Fan adjuster

Vandkøling d.  21. januar. 2007, skrevet af -Blue-
Vist: 363 gange.

-Blue-

Overclocker
Tilføjet:
21-01-2007 17:04:22
Svar/Indlæg:
1/1
Ang: COOLER MASTER AEROGATE I

Købte ovenstående i dag og løb ind i et "lille" problem.

Har smidt min Aerogate i og fint nok den virker, problemet er bare at når den står på "MIN RPM." altså får tilført mindst strøm (går jeg ud fra) så kører (=larmer) den hurtigere end med "FAN MATE 2" fx. fra ZALMAN (brugte jeg før Aerogate) når den stod på "MIN. RPM."

De, efter hvad jeg kan se, bruger vel samme strøm-halløj-watt udgang? (sorry.. griner.. ved nada om strøm) og burde vel kører lige hurtigt i Minimun rpm.?

Aerogate I: Indsat link

FAN MATE 2: Indsat link

Spørgsmålet er vel egentlig bare, har jeg købt noget SKOD eller?.. for jeg står jo nu med en pc. der larmer mere end før da silent mode for Aerogaten åbenbart er 1 milliard rpm. :00 (overdrevet.. heh)

-Blue-

Overclocker
Tilføjet:
21-01-2007 17:07:48
Svar/Indlæg:
1/1
Hov..

Links:

COOLER MASTER AEROGATE I: http://dataworld.dk/index.php?...

FAN MATE: http://www.zalman.co.kr/eng/pr...

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
21-01-2007 18:51:52
Svar/Indlæg:
14079/622
Hey - velkommen til siden, kan se du er ny :)

Så vidt jeg kan se, burde det minimale spændings output ligge på 5 Volt, på den blæserstyring. Akkurat ligesom fanmaten.

Så enten har du fået en mandagsmodel, eller også fejlinformerer Coolermaster.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2007 12:07:51
Svar/Indlæg:
4112/53
Da de to blæserstyringer begge to gør brug af såkaldte "Reohstater" (Variable modstande), så der kan opstå forskelle, som dem du oplever, til trods for, at de begge oplyser ca. samme data for de to blæserstyringer.

Du har en mulighed i at anskaffe dig en blæserstyring, som gør brug af PWM, som gør det muligt at få blæserne til at køre helt ned til 15-20% af deres nominelle rpm ved 12V, men disse styringer har nogengange den kedelige effekt på blæserne, at de begynder at "synge", og det er jo endnu værre, end en lille smule ekstra blæserstøj.

Så enten må du få fat på nogle blæsere der siger mindre @stock, leve med støjen, prøve lykken med en PWM baseret blæserstyring, eller også må du gå tilbage til din fanmate.