Underlig opførsel ved reboot.

Bundkort / CPU d.  18. januar. 2007, skrevet af Seth-Enoch
Vist: 306 gange.

Seth-Enoch

Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2007 17:29:27
Svar/Indlæg:
94/26
Hej.

Jeg ved ikke lige hvor jeg skulle smide det her topic, så beklager hvis det er det forkerte sted.

Anyways, når jeg vil genstarte min puter, enten via windows, eller når jeg har gemt nogle bios settings, så slukker den helt, og efter 3sek ca. så starter den igen. Det er altså ikke en alm. genstart hvor strømmen forbliver ON, og den lige biiper engang, og så køre den igen.

Nogen der ved hvad der kan være galt? Den har gjort det før, og jeg troede det var pga. noget OC, så jeg sætte CPU, RAM, voltage tilbage til normalt, og den holdt op. OC'ede igen(kun til 2700Mhz igen), og der var ingen problemer. Jeg har så lige monteret en Scythe Infinity køler, og nu gør den det samte igen. Jeg køre pt uden OC, men den genstarter stadig på den underlige måde.

Så hvis der er nogen af jer der har prøvet noget ligende, så vil jeg gerne høre fra jer, eller hvis i har et bud på, hvad problemet er :)

På forhånd tak!

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2007 17:34:46
Svar/Indlæg:
6531/410
det er sikkert et asus bundkort og er helt normalt især hvis man océr

Seth-Enoch

Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2007 17:47:21
Svar/Indlæg:
94/26
Jeps, Asus P5W DH Deluxe. Det står også i min profil:)

Men dvs. der ikke er noget at være bange for?

Og er der nogen som kan forklare _hvorfor_ den beynder på det skidt?

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2007 18:01:55
Svar/Indlæg:
3162/326
Den har sikkert gjort det hele tiden, uden du har lagt mærke til det.

Jeg har også et ASUS (P5LD2-Deluxe), og den gør det samme, bare ikke hver gang, og det er forskeligt hvor længe den holder "reboot-pause".

Jeg er kommer frem til at det enten er en bestemt cyklus den følger (1-2-3-4-genstart osv), hvor den så rammer et forskelligt sted hver gang, eller også er det hver gang jeg har pillet ved noget bundkort-relateret og/eller noget med hvor meget juice og varme den har trukket inden reboot.

Men altså altsammen teorier, men ikke noget at være bekymret over.

Psym

Overclocker
Tilføjet:
18-01-2007 19:58:28
Svar/Indlæg:
663/58
mit gigabyte gør også det. Fik lidt sved på panden første gang da jeg ikke har oplevet det før. Og sker kun når jeg ændre fsb og volt. Normalt gør den det ikke hvis jeg ændre ram timings.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2007 21:08:47
Svar/Indlæg:
4107/224
min bærbar gør det også.

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2007 21:42:43
Svar/Indlæg:
3972/242
ja det mest af asus boards går det .faktisk ret irreterne, nøgen af boards er det rettet med en nyer biose , det er mest hoj fsb eller strap skiftning der går det . jeg mener min p5w-dh gjort det ved over 250 fsb . min bad axe gør det heldivis ikke . :D