Nvidia, FSB-fix til quadcore på 680i

Overclocking d.  19. januar. 2007, skrevet af Illuminati
Vist: 448 gange.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2007 17:00:56
Svar/Indlæg:
10398/435
Dette vedrører ikke så mange folk her, men der er vist et par stykker som har fået en quadcore.. :)

Hi all,

I want to post to update you on the status of the EVGA 680i FSB scaling when using Quad Core CPU's.

We'll have a solution for FSB bottlenecks when overclocking Quad Core CPU's. Please stay tuned as more details will be forthcoming.

EVGA wants to make sure that everyone who overclock's the 680i board with a Quad Core CPU receives support.

Thanks

http://www.evga.com/community/...

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2007 13:28:03
Svar/Indlæg:
3712/44
Fedt link, tak. Interessant at EVGA siger de har en løsning klar. Nogen af os venter jo bare på at intel/nvidia og Co. får styr på høj fsb og Kentsfield.

Jeg så en løsning på et Intel 975 chipset i går, og den var godt nok kompliceret, for at sige det mildt. Det var FUGGER på XS der henviste til en tråd på thetechrepository fra fcg. Og så viste The Stilt lige et par billeder af hans hw mod.... Damn, håber EVGA's løsning bliver "nemmere".... :e

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2007 13:32:49
Svar/Indlæg:
1776/116
Stilts mod er super-advanceret :P Har han egenlig frigivet "instrukser"? Det eneste jeg har set er billedet af moddet.

Og så har Fugger, Tony, FCG, Coolaler og et par andre jo også snakket med Intel, hvor de anbefalede at lave mod-muligheden som biosfunktion.

[EDIT] Oh, så ikke lige FCGs guide på ttr.. Nevermind så.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2007 14:12:44
Svar/Indlæg:
3712/44
#2 > Ja jeg sad og savlede lidt over Stilt's arbejde i går i alt fald. Synes også "rapporten" fra XUG @ 2007 var vildt spændende. Muligheden for mere volt (uden mods) mod at man accepterer at garantien bortfalder. Spændende perspektiver :)

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2007 21:58:50
Svar/Indlæg:
3972/242
det er jo dem der skaber bedre og advancered tech,ikke noget at sige til , intel inviterer sadan nogen folk .de er jo hammer dygtigt .de det går er faktisk ,gå ind og justere på hver enkelt kern . ret sejt .stilt er bare untouchable :e men alt i alt ,ser det lyser for os nerds derud :e