Risikerer 101 års fængsel for spam i USA

Litteratur d.  19. januar. 2007, skrevet af Stensgaard
Vist: 1579 gange.

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 09:20:51
Svar/Indlæg:
2620/327
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 09:26:20
Svar/Indlæg:
2786/120
Det er da ikke hans skyld, at folk er dumme nok til at sende deres kreditkort-oplysninger til en vildfremmed hjemmeside, uden først at tjekke om der er hold i hvad der står, for ikke at nævne tjekke om den kommer fra en officiel kilde...
Jeg ville give ham en medalje, og give de bestjålne bøder for at have været for dumme :00

MVH.
Toke :)

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 09:26:52
Svar/Indlæg:
2872/90
Så kan han lær det, så kan han lær det, så kan han fakitalt tag og lære det.!! Men 101års fængsel.. lidt sindsygt alligevel..

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 09:35:04
Svar/Indlæg:
2786/120
#2 Only in America :00

;) :P :e

MVH.

Psym

Overclocker
Tilføjet:
19-01-2007 09:38:38
Svar/Indlæg:
663/58
101 år for svindel ?

ej nu må de da tage sige sammen de yankees.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 09:46:55
Svar/Indlæg:
2872/90
Ja det er kun amerkanere som er så fucked up..

Men hey that life in america.. :00

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 09:48:55
Svar/Indlæg:
2620/327
#1 Hjemmesiden har jo ikke været fremmed, den har været magen til AOL-siden. Ja, det er dumt af brugerne, men jeg synes også, det er ærgeligt, at man ikke trygt kan bruge internettet, hvis man er dum.
Jeg synes, det er fedt, at der kommer en seriøs straf for både phishing og spam - selvom livstid selvfølgelig er overdrevet, kan det forhåbentlig afskrække andre folk fra at gøre det. Det er den slags fusk, der afskrækker almindelige mennesker fra fx at købe noget med kreditkort på nettet, hvilket er synd for internettet og de folk, der prøver at leve af det på en ærlig måde.

Millum

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 09:52:04
Svar/Indlæg:
345/45
Hvad er problemmet som #2 siger så kan han lære det.

Om folk er dumme eller ej har vel ikke noget at gøre med om det han laver er kriminelt.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 10:02:25
Svar/Indlæg:
3640/1231
Ja så kan de lære det.
Også derfor vi skal tilbage til en tid, hvor man får kappet hånden af hvis man stjæler, selv en pakke tyggegummi!
Jeg VED at jeg ikke behøver være bange for at mit bilstereo bliver stjålet igen så :i :P

Jeg synes det er gået den forkerte vej med straffe, så det her er nu meget godt. Mange vil nok lige vende ideen en enkelt gang mere, inden de laver sådan et stunt nu ;)

Men okay... 101 år :o

foo

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 10:13:01
Svar/Indlæg:
1685/240
Ja det er fandme dem der har skrevet deres oplysninger der er alt for dumme...

Hvis AOL ikke får deres penge sender de vel en røkker pr. post, og ikke email, og ved brugeren at han har betalt kontakter han vel AOL hvis han får sådan en mail..

Det ville jeg gøre ihvertfald...

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 10:21:15
Svar/Indlæg:
2872/90
Selvom om folk er dumme så betyder det da ikke at folk har ret til at snyde penge fra dem..

Det er jo de samme som når folk her inde bliver snydt af en sælger.. Bare fordi nogen af dem er for naive(dumme) at sende en helt fremmed penge uden at få de nødvendige omlysninger. Så er det da stadig synt for dem..

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 10:31:14
Svar/Indlæg:
342/54
Rolig nu.

Der er jo typisk stor forskel på hvilken dom anklageren stiller krav om, og hvilken dom som nævningetinget idømmer.

Psym

Overclocker
Tilføjet:
19-01-2007 11:21:47
Svar/Indlæg:
663/58
yeah men bare at de kan skrive i loven at loftet er 101 år er retarderet. Lige så retarderet som at give en person 10 dobbelt livstid.

IronFist

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2007 12:01:22
Svar/Indlæg:
409/12
tjubang ! Så kan han lære det. Så kan han jo fortsætte med sine tricktyverier i de amerikanske fængsler hvis han tør :e

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
19-01-2007 12:13:36
Svar/Indlæg:
14079/622
Har kun én ting at sige i denne sag:

www.skdld.dk

Udfra alle de ting han har lavet må han være et rigtig dumt svin. Bare bur ham inde ;)

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 13:16:02
Svar/Indlæg:
2786/120
Jeg sagde ikke manden ikke skulle i fængsel... :e

"If he survives, we'll give him a medal... And then execute him"...

:P :e ;)

MVH.

