Tilfældige Reboots?

Bundkort / CPU d.  19. januar. 2007, skrevet af cbudtz
Vist: 208 gange.

cbudtz

Overclocker
Tilføjet:
19-01-2007 17:22:18
Svar/Indlæg:
90/8
Min ellers så gode gamle PC er begyndt at drille. Den genstarter uden forvarsel på helt tilfældige tidspunkter. Det kan være 1 time eller 5minutter efter opstart. Det lader ikke til at have noget med et program at gøre - den crasher både når den står og laver ingenting og når jeg ser film eller browser på internettet. Det virker ikke som om det er relateret til ekstra belastning på PSU'en.

Jeg har for nylig oplevet at min skærm viste mystiske farver (efter at jeg havde OC'et mit Radeon 9800), men har ikke set noget til det et stykke tid. Jeg har desuden sat nye Kingston HyperX 3200DDR ram i og pillet ved min Pagefile....

En enkelt gang har jeg oplevet at den låste og gentog lyden i 2 sek før den reebootede, men ellers har jeg ingen forvarsler fået. Hvad kan det være? - Har jeg fået noget mandags ram fra Kingston? Eller kan min lidt ældre PSU ikke trække de ekstra ram??
Er mit bundkort ved at stå af? Eller har mit Radeon 9800 sunget sin svanesang? Har jeg fyldt mine Harddiske for langt op og f***ed mine pagefile? Eller hva? Skal jeg teste mine ram?

Mit setup er:
Abit IC-7
Pentium 4 3.0 GHz HT (478) aldrig overclocket
Powercolor Radeon 9800 Pro
A-data Vistesta DDR 3500 256x2
Kingston HyperX 3200 AK2/1G 512x2
1 stk Maxtor Diamondmax IDE 120GB
2 stk Maxtor Diamondmax Sata 160/200GB
NEC DVDRW drew
Lite-on DVD-drev

Help! Anybody?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2007 00:12:25
Svar/Indlæg:
2870/65
Min server har et gange den sidste tid også lavet det nummer med spontane reboots.

Da jeg havde samme problem på min arbejdsmaskine (og vidste at board, ram osv var ok) prøvede jeg at skifte PSUen.

Det hjalp på min arbejdsstation. Nu sidder PSUen bare i min server (en Chill 510 A - ca. 1,5 år gammel).

Jeg har så købt en Tagan 530-15U, som jeg også har i min arbejdsstation. En dejlig kraftig og hamrende stabil PSU.

Prøv at køre memtest på dine ram. Hvis det ikke viser noget, så prøv at teste din PSU. Hvis temp ikke er for høj, kommer spontane reboots ofte fra ram/PSU.

Prøv at åbne I.E. og så lukke den hurtigt igen. Bliver skærmen sort i et kort glimt, kunne det tyde på en slidt PSU.

cbudtz

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2007 18:24:54
Svar/Indlæg:
90/8
Nu har jeg prøvet at køre mem test med Både de nye ram og de gamle ram alene og køre med computeren med begge kombinationer - det virker klippe stabilt. Kan det tænkes at de to mærker (A-data Vitesta og Kingston HyperX) bare ikke vil sammen??
Kan det give nogen indsigt at køre en memtest med alle fire blokke i?

cbudtz

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2007 18:29:34
Svar/Indlæg:
90/8
PS - jeg brugte Microsoft Memtest - den er vel ok?