Vista er endnu ikke klar til spil

Litteratur d.  19. januar. 2007, skrevet af Stensgaard
Vist: 699 gange.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 01:34:04
Svar/Indlæg:
2620/327
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
micbanand

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 03:14:39
Svar/Indlæg:
713/74
ja det er jo blevet sagt mange mange gange!
men undskyldt af mange! det er jo ikke den færdige version endnu!
men nu er det så også bevidst med den endelige vers.
Synes sku det er utroligt at microsoft ikke kan få taget sig sammen i god tid så 3. part kan nå at få deres ting optimeret ordentligt.
men det kan jo også bare være vista stinker så vildt! at andre ikke har en chance for at optimere.
hvem ved?
må da håbe der snart sker noget

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 04:21:35
Svar/Indlæg:
2845/91
Overrasker ikke mig, selve styre systemet tærer jo meget på system hastigheden, og det er ikke lige til at lave drivere til Vista da de skal laves fuldstændig anderledes end til XP.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 07:12:26
Svar/Indlæg:
3746/627
Kan kun udtale mig om RC2, som jeg prøvede på et tidspunkt.
Det undrede også mig meget, at et styresystem tog så mange ressourcer.
Lad os da håbe atder efterhånden kommer lidt mere fart over fældet.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 07:27:39
Svar/Indlæg:
2870/65
Sådan var det nu også da XP kom frem. Indtil SP1 kom var performance forfærdelig. Microsoft har stadig ikke lært lektion...og kommer nok heller aldrig til det!

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 08:02:11
Svar/Indlæg:
2175/186
Har nu ikke oplevet problemer med Geforce go 7300 og microsofts egne drivere men helt ærligt, vil aldrig tilbage til XP... vista er meget mere produktivt og sikkert

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 08:39:32
Svar/Indlæg:
623/31
Vi ved vel ikke om det er mere sikkert endnu, hvis det går som det plejer, kommer der over 100 sikkerheds opdateringer af kritiske sårbarheder over de næste 2 år...

Lars

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2007 09:15:50
Svar/Indlæg:
1633/76
Produktivt? Hvordan?

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 09:30:25
Svar/Indlæg:
2786/120
Nu kan fordelene i DX10 jo ikke udnyttes i DX9 applikationer, så indtil vi ser andre DX10-ting end Vista, må vi hellere tilbageholde domsfældelsen :)....
Derudover virker det som om der er blandede meldinger.. Nogen siger det kører bedre, andre at det kører dårligere... :l
Og jeg tror, at det første "fart-bump" vi ser i Vista bliver engang, når vi har Crysis på både XP og Vista, så vi kan sammenligne om DX10 giver noget...

MVH.
Toke :)

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 09:33:46
Svar/Indlæg:
3746/627
Ja det kunne jeg da også godt tænke mig at få uddybet lidt den påstand?

Cykelskur

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 12:00:26
Svar/Indlæg:
151/10
Det med produktiviteten lyder sgu som et salgspitch...

Er det ikke med i et microsoft slogan omkring Vista?

Synes nu også det er rimelig tidligt at fælde dom over Vista, når der ikke engang er officielle gfx drivere ude endnu, lad os nu se....

Tvivler dog på at det er mere sikkert end XP, men tror nu heller ikke det er mere usikkert...

Dude

Overclocker
Tilføjet:
19-01-2007 12:03:52
Svar/Indlæg:
581/1
Har selv kørt med Vista som prøve i ti dage, og de performanceproblemer jeg har med det, havde jeg oz med XP Pro sp2. Til gengæld føles pc'en generelt federe at arbejde med, bla fordi brugerfladen bare er suveræn i Vista.

Mht produktivitet: Well, både og imo.. Man kan fx nemt få rodet sig ud i bøvl med rettigheder, og det kan være a pain in the ... at bokse med (har fx ikk fundet ud af hvordan man ændrer på irq'erne endnu), men generelt vil jeg nok oz påstå at det føles som om tingene går nemmere og hurtigere med Vista.

