Reparation af bærbar

Diverse d.  16. januar. 2007, skrevet af Stensgaard
Vist: 228 gange.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 01:47:23
Svar/Indlæg:
2620/327
Min bror er kommet til at tabe sin bærbare, og det har resulteret i, at stikket til strømforsyningen er blevet trykket ind i computeren, og nu kan den ikke lade op mere. Den kører fint på batteri, men der er kun til en halv times brug endnu... :(

Da det drejer sig om en ikke helt ny Asus med en Celeron M, er det ikke noget, der kan betale sig at poste en hel masse penge i til reparation (forsikring vil ikke dække det, og garantien vil sikkert heller ikke - de vil nok ikke tro på, at stikket selv har trukket sig ind i computeren).
Derfor kan det godt være, det er mig, der skal rode mig ud i en amatør-reparation :l

Tror I, det er noget, der kan lade sig gøre? Jeg har aldrig skilt en bærbar ad før, ikke engang for at skifte harddisk eller RAM, så jeg vil gerne lige have nogle tips. Er det noget, der er til at gøre, hvis man er forsigtig? Kunne det ikke godt tænkes, at stikket bare skal sættes tilbage på plads, og have en klat lim?

syska

Superbruger
Tilføjet:
16-01-2007 01:50:13
Svar/Indlæg:
1085/26
Uden at vide det ... så vil jeg sagtens tro det kan lade sig gøre ... tingene er jo bare mere kompakte i en laptop ... end i en dekstop computer ...

Så frem med skrue fætteren ... det kan i hvert fald gøres billigere end at sende den ind til en forhandler ... og hvis det kun er stikket ... så ... get it dude ...

// ouT

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 01:55:13
Svar/Indlæg:
2620/327
#1 Hvis det var min egen, var jeg sikkert også allerede i gang nu :e
Men når det nu ikke er min egen, vil jeg godt være lidt mere forsigtig, og først høre fra andre, om det er en dum idé. Men det kan jeg så høre, at du ikke synes ;)

syska

Superbruger
Tilføjet:
16-01-2007 01:59:54
Svar/Indlæg:
1085/26
ahhh, du er oxo en del af Crew 🙂 synes nok jeg kunne kende det navn :-p

well, der kan jo ikke ske noget ved at starte ligeså stille, ved lortet ikke vil som man selv vil kan man jo stoppe og samle det igen ... men selvf skal man passe på ikke at smadre det totalt ...

// oUT

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 09:13:07
Svar/Indlæg:
830/15
Der kan ikke ske noget fed at skille den ad, kan man bruge en skruetrækker er det ikke noget problem - intet faretruende der.
Mht. stikket skal det i bedste fald loddes fast i bundkortet igen, i værste fald har det rykket bundkortet i stykker der hvor det sidder/sad.
De gange jeg har oplevet en laptop der er faldet ned på strømstikket og har trykket det ind i kabinettet hvor bundkortet er blevet skadet er computeren dog blevet ustabil efter - Så det lyder somom din brors kan reddes med lidt fingersnilde, uden at vilde love noget selvfølgelig :)

TeamdB

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 11:10:54
Svar/Indlæg:
511/123
Så længe maskinen stadig virker på batteri så lyder det ikke som om der er noget der er beskadigt.
Den skal helt sikker bare loddes på plads, men husk at være forsigtig når der loddes.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 15:41:54
Svar/Indlæg:
2620/327
Uha, jeg håber nu mest, at jeg kan slippe for at lodde - det er jeg bestemt ikke nogen ørn til :( Men hvis det skal til, må jeg jo prøve...