mm, som du siger så er det rimelig subjektivt.
Kan dog berette om mine erfaringer :e
Jeg har i min stue et Samsun LE32M61b som pt er koblet til min computer med DVI->HDMI Jeg synes at billedet er generelt godt, men jeg kan ikke køre ret høje opløsninger. 1280 x 720 er maks for min skærm og det uden 1:1 pixelmapping :x
Da jeg første gang koblede min computer til brugte jeg et almindeligt VGA kabel og var istand til at køre med 1:1 pixelmapping.
Forskellen er ikke særlig tydelig, men synes dog at være rimelig stor ved mørke og sorte baggrunde. Det er som om at den har svært ved at vise farveovergange i de mørkere billeder via DVI end den har via VGA...
Med hensyn til HDMI kan lyden jo føres igennem samme stik, men da jeg hellere ønsker lyd gennem anlægget, kan jeg lige så godt bruge DVI eller VGA...
Overvejer dog at gå tilbage til VGA for netop at kunne udnytte 1:1 pixelmapping.
Men kan se at dit tv er plasma. Måske ikke det åbentlyse valg hvis der skal kobles computer til, men kan da sagtens lade sig gøre. Jeg vil anbefale dig at prøve med DVI og VGA inden du invisterer i et nyt gfx. Og vil du som jeg smide lyd gennem forstærker, så kan det jo være lidt lige meget. Som du selv siger er du ikke supernørden, så derfor vil jeg da tro at du vil blive ganske tilfreds med både DVI og VGA... Men prøv dig da frem :e
Jeg vil ligeledes betragte mig selv som værende lidt mere kræsen end en "mainstream" bruger som du kalder det. Men igen det er en subjektiv vurdering.