Spil: Uden at ha brugt fraps ell andet målegrej, føles compen ihvertfald ikke sløvere end før. Eneste problemer er med enkelte spil, og de problemer havde jeg som skrevet oz med XP. Hvilken form for konflikt der er tale om skal være usagt (desværre :l ), men jeg har ihvertfald ikke oplevet problemer med Vista i den henseende.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 13:15:54
Svar/Indlæg:
2870/65
Har installeret den endelige version på mit Asus P5WG2 WS Prof board. Resultat: Netkortene virker ikke efter en tur på Windows Update.

Så sendte jeg en email til Asus om hvornår man kunne forvente at se driverne til DL. Den "flinke" supporter skrev tilbage, at de muligvis var tilgængelige ved Vista´s officielle release.

Jeg gjorde ham pænt opmærksom på, at d. 28 nov var lige så officiel som d. 30. jan for mit vedkommende, da min Vista version er en coorperate version. Indtil nu har jeg ikke modtaget et svar på dette.

Asus har altså ikke verdens bedste service, hvilket jo ikke gør oplevelsen bedre.

#5 Jeg har arbejdet med Vista i over 1 år....og jeg har endnu ikke set mange ting der indikerer at Vista skulle være sikkert nok til at man kan undlade 3. parts AV programmer m.m. Sikkerheden er skærpet ja, men ikke så man så det får en til at sige waau.

Perfomance er heller ikke noget at råbe hurra for, ligesom stabiliteten er noget tvivlsom. F.eks. har jeg oplevet at installationen vil re-aktiveres efter at have skiftet driver til netkortet...ikke så smart.

Jeg synes generelt, at der er flere problemer med Vista end jeg kan huske at der var med XP da den kom frem (men nu er dét sikkert også trængt godt i baggrunden). Men XP var nu også ustabil da den kom frem.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
19-01-2007 14:08:36
Svar/Indlæg:
15982/637
DX10 og Vista = vent minimum 6mdr inden vi hopper den medie-prægede-vogn.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 14:18:36
Svar/Indlæg:
4310/364
Vista er meget dejligere end xp sådan rent bruger messigt.. men scorer kun 6800 point i 05 hvor jeg scorer 11k i xp.. såe.. ydelsmessigt er det et tab.. men det er så os fordi mit sli ikk virker... end nu da ;)

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 14:58:31
Svar/Indlæg:
6531/410
overskriften er jo direkte vås det er da ikke vista der ikke er klar.

det er hardware fabrikanterne der ikke kan fatte at lave drivere
der virker i ordntlig tid.

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 16:04:05
Svar/Indlæg:
2175/186
Shadow copies har reddet mig et par gange, så jeg ikke skulle til at skrive kode om.

Indexed seaching gør mig i stand til at finde ting hurtigt og ikke på 30 min som på xp. Bruger det også til at åbne programmer.

Outlook Express er mere sikkert, det genkender phishing fx. og fjerner 90% af alt mit spam (den har endnu ikke taget fejl)

Kommer fra Mac Os X hvor jeg også havde flere ting der hjalp mig... anyway tror de fleste vil mene det samme som jeg når vi lige kommer udover driver problemer + de værste bugs

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 16:08:19
Svar/Indlæg:
2175/186
Forresten så testede jeg vista mod de virus filer der blev sendt over msn, og den fangede den.

Og backup er også blevet meget bedre i vista

Thug

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2007 18:30:36
Svar/Indlæg:
30/10
For det første så er de spil ikke Vista certificeret.
Og för det andet så kræver det styresystem mere end XP ligesom Xp krævede mere end 98/ME og 2000, så selfølgelig ville spillene miste lidt fps når styresystem skal bruge mere kraft.
Sådan vil det altid være, om et par måneder så har man sikkert flere ram og meget bedre grafikkort også køre det igen godt.