Emze

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2007 14:40:37
Svar/Indlæg:
666/100
den eneste som skulle i fængsel i 101år er bush :p

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
19-01-2007 17:02:55
Svar/Indlæg:
290/25
Jeg vil gerne have lov til at understrege vigtigheden i at disse sager bliver taget op i medierne, og op til debat verden over. Man kan nok ikke sige det flere gange end at der altså skal være love om den her slags, og strenge skal de være..
Det glæder om at være hurtigt ude, prøv blot at se hvor hurtigt nettet har udviklet sig siden det i begyndelsen af 90'erne blev kommericielt! Om få år vil spamningen jo være ekstrem, og der vil sikkert også være taget andre midler i brug..
Så det er vigtigt, vil jeg påpege, at få nogle love indført som betyder at folk som overtræder dem bliver straffet, og det skal være hårdt! Alt hvad der gælder it kriminalitet, som på enhver måde krænker ens privatliv uden man har sagt god for det, skal kunne straffes - også selvom man måske delvist har sagt ja til det. Med så mange penge der er i den branche er man jo også nød til at slå hårdt, før at det har en effekt!
Det er det samme som med musikbranchen, se blot hvor mange penge de har til at bekæmpe piraterne, for blot at beholde deres copyrights og monopol (helt ærligt, min bare ***). Det er jo ikke en kamp om at få musikken til at blive gjort gratis, nej, men få prisen for den nedsat, ja. Blev de penge de bruger på det blot smidt væk, ville vi kunne få musik til ingenpris, og der ville pludselig ikke være noget der hed pirateri i den forstand.
Ergo, det ville gavne alle hvis dette sorte marked for spam, hacking, phising osv. blev gjort strengt strafbart, og hvis musikbranchen ville kunne forstå at det de ser fra de såkaldte piraters side ikke var kriminalitet, men et opråb til den korrupte musikbranche om at kaste kortene på bordet og få det monopol eller korruption nedlagt så det i stedet kunne gavne os, lovligt! :)

Lang smøre, måske folk vil have en opsummering: :e

Jeg udtryker min mening for dette, som er yderst positiv og begrunder heri at der skal tages hånd om disse ting meget snart, så vi kan se love blive indført. Herefter udtrykker jeg min mening overfor det musikbranchen kalder pirateri og it-kriminalitet (ja, jeg sviner dem, spring over hvis det støder dig).. Derefter runder jeg ligesom af med hvor vigitg jeg synes det er med disse love, og om det at få nedlagt musikbranchens monopol...

- Og windows, nedlæg jeres monopol, tak! :p

Palme

Overclocker
Tilføjet:
19-01-2007 18:12:49
Svar/Indlæg:
122/4
Fryd. Så kan man sgu lade være med at prøve og snyde uskyldige mennesker. Det er fandme for usselt! Kan godt være man er lidt dum hvis man bare indtaster sit kortnummer osv. men det burde sgu ikke være sådan!
Håber han ryger ind i alle de år.

W.e.S.t

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2007 23:44:38
Svar/Indlæg:
312/44
Hmm.. Man skal da være ektremt konservativ for at mene at denne straf kan anses som rimelig..

Det siger lidt om hvad der betyder mest i USA og for den sags skyld også lidt her hjemme.. Hvad ville en voldtægtsmand få som straf for at voldtage en pige i USA? Sikkert ikke 101 år medmindre pigen har været tæt på døden selvfølgelig.. Men ligemeget om hun har været det eller ej, vil det i værste tilfælde ødelægge hendes liv..

Her taler vi altså om nogle mennesker, som har fået franarret deres *PENGE*.. det får de næppe psykiske problemer af eller andre lidelser, der vil ødelægge deres liv, set i forhold til at "ofrene" får alle deres penge tilbagebetal og sikkert en større slat oveni for svige og smærte, som det jo giver at miste nogle penge og få dem tilbage igen..

Så ja.. Han burde jo egentlig have dødsstraf for dette.. 101 år er da ALT for lidt for en forbryder så ond og grusom at frarøve uskyldige (sikkert rige) Amerikanere deres penge (og glem da ikke hans familie nu når korstoget er igang).. Alternativet var at han var gået ud og kidnappet et lille barn eller dræbt uskyldige ekspedienter.. Men ja jeg kan sørme godt se at dette er mindst ligeså grusomt.. det handler jo trods alt om vores allesammens *PENGE*...

Hvis man skal se meget positivt på det, vil denne kriminalitet jo bare mindske antallet af dræbte som følge af frarøvelse af folks penge i banker o.l.. Men den høje straf for bankrøveri er vel på den anden side også styret af at de åh så "fattige" banker kunne risikere tab af nogle af deres surt opsparede penge, hvor de humanitære omkostninger spiller mindre ind..

IMO......

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2007 21:44:56
Svar/Indlæg:
4310/364
#19 lige min ord! Det er fandme wacked at en fusker skal side på livstid når en voldtægts mand slipper ud efter 5 år! Det er sindsygt og klamt! Hader Americas retssystem.. Det hele handler om penge...

