocker
Tilføjet:
13-01-2007 00:52:24
Svar/Indlæg:
122/4
Godt at få advaret imod en gut som ham. Det er simpelthen for usselt. At man virkelig gider sidde og snyde andre osv. er mig simpelthen en gåde. Jeg var også meget nervøs ved min første privat handel på nettet som også var over dette site. Heldigt for mig var det med en af sidens trofaste læsere tror jeg så det hele gik bare som smurt. Ville ønske det gik sådan for alle. :/



IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2007 01:03:31
Svar/Indlæg:
409/12
#5: Jeg synes det er vigtigt ikke at sige "Bare ærgeligt, men det var heldigvis kun et lille beløb" Hvis skiderikkerne slipper afsted med at snyde folk første gang, vil de helt sikkert prøve igen. Og de kan jo bedrage folk for små beløb og så håbe på at folk ikke synes det er umagen værd at politiandmelde dem.
Jo flere domme man får for bedrageri jo længere bliver straffen og jo hurtigere får man også en ubetinget fængselsstraf.



Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 01:13:45
Svar/Indlæg:
3162/326
Nå, men så vil jeg da lige poste en mislykket handel med selv samme bruger (den gik ikke igennem, så jeg blev ikke snydt):

"Hej Kim.

Jeg kan desværre ikke komme og hente den, da jeg bor i Århus.

Min addresse:

XXXXXX

Jeg ved ikke hvordan du havde tænkt dig handlen skulle foregå?

Det er ikke fordi jeg tror du er en fusker, men jeg kender dig jo ikke, og du har kun skrevet 2 indlæg her på siden, så jeg kan ikke engang referere til andre handler du har lavet førhen, eller vurdere din kredibilitet på nogen anden måde.

Folk er blevet snydt mange gange før, og derfor bliver man nød til at have sine forholdsregler, og igen, det er ikke fordi jeg tror du er en fusker!

Jeg vil gerne foreslå et følgende handelsforløb:

1) Du sender pakken, og søger for at få et track & trace nummer på posthuset (det skulle gerne stå på kvitteringen, hvis du sender som pakke).

2) Når du kommer hjem, sender du mig nummeret, så jeg kan se på nettet at pakken er på vej.

3) Jeg overfører halvdelen af pengene.

4) Når pakken kommer sender jeg resten af pengene.


Kunne vi blive enige om noget i den stil?

Mvh. Mads )"

<B>Hvortil jeg fik følgende svar:</B>


"nej den går altså ikke,så vild er jeg ikke med at komme af med den.hvis du ikke vil overføre pengene først og dermed vælge ikke at stole på mig,hvilket lissom er ideén med dette forum så beholder jeg den bare.NO hard feelings der ven....hilsen kim"


- Og det første jeg tænkte, var at manden var en fusker, men eftersom jeg ikke var blevet snydt, så ville jeg ikke råbe om om det.

Heldigt for mig, at jeg ikke "stolede" på ham...



X-Man
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 01:20:08
Svar/Indlæg:
419/70
Kan ikke snuppe den slags mennesker...... En omgang tæsk er det eneste de forstår, men ok så er man jo selv heller ikke en skid bedre end de er



IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2007 01:47:12
Svar/Indlæg:
409/12
#9: jo jo det er lige det der skal til. *Biiiiiip* så laver han ikke det bedragerinummer en gang til. Det er ligesom når man er barn og kommer til at sætte en finger på et strygejern eller en kogeplader ved et uheld. Det gør man kun en gang. ( taler af personlig erfaring )

Her er en post af ham fra en salgstråd:

"kun mus og usb stik og opladeren,ingen æske eller kvitt.
sælger fordi jeg har en anden rigtig god som jeg har brugt længe og har vænnet mig til.Jeg gider ikke de der inkriminerende spørgsmål så kan i bare lade være med at købe den.Den skal nok blive solgt for den er ikke stjålet men jeg gemmer sku ikke alle de kasser til at stå og flyde.Forstår ikke folk der starter med at være så mistænksomme,det er simpelthen afskyeligt"

Sikke da en bandit :l



#11
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 03:05:23
Svar/Indlæg:
3640/1231
Vi har på HWT fuld forståelse over jeres frustrering, og evt. svindlere skal til hver en tid afsløres for andre.