Så jeg forstår ikke hvorfor de review sites hele tiden kommer med de tests om at det er dårlig til spil når det er klart og tydligt at det selvfølgelig ville være sådan i starten.

Erroneus

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 19:16:45
Svar/Indlæg:
673/19
Jesus crist :00

Du kan jo ikke give skylden på mere ram/cpu forbug, måske hvis det var et par enkelte procent, men nogle steder er det jo 50% performance tab og hvad så de steder hvor det faktisk er hurtigere end i Vista, hvad er forklaringen på det?

Nu er det sådan et Aero interfacet faktisk "lukker" ned når man starter et spil, det har MS naturligvis taget højde for.

De skal bare få optimeret deres drivers, ligesom de skulle da XP kom ud, men det er måske svært for nogle at huske, da de ikke var så gamle der :e

Find.HTX

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 22:25:10
Svar/Indlæg:
835/72
Jeg har samme holdning som jeg har haft siden det hed "longhorn" Jeg prøvede en beta dengang, og har prøvet alle releases siden, og mener at man, som man også skulle med xp, vendte et halvt år inden man skifter permanent..

Kan ikke betale sig at gøre lige med det samme, da de fleste software producenter ikke er klar med endelige versioner til vista før efter et stykke efter release, men så er jeg også sikker på det sparker røv..

Jeg var ca 1år om at skifte fra 98 til xp, og jeg er nok ligeså sløv igen, men rart at arbejde med noget man kender..

Man kan også typisk kigge på antal updates til det gamle styresystem, hvornår det er tiden til skift.. :D
Når der kun kommer en update om måneden er det på tide at skifte, for så virker styresystemmet for godt.. :D

MVh Find

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 22:59:10
Svar/Indlæg:
6293/359
Age of Conan er lavet til dx10 og vista. Det kommer til at se så nice ud. Udkommer engang til foråret. Så er vista nok mere på plads end nu. men ja grafikken er noget gumpetung i vista i forhold til xp... men tilgengæld 3.gange hurtigere opstart og nedlukning... det er jo fedt

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2007 00:53:49
Svar/Indlæg:
5874/1287
For de fleste vil Vista nok synes en hel del kønnere end XP (det gør jeg også) og denne flotte brugerflade kan man faktisk godt få på sin XP, og dermed få det bedste fra begge, pånær DX10 x(
Se skærmeksempler her på "vista-look" på XP:
http://www.softpedia.com/progS...

Selve pakken er free-ware, og kan hentes her:
http://www.softpedia.com/get/S...

Selvom det ikke er en rigtig Vista, så smager det da lidt af fugl ;)

Thug

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2007 18:44:37
Svar/Indlæg:
30/10
Selvfølgelig kan jeg det, når styresystemet har et krav på på 1gb ram og af den grund kan spillenede ikke få fuld udnyttelse af de ram du nu har.
Det var da helt det samme med XP og nok også derfor folk stadig fortrak at bruge 2000 og enda 98, deres system var ikke nok til at drive det og spil og af den grund mistede lidt fps.
Når OS skal bruge mere så kan spillet ikke få lov til at bruge alt det den nu kan.
Jeg har godt nok ikke set steder hvor den mister 50%, men ja som sagt så er de spil heller ikke vista optimeret

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2007 06:46:52
Svar/Indlæg:
1881/22
Bare endnu et argument for at gøre som da Xp kom ud: Vent ca. ½ år, og helst til SP1 kommer. Så er de værste huller og børnesygdomme fjernet. Desuden burde div hardwaredrivers o.l. også være ordenligt tilpasset Vista til den tid ;)

momberg

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2007 21:27:09
Svar/Indlæg:
387/40
det jo børnesygdomme. som #13 siger.. vent lidt med at købe..
men det lyder osse som om det er nvidia og AMD/ATI's drivere der stinker.