PsYcHo

Overclocker
Tilføjet:
21-01-2007 03:18:38
Svar/Indlæg:
290/25
Tjaa... #19 og #20

Der er stadig hårdere straffe herhjemme også, for at begå underslæb og fuske med økonomien, end det er at gå ud og voldtage gud og hver mand...! Synes bare lige i skulle have den med..

Men det er jo set ud fra et stort marked at straffen er så hård.. Hvis der havde været tale om at kunne få fat i få håndører eller at der i spamming, phishing, hacking branchen generelt var meget lidt kapital at hente ville straffen jo umuligt have været så stor!
Derfor er det også meget ulovligt at begå f.eks. underslæb fordi der som regel er tale om at kunne indhente et to-cifret millionbeløb (eller i USA's tilfælde hvor et energiforsynings selskab hvis navn jeg ikke kan huske vist begik et 2, eller 3 cifret milliardbeløb underslæb) på økonomien bare på at fuske med nogle simple tal.

Derudover går denne slags forbrydelse ud over langt flere mennesker, ja netop i USA's tilfælde hele befolkningen og navnligt de aktionærer som ejede dele af dette firma! Man skal jo tænke på at hvis man snyder i skat, jamen hvem går det så ud over? Staten? Ja, men hvem er staten egentlig? Jo, folket, og faktisk også en selv! Det der bliver tabt af staten taber folket også, altså bliver der dårligere velfær fordi der ikke er nok penge til at få biksen til at løbe rundt!

Det seneste er jo også det med alle de håndværkere som laver sort arbejde (ikke at jeg har noget imod det faktisk), men VI (staten) taber jo flere milliarder kroner som kunne have været brugt på hundredevis af andre ting som vi kunne have brug for.. De millarder kunne måske have dækket en smule af de udgifter som vi opgiver til uddannelser osv... Måske det kan lysne op for hvorfor det er så ulovligt som det er? Har du en kan du sagtens tage flere og det bliver nemmere for hver gang...

Men, skal det også lige siges.. Jeg er også imod dette på et punkt, for det hamler jo ikke op med noget så grusomt som at slå et andet menneske ihjel, eller at voldtage folk. Det kan måske nok være at det kun går ud over et enekeltstående individ, men stadig strider det jo i allerhøjeste grad imod mennekets etik og person at gøre dette.. At der så i de andre tilfælde er sat en slags "sikkerhedforanstaltning" som til skræk og advarsel skal få andre til at opgive denne slags er jo kun godt, men så kan man jo også vende den om og sige hvorfor ikke også gøre det over hele linien.. Tjaa.. Er vi alle sammen "fejlfri"?

- Sorry for den lange smøre igen.. Jeg synes bare det er meget spændende :e

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2007 17:32:42
Svar/Indlæg:
2872/90
# 19 & 20 der er livstid i 90% af staterne i USA for voldtægt.. I sammenligner straffende med danske.. Her for du jo max 3-5 år for at ødelægge en uskyldig piges liv..
I USA har de jo nogen okay Fængsled straffe(synes jeg da) men hey man kender spille reglerne dernede så må man jo bare lære at spille efter dem...

Ligesom man må gøre det herhjemme..

W.e.S.t

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2007 17:52:04
Svar/Indlæg:
312/44

Whatever.. hvis det passer, synes jeg stadig de har nogle mærkelige værdier, for i så fald mener de altså at voldtægt og svindel er lige slemt.. Det er jo heller ikke ligefrem positivt..

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2007 00:41:26
Svar/Indlæg:
2872/90
Og i danmark vægter vi den bare anderledes.. Her kan du få 2år for at køre 2 mennesker og et ufødt barn ihjel fordi du køre race. og du for 3 år for voldtægt eller misbrug.. men ligeså snart der er penge i det. så som narko/bedrageri osv.. så kan folk godt få nogen fængsels straffe som siger spar 2..

bechdog

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2007 00:47:02
Svar/Indlæg:
112/12
det sjovt at usa brokker sig over for lidt fængess plads...
det er da klart med så lange straffe... der er nogle der for 350 for en række serie modr... spild af plads siger jeg bare...

ej spøg til side...

det da fair... hvis de vil give ham så lang en straf jamen så gør de det... det skal vi ikke blande os i... så længe det ikke er en uetisk straf... han får det bedre i fængsel end en hel del fattige amerikanske familier... det er da det der er noget vås... at der er så mange fattige mennesker og sammen tidig nogle af verdens rigeste mennesker i samme land...

kan bedre lide velfærd end velstand....

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 21:20:07
Svar/Indlæg:
3485/76
dem af jer der mener 101 år er iorden skulle da selv burres inde.

det giver absolut ingen mening at svindel eller it kriminalitet giver mere end voldtægt og mord, SÅ STRAM DOG OP, altså, come on :o