okay er oppe på 3420 mhz ved 1.381 volt og kan da se at mine temps begynder at stige men hvor stor en forskel er der i temps med et dyrt vandkølings system vs en scythe infinity med 1000 rpm blæseren sat på ?
47grader, er det ved fuld belastning? For jeg har lige smidt en Scythe Infinity i min puter, monteret med det medfølgene kølepasta. Jeg har endnu ikke OC'et, men min er også 47-48grader når 2stk Prime95 har kørt i 5timer snart...
Jeg har ved 3.2 ghz = 800mhz OC en idle på 28 og sølle 36 i load.
men jeg har også modificeret infinityen med en Silverstone Fm121 blæser med 9 vinger modsat standard 7.
men når jeg skal op på 3.6ghz så ryger temps gevaldigt i vejret, ja allerede ved 3.4ghz faktisk. Så jeg tænkte, at det er der vandkølingen gør en forskel? 3.2ghz er det optimale for mig og en god balance i lave temps og høj OC. :D
køre med 1.387 volt på core ved 3420 mhz og det virker temmelig stabilt. Idel ved 51 grader med og normal stue temp og 55 på load.
går nemmelig ikke højere før jeg har fået vandkøling. Prime er self over 60 grader, men normale spil, ja selv spil der bruger 90 % cpu load får ikke min cpu højere end 55-56 grader.