Jeg vil gerne have lov til at understrege vigtigheden i at disse sager bliver taget op i medierne, og op til debat verden over. Man kan nok ikke sige det flere gange end at der altså skal være love om den her slags, og strenge skal de være..
Det glæder om at være hurtigt ude, prøv blot at se hvor hurtigt nettet har udviklet sig siden det i begyndelsen af 90'erne blev kommericielt! Om få år vil spamningen jo være ekstrem, og der vil sikkert også være taget andre midler i brug..
Så det er vigtigt, vil jeg påpege, at få nogle love indført som betyder at folk som overtræder dem bliver straffet, og det skal være hårdt! Alt hvad der gælder it kriminalitet, som på enhver måde krænker ens privatliv uden man har sagt god for det, skal kunne straffes - også selvom man måske delvist har sagt ja til det. Med så mange penge der er i den branche er man jo også nød til at slå hårdt, før at det har en effekt!
Det er det samme som med musikbranchen, se blot hvor mange penge de har til at bekæmpe piraterne, for blot at beholde deres copyrights og monopol (helt ærligt, min bare ***). Det er jo ikke en kamp om at få musikken til at blive gjort gratis, nej, men få prisen for den nedsat, ja. Blev de penge de bruger på det blot smidt væk, ville vi kunne få musik til ingenpris, og der ville pludselig ikke være noget der hed pirateri i den forstand.
Ergo, det ville gavne alle hvis dette sorte marked for spam, hacking, phising osv. blev gjort strengt strafbart, og hvis musikbranchen ville kunne forstå at det de ser fra de såkaldte piraters side ikke var kriminalitet, men et opråb til den korrupte musikbranche om at kaste kortene på bordet og få det monopol eller korruption nedlagt så det i stedet kunne gavne os, lovligt! :)
Lang smøre, måske folk vil have en opsummering: :e
Jeg udtryker min mening for dette, som er yderst positiv og begrunder heri at der skal tages hånd om disse ting meget snart, så vi kan se love blive indført. Herefter udtrykker jeg min mening overfor det musikbranchen kalder pirateri og it-kriminalitet (ja, jeg sviner dem, spring over hvis det støder dig).. Derefter runder jeg ligesom af med hvor vigitg jeg synes det er med disse love, og om det at få nedlagt musikbranchens monopol...
- Og windows, nedlæg jeres monopol, tak! :p