Grafik problemer

Grafikkort d.  21. januar. 2007, skrevet af Mads321
Vist: 323 gange.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2007 22:26:09
Svar/Indlæg:
3162/326
Hey.

