CPU Holder ( CPU ophæng )

Diverse d.  13. januar. 2007, skrevet af Amaklan
Vist: 476 gange.

Amaklan

Superbruger
Tilføjet:
13-01-2007 15:10:59
Svar/Indlæg:
61/6
Hej med jer. Og godt nytår.
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, kom op at diskutere med en bekendt om CPU Holder ( CPU ophæng ) han er 120% sikker på det er hele kassen (tower, kabinet) der kaldes således fordi der skrives således på nettet. og ja det går det da også, hvis man søger på google, men efter min mening er det idioter der skriver det, groft sagt.
Vi ved jo alle det heder Central Processing Unit, altså CPU. man kan sku da ikke ha en Central Processing Unit i en Central Processing Unit.......vel. Jeg ved godt at i "gamle dage" kaldte de det CPU til kassen, med til den blev alt yderligger hardware tilsluttet.
Lige en tig til..kan ikke lade hver med at grine når nogen kalder PC kabinettet for harddisken,
"harddisken starter ikke op, der er ikke lys i den" eller " der sider en skive fast inde i min CPU" eller den her " hvor tilslutter jeg min højttaler på min harddisk" ?????? What ????.
Ja.. jeg ved godt, at nogen bare bruger maskinen og ikke andet, men komme med udtalelsen "jeg har hast computer i 5 år, så du skal ikke komme og fortælle mig noget" og lige inde sagt " jeg har fået en CPU holder til mit skrivebord" ?????
Hvad ??? kan man nu få en dims, så man kan montere sin processor på skrivebordet, jeg tror jeg er ved at blive for gammel.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 17:58:25
Svar/Indlæg:
2620/327
Tja, jeg har det da lidt på samme måde som dig. Men hvis jeg prøver at sætte mig i "de andre"s sted, så kan jeg da godt forstå dem - der er mange begreber og ord i computer-verdenen, og jeg kan såmænd godt forstå, at de ikke kan følge med, hvis det ikke rigtig interesserer dem.

Det er omtrent sådan, jeg har det, når andre snakker om fodbold :e

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2007 20:03:39
Svar/Indlæg:
1198/35
Hehe jeg så det samme i butikken DanBo møbler en dag. Der stod et skilt ovenpå et skrivebord, hvor der stod at der fulgte en CPU holder med :e

ZyCho

Overclocker
Tilføjet:
13-01-2007 22:56:02
Svar/Indlæg:
1/0
Jeps, jeg kender også godt 'problemet' men jeg mener nu, at hvis ikke man ved hvad man snakker om, så skal man holde sig til de mere sikre udtryk. Istedet for CPU ophæng/holder, så kald det da for en computer-holder! Det samme med de andre udtryk, det er da lovligt at man ikke har styr på computere, men så syntes jeg da man skal lade være med at bruge smarte udtryk, som man ikke ved hvad betyder. Hvor svært kan det være :00