Dog vil vi ikke se opfordringer eller ideer til selvtægt, vold og hvad i ellers kan finde på!
Sådanne kommentarer resulterer i en enkeltbillet ud fra HWT, uanset hvad grunden måtte være. Så er det vist på plads :)

Vi vil heller ikke se nogen offentliggøre navne, adresse, telefonnumre eller andre personlige oplysninger. Det er altså ret vigtigt :)



mazlink
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 03:16:59
Svar/Indlæg:
743/13
#11
Ville det være muligt at få en form for "rating" system, hvor vi brugere kan beskrive handler med hinanden, evt. med advarsler ?

For at folk ikke bare skal ødelægge ens rating, skal man f.eks have skrevet hvordan handlen er gået osv. Hvor god information er der fra sælger, pakkens stand osv.



IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2007 03:32:29
Svar/Indlæg:
409/12
#11: Nu får man forhåbentlig et gult kort inden man får det røde eller hvad ? Nuvel, man må vel se om man stadig har en profil i morgen når man engang er stået op 8)



#14
Psym
 
Overclocker
Tilføjet:
13-01-2007 03:46:22
Svar/Indlæg:
663/58
plat at folk ikke kan tjene deres egne penge og bliver nød til at snyde sig til det. Lad ham hygge sig i spjældet.



season88
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 06:41:35
Svar/Indlæg:
1221/95
Jeg er også selv blevet snydt af denne bruger..

Jeg var en af dem der "købte" de ram han havde sat tilsalg.

Jeg overførte penge til ham den 11/01 og skrev dagen efter om han havde fået sendt...
Det kunne han så fortælle at det havde han ikke, og at han også havde solgt mange andre vare flere gange.



Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 08:37:58
Svar/Indlæg:
5410/123
Kæft en spasser.

God idé med rating systemet :i



Biffe
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2007 10:22:02
Svar/Indlæg:
38/21
Lige en lille update, jeg har fået mange henvendelser i omtalte sag, så det er bestemt ikke en lille sag mere, vi snakker mange tusinde kroner nu. jeg vil opfordre jeg alle til at kontakte Holsebro politi, hvorefter at i skal bede om Lemvig afdelingen, der skal i snakke med en Ole Krogh. selve politi anmeldelsen skal sikkert forgå i jeres egen politi kreds.



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 10:38:22
Svar/Indlæg:
6181/270
måske skulle der være en white/black liste på bruger som sælger.
altså dem der snød ved salg på black og dem som gjore det uden problemer skal på white liste

mobildebat køre med sådan en list og det virker.



Kim
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 10:38:41
Svar/Indlæg:
18/6
Jeg vil så lige pointere at han sandsynligvis bor i Slagelse. Jeg nåede at få en pakke fra ham inden han snød mig og den blev ifølge Post Danmark sendt fra Slagelse.



Kim
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 10:40:25
Svar/Indlæg:
18/6
Har vi et overblik over hvor mange, der er blevet snydt og hvilke beløb det drejer sig om.
Jeg er blevet snydt for 500 kr som var betaling for Corsair psu'en han havde til salg.



Biffe
 
Superbruger
Tilføjet:
13-01-2007 10:49:59
Svar/Indlæg:
38/21
Politiet har helt styr på hvem han er, de sporede det bare via hans kontonummer, det var derfor at de kunne give mig hans adresse



Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 10:59:40
Svar/Indlæg:
576/62

Jeg synes simpelhen det er så usselt og jeg føler sq med dem som bliver narret i sådanne situationer.
Ang. omtalte bruger så var jeg selv ved at byde i et par af hans tråde, men undlod alligevel......gudskelov for det.

Det går jo ikke kun ud over dem som har handlet med en "fusker" men også flere andre brugere som ønsker at sælge lidt HW, for sådan en sag vil unægtelig skabe en del mistankte og folk vil måske holde sig tilbage overfor eksempelvis nye på siden osv.

Jeg har selv en liste i min profil, med de handler jeg har lavet og forsøger at holde den så up to date som muligt.

Jeg har kun i et tilfælde blevet snydt af en sælger, hvor jeg aldrig modtog noget.
Til trods for at denne bruger var meget svær at komme i kontakt med, så fik jeg til sidst de 400.- tilbage.

Jeg håber i får jeres penge tilbage og at vi kan slippe for at se den slags mere her på siden eller andre sider for den sags skyld.

PS. Jeg synes det er møg fedt at der bliver gjort noget ved det.
Godt gået Biffe.



perry_78
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 11:21:35
Svar/Indlæg:
1304/117
Øv det er bare noget møg! Jeg har lavet masser af handler her på siden, og har aldrig haft noget som helst form af problemer..

Det er ebay og en Justin Davies (aka Lestat_HWL) fra XS og HWA som skylder penge.. _400 og $100, det nok irriterende da jeg kunne bruge pengene.

Men held og lykke med sagen, dansk politi nægtede at hjælpe mig med udlandske sager, at det ikke var nok penge det handlede om x(



#24
Jay
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 14:23:14
Svar/Indlæg:
193/54
#3 true, men er pakken tom, så nægter du jo bare at modtage den, sender man noget andet tungt, så er det jo politiet igen.. desværre kan man ikke få lov til at åbne en pakke før man har betalt for den..

men tror faktisk godt man kan betale for den, og åbne den mens postbuddet er dér, og hvis der er en sten eller andet i, så TROR jeg godt man kan få pengene tilbage og pakken så sende pakken retur..

hmm burde egentlig vide det da jeg arbejder i postdk som pakkebud, jeg ville ihvertfald godt tage den med tilbage hvis jeg blev udsat for den situation



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 14:54:22
Svar/Indlæg:
2872/90
Endnu en af disse her "jeg er blevet snydt tråde" Hold kæft jeg er trættet af at se dem dukke op.. heldigvis er det vist et månedet tid siden jeg sidst har set en..

Håber det hele går i orden for jer der er blevet taget i røven.. Og godt at høre politiet gider gøre noget ved denne sag..

Sorry men kan ik lade være med at komme med en lille kommentar.. :l
I handler med en person med få indlæg og få svar, og i for ikke engang hans adresse.. Som der også bliver nævnt så er hans salgs priser lidt for gode til at tro på, men alligevel vælger i at sende penge til ham..

Men lige meget hvem i handler med herinde så gør dog jer selv den tjenste at få alle de infomationer om vedkommende så i på inde måde ville få svært ved at fange ham..
Adresse,tlf. mobilnr.. fuldenavn. også ring dog lige til vedkommende for at checke om det endelig er hans oplysninger.. Her kan www.dgs.dk os hjælpe en..


Og til sidst ban ham her inde fra så han ik snyder folk.




Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 15:26:07
Svar/Indlæg:
8555/439
når folk handeler med mig,får de mit?
tlf nr
ADR
fulde navn også vider ;) der skal ikke være nogle, ko på isen ;)

søger for altid,for at få det af sælger.
find mere på Krak.



Kim
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2007 15:04:45
Svar/Indlæg:
18/6
Er der nogen, der har hørt mere fra cpikim



season88
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2007 15:17:16
Svar/Indlæg:
1221/95
Ja, jeg har fået en mail hvor han tilbyder mig 700 kr. tilbage på tirsdag og de næste 200 kr. senere (for de ram han havde til salg). Men ved så ikke om jeg skal tro på det.

Jeg var oppe og snakke med Politiet i Svendborg i går og de sagde at det var en helt klar bedrageri sag da han havde gjort det ved så mange. Desuden sagde de at der var utrolige store chancer for at han blev dømt da vi havde så mange oplysninger om ham (Kim E, Biffe og mig selv).
Så de sagde at jeg skulle skrive en skriftlig anmeldese og komme med den/sende den.. Det har jeg så gjort, men afventer til tirsdag for at se om de er kommet nogle penge ind....



JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2007 15:34:58
Svar/Indlæg:
1776/116
#25 - Nu er jeg selvfølgelig "kun" skribent her på siden, men det er mit overordnede indtryk at vi ikke blander os direkte i køb/salg tråde. Det er en service der bliver stillet som man kan benytte eller lade være, men det er under eget ansvar. Vi vil ikke stille os op og "dømme" folk med hverken bans eller udlevering af ip-addresser

Men igen: Jeg er ret ny, og det kan godt være der er nogle ting jeg har misforstået :)

Men alt held og lykke med at få jeres penge igen..



Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2007 15:40:09
Svar/Indlæg:
2620/327
#29 Nej, du har forstået det fuldstændig rigtigt :)



1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2007 17:26:03
Svar/Indlæg:
1375/88
#28 Jeg syntes at du skal aflevere anmeldelsen uanset om du for dine penge tilbage eller ej, sådan en kedelig fyr fortjener ikke at gå ustraffet rundt uanset hvad. Jeg er ikke inde i loven omkring bedrageri, men mener dog stadigvæk det er ulovligt selvom pengene kommer tilbage.
Jeg håber naturligvis at du for dine penge, men som jeg ser det ud fra denne tråd ligner det bare at han har "købt" sig lidt mere tid.
#29 Det er kun godt at i ikke udlevere Ip-adresser eller ikke dømmer nogen ud fra en service som bliver stillet gratis tilrådighed for bugerne af sitet, de eneste der umiddelbart skal have adgang til de oplysninger er politiet i forbindelse med en eventuel opklaring af en lovovertrædelse.

Tilsidst håber jeg på at i vil lade tråden køre også efter der er fundet en afgørelse, det kan måske afskrække andre fra at få den samme ide med at snyde folk.



Roedkjaer
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2007 17:41:58
Svar/Indlæg:
265/52
Når jeg handler med folk herinde fra, plejer jeg altid at kigge på hvor mange indlæg/svar personen har på siden. Har personen meget få, holder jeg mig som regel altid væk også selvom det er et godt tilbud.

Ved godt det er lidt at generalisere, men på den anden side så er det en af de eneste måder hvorpå man kan være en lille smule sikker.

Hvis man vil købe at en ny bruger, så er det ihvertald en god ide at udveklse noget demografisk data, såsom tlf, adresse osv.

Men som sagt, vi blander os ikke i køb og salgs delen. Kan dog godt komme med et råd :e

Held og lykke med sagen, det er altid tragisk når folk snyder hinanden.




Kim
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2007 21:11:23
Svar/Indlæg:
18/6
#28 Fortalte politiet om han er tidligere dømt? Hvis det ikke er tilfældet har jeg svært ved at forstå hvorfor han vil have en plettet straffeattest for et så relativt lille beløb.
Han kommer jo ovenikøbet til at betale pengene tilbage omend det nok ikke bliver i den nærmeste fremtid hvis han er på kontanthjælp, hvilket jeg dog ikke ved om er tilfældet.



mr.hansen
 
Overclocker
Tilføjet:
15-01-2007 17:03:56
Svar/Indlæg:
10/1
har været meget tæt på at handlen med ham.. først bad jeg ham om kontonr.. så sendte jeg pengene til ham , men kom returet pga forkert nummer.. hmm til sidst gad jeg ikke bruge min tid til at overfør pengene, dvs "jeg hopper af" det drejer sig om meget lille beløb 150kr pp for aopen DVDbrænder.




Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2007 17:54:49
Svar/Indlæg:
971/67
For at undgå svindlere af denne art, kunne det være fedt, hvis der på forum kunne blive oprettet en slags rating af handler. Hvordan var køber og sælger osv. - Det skal bare strikkes sammen, så der ikke kan fuskes med det. Det ville gøre det sværre at svindle, hvis altså at man ikke kan svindle med ens rating 🙂

Er heldigvis ikke selv blevet snydt via nethandel endnu, men jeg plejer at tage mine forholdsregler - Er det en "kendt" bruger på forum? (svar og indlæg), er der noget noget ved annoncen der virker mistænkeligt? udveklsling af personlige info via mail eller pm - tjek om mobil/fastnet nr. stemmer overens med adresse (ja det kan der stadig fuskes med alligevel).

Har selv smidt navne på folk jeg har handlet med uden probs. i min profil - dem kan jeg godt anbefale 🙂 - Måske mangler der en enkelt er 2

Efterkrav er efter min mening falsk tryghed - sten er sgu så kedelige at pakke ud :e

My 25 cent
/Skipper



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2007 17:59:05
Svar/Indlæg:
6624/113
#35 - Måske, men så har du hans adresse og navn og kan aflevere stenen tilbage til ham sammen med dine venner.

Så den tryghed er ikke mere falsk end man gør den til...




Kim
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 09:07:22
Svar/Indlæg:
18/6
Er der noget nyt i sagen?



#38
sko
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 09:24:28
Svar/Indlæg:
1954/464
hmm..

et rating system er meget godt..

det kan dog også misbruges..

og et rating system kan ikke slå sund fornuft.

Hvis man forventer at købe et 8800GTS med kvittering, helt nyt til 1.500, så sørg for at afhente, eller få en anden til at hente.

som det er sagt flere gange. Få tlf.nr, navn og adressse, og tjek det af på kraks.

Og kig så på hvem sælger er, hvor mange svar han har, hvor mange indlæg osv.

Så brug den sunde fornuft når der handles...

Men til jer der er blevet snydt....jeg føler med jer.... :l



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 09:55:34
Svar/Indlæg:
2029/63
[cencureret addresse - Ingen links til ulovlige sider - JacobHL]

http://debat.dr.dk/default.ns?...

[cencureret addresse - Ingen links til ulovlige sider - JacobHL]

[cencureret addresse - Ingen links til ulovlige sider - JacobHL]
Det virker sku som om han først har fået en pc for 4-5 måneder siden!



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 11:23:14
Svar/Indlæg:
2872/90
#39

Kan ik helt se hva nummer 2 link har med ham at gøre..


Du har godt nok snusset lidt rundt var..hehe



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 11:50:53
Svar/Indlæg:
2029/63
# 40 prøv at søge efter hans navn ìnde på siden måske???
:00



n0rmality
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2007 12:17:41
Svar/Indlæg:
6/0
Jeg har handlet med cpikim i sidste uge, købte en 200 GB SATA-disk for 350 kr. inkl. porto. Har netop fået disken i går (det tog lidt tid at få den sendt, han forklarede at han havde været syg), og det viser sig i stedet at være en ATA-disk. Jeg har skrevet til ham om afslag i prisen og håber nu blot at kunne bytte den til f.eks. en 160 GB SATA. Jeg har dog ikke fået den sat til endnu, spændende at se om den virker. :)



season88
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 12:34:16
Svar/Indlæg:
1221/95
Han har fået en frist til at overføre 900 kr. tilbage til mig i dag. Pengene er ikke levet overført, så jeg har skrevet en anmeldese og køre op på politigården med den og anmelder ham nu her om lidt når jeg får fri.



Kim
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 15:12:04
Svar/Indlæg:
18/6
Jeg har heller ikke hørt fra ham i et godt stykke tid, så jeg må også prøve at få tid til at besøge politiet og få ham anmeldt.



Stefan_SN
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 20:42:00
Svar/Indlæg:
175/32
Gid jeg havde set denne tråd da den blev oprettet..
Jeg har lige overført 300,- til cpikin's konto for en G7 mus købt i denne tråd:
http://www.3dmark05.dk/forum.a...

Fyren virkede ellers real nok..
Skal da også passe på at dømme ham for tideligt, men han har da ikke svaret tilbage siden jeg skrev at pengene var overført.

Og jeg står i den uheldige situation at jeg skal på ferie og derfor ikke har tid til at køre en sag på ham.. Så jeg står lidt i en trist situation, da jeg absolut ikke syntes at han skal slippe fra at snyde nogen som helst...



Ingdam
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 21:38:33
Svar/Indlæg:
1771/62
Jeg er desværre også blevet snydt af ham.
Jeg købte en hdd, nok 100% den samme som n0rmality i #42 beskriver. Overførte pengene til gutten og han var let at komme i kontakt med.
Efterfølgende da jeg skrev om den var sendt osv kom ingen svar.
Et par dage efter fik jeg svar om at han havde solgt den til en person eller bruge ved navn David mcnallý. Er det dig n0rmality?

Har aldrig blevet snydt indtil nu og det ærgrer mig da gevaldigt at jeg ikke var mere mistænkelig. Jeg gav trods alt kun 300 incl porto for den, hvilket jeg synes var en fair pris.
Personer som ham gør bare det at handle mere usikkert for os andre x(
Tror også jeg tager og melder ham til politiet.



n0rmality
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2007 22:17:14
Svar/Indlæg:
6/0
Ingdam: David Mc Nally er mig - han skrev, at du var sprunget fra, så jeg overførte pengene og har som nævnt fået disken. Den virker som den skal men er som sagt ATA og ikke SATA. Kim har ikke besvaret min besked sendt via hwt.dk tidligere i dag, så jeg ved ikke hvordan han vil forklare det.

Det hele lyder generelt meget muggent. Jeg tror jeg vil sende min besked til hans hotmail-adresse også.



n0rmality
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2007 22:19:58
Svar/Indlæg:
6/0
Ingdam: Tilføj mig evt. på MSN (david at mcnally dot dk) eller ICQ (2743 2201), hvis du vil have kopi af kommunikationen mellem mig og Kim.



Stefan_SN
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2007 19:36:12
Svar/Indlæg:
175/32
Forsættelse af post #45

Jeg ville lige meddele at jeg har fået svar fra cpikim via mail, og han skriver at musen blev sendt i dag.
Så jeg vil da lige vende tilbage med svar på sagen i morgen, for at holde folk updated...




clausjr
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2007 14:25:20
Svar/Indlæg:
69/7
#39
Han har haft pc i ca. 6 måneder. Han købte min gamle P4 :r
Igår sendte han en mail, for at få hjælp til komme ind på sider med nøgne damer :e Som svar sendte jeg bare et link til denne tråd! Ikke mere support til den herre!!
Jeg håber virkelig, at alle som er blevet snydt, får deres penge retur ..



#51
teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2007 01:18:03
Svar/Indlæg:
873/19
Den slags sælgere dukker desværre op engang imellem :( Han virker tydeligvis ikke som om han helt har styr på hvad han laver.. Og lidt som om han nu prøver at redde nogen af sagerne mod ham..
Jeg er begyndt at skrive gode handler ind min profil, så jeg har dem til en anden gang ;) Savner dog noget alá heatware på danske sider, syns det er en fed idé, eller som på xs.org at man skal have minimum 100 post's for at kunne komme ind i handelsforumet..



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
20-01-2007 01:28:08
Svar/Indlæg:
14079/622
100 post er på ingen måde en garanti for rent mel i posen - for mig ville det fx tage omkring 8 timer at opnå det antal...og ville det gøre mig til troværdig?

Den eneste måde man kan undgå at blive snydt på, er at lave være med at være naiv. Få altid vedkommendes navn, adresse, tlfnummer osv.
Hvis stadig vedkommende er idiotisk nok til at snyde folk, skal politiet nok få ham få et eller andet tidspunkt.

Husk på at det, trods alt, er rigtig sjældent sådan noget sker. :)
Man kan aldrig være 100% sikker - heller ikke når man handler i almindelige butikker.



Stefan_SN
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2007 17:10:07
Svar/Indlæg:
175/32
Jeg ville lige meddele at jeg har modtaget musen nu og den er i perfekt stand.. Så alt i alt var det faktisk en ganske fin handel



1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2007 23:46:01
Svar/Indlæg:
1375/88
Ville lige høre om der er noget nyt i sagen ?:(



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 00:10:39
Svar/Indlæg:
1406/100
Hej hvor suret.. Jeg har dov ik prøve at blive synd eller syndt nogle..

Men det er rigtgi godt at du er efter så han ik kan forsætte med at synde folk.. Man skulle næsten tro at det var ham fra Chippe af vis i kan huske den sag



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
25-01-2007 01:49:46
Svar/Indlæg:
1085/26
Folk kan synke dybt .... men for så lidt penge ... man burde da kunne finde et job der gav bedre end de få penge han får ud af det her ....

well .......

// ouT



season88
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 08:33:11
Svar/Indlæg:
1221/95
Nu er det over en uge siden jeg har sendt en anmeldese til slagelse politi efter anvisning fra min egen politikreds...
Men jeg har intet hørt fra dem. ?!
Er der nogen der ved hvor lang tid der normalt går før politiet letter sig og gør noget ved det ...???



Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 11:47:11
Svar/Indlæg:
8555/439
#57
du skal nok,selv rykke for det ;)



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 12:16:59
Svar/Indlæg:
2872/90
#57
Som #58 siger du skal nok lige give dem et kald igen.. Politiet er ik de mest arbejdsvillige.. Jo mere du ringer og spørg til sagen jo hurtigere gør de noget ved det..



season88
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 12:49:44
Svar/Indlæg:
1221/95
Ok, lyder ligesom en normal procedure ved RMA af noget HW :D



mr.hansen
 
Overclocker
Tilføjet:
04-02-2007 14:38:09
Svar/Indlæg:
10/1
hvad så noget nyt?? dem som er blevet snydt af cpikim. fik i pengene eller vare.??



Roflpopz
 
Superbruger
Tilføjet:
04-02-2007 15:11:58
Svar/Indlæg:
178/22
Lyder sq ikke godt med ham Cpikim! Håber at politiet får gjort noget ved ham, så han kan komme for en dommer - Har intet til overs for svindlere!
Nu er det ikke fordi jeg har lavet mange handler herinde - dvs. har kun lavet én, hvor jeg afhentede varen. Som køber foretrækker jeg altid at afhente ommuligt for min egen skyld, for det er noget trist at blive snydt.
Min samvittighed kan i hvert fald ikke stå til at snyde folk på den måde.
Men godt at vide, at man skal holde sig fra bestemte brugere der ikke kan finde ud af, at opfører sig ansvarsfuldt nok til at lave en ordentlig handel.



season88
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2008 21:41:52
Svar/Indlæg:
1221/95
Så skete der sgu noget 🙂

Jeg har d.d. fået brev fra retten i Næstved at brugeren Cpikim aka. Kim Jakobsen skal for retten i Næstved - Retsal 2, Gardehusarvej 5, 4700 Næstved tirsdag den 10. marts kl. 11.00 😲

Dem af jer som har læst lidt i tråden kan se at Kim har snydt mig for 900 kr. Det lyder ikke af alverden, men som i også kan læse, så har han gjort det ved flere brugere herinde fra på samme tid, så det er alligevel en pænslat penge han fået skrabet til sig der... 😐

Som det ser ud nu har jeg desværre ikke selv mulighed for at møde op i retten i Næstved, men man har heldigvis også den mulighed at politiet kan varetage ens interesse så man heldigvis ikke selv behøver være der..

Jeg ville bare lige dele denne oplevelse med jer andre.. Det er dejligt at se man ikke bliver glemt selvom det er noget tid siden sagen sidst har været fremme 🙂


#64
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2008 23:05:54
Svar/Indlæg:
4018/217
Phua det var de da godt nok et stykke tid om. Jeg har lige læst hele tråden og forstår ikke at jeg ikke har set den da den var aktuel 😳

Håber virkelig at han bliver nakket godt og grundigt!


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
30-12-2008 23:55:51
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg ville være ked af ikke at være til stede. Det må da være lækkert at se taberen i øjnene.

Her fra krydsede fingre for straf til skoddet, og tillykke med at der sker noget i sagen. Sidstnævnte er opløftende nyt 🙂


season88
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2008 01:06:57
Svar/Indlæg:
1221/95
Hvis jeg får muligheden, så møder jeg da også op i retten, og det er også selvom det kommer til at koste mig omkring de 900 kr. for fragt tur/retur... 😛


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
31-12-2008 01:38:26
Svar/Indlæg:
2127/11
#66 That's the spirit! 😀 Men altså: er du forhindret, må du jo bare lune dig ved tanken om at fjolset vel får sin straf. Det ville være mere end sært om han undslap.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2008 02:49:11
Svar/Indlæg:
2885/268
det er godt nok trist og se at folk snyder andre

jeg har selv prøvet og blive snydt dog ikke her inde endnu
jeg er blivet snydt 3 gange på QXL.dk

hader den fordømte side lol


jeg håber godt nok at i får jeres penge tilbage

jeg har selv lavet en hel del handler her inde både salg og køb
og det har altid gået efter bogen når vi har handlet

og afligevel selvom jeg har lavet så mange handler er der stadig nogen der tøver
hvorfor ved jeg detsværre ikke måske fordi de ikke kender mig jeg ved det ikke

det kunne være fedt hvis man kunne få lavet såen at man kunne se hvem man har handlet med for på den måde få folks tryghed når de handler med en


hehe jeg har enda måske / muligvis fået solgt min bærbar til en her inde fra
han har muligvis pengene i næste uge og vi har aftalt at mødes da han også har nogen ting jeg er intressert i

mvh Dennis