Skifte bundkort uden at geninstallere W2K

Bundkort / CPU d.  19. januar. 2007, skrevet af Chrisp
Vist: 299 gange.

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 15:58:52
Svar/Indlæg:
617/52
Nogen der har et bud på om jeg mon med held kan skift mit Intel DG965OT ud med et Gigabyte GA-965P-DS4 uden at skulle til at geninstallere windows..?

er jo stort set samme chipset, så mon ikke det burde gå uden de store problemer?

har 2 diske i Raid 0+1, men desværre ikke nogen mulighed for at lave backup af mine data, så er lidt nervøs for mine data måske går tabt i processen.

Nogen der har prøvet noget lignende, så er gode råd velkomne....

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 16:11:08
Svar/Indlæg:
2620/327
Du kan prøve at kontakte Sajmon - jeg mener, han har en installation, der er nogle bundkort gammel...

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 16:14:10
Svar/Indlæg:
617/52
Det vil jeg prøve.. tak for rådet ;)

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 23:08:42
Svar/Indlæg:
1643/172
Det helle afhenger af din HDD controller de skal være ens så kan du ghost eller smide din HDD over i en anden maskine. Godt nok vil windows starte med at søge efter driver osv, men det er bedre end at den starter op med blå skærm fordi din ens HDD controller ikke er ens.

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2007 20:53:46
Svar/Indlæg:
617/52
har ikke hørt fra Sajmon, men har nu skiftet bundbrættet ud.. straks fandt windows nye enheder da det blev startet op med det nye... men men.. alle drivere er tilsyneladende installeret ifølge enhedshåndtering.. eneste problem jeg kan sige at ha, er at den bare lukker windows ned og så ellers står og snurrer med sort skærm hvis jeg skal genstarte... slukker jeg så PC helt og starter den igen kører det fint.. den vil bare ikke genstarte efter f.eks installation af program/drivere.. så lukker windows blot ned (PC'en kører stadig og skærmen forbliver tændt med sort skærm), og så sker der ikke mere før jeg enten sllukker PC'en helt eller resetter den.
Hva faen skyldes det?

PS: hvis jeg lukker windows normalt. slukker maskinen som den skal, det er kun genstart den ikke kan finde ud af.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2007 21:36:28
Svar/Indlæg:
6899/119

Har du afinstalleret ALLE drivere fra det tidligere bundkort inden du satte det nye i?

Og så derefter installeret de nye drivere?

For det er måden det skal gøres på, hvis det er.

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2007 00:17:03
Svar/Indlæg:
617/52
mener bestemt jeg fik afinstalleret dem ja, men har det godtnok mistænkt for at der ligger en eller anden skjult driver og driller.
Jeg kan i hvertfald ikke se noget jeg med sikkerhed kan sige er en forkert driver...
men det vigtigste.. jeg fik mine data med over uden problemer, så må nok bide i det sure æble og lave en ren geninstallation af windåse
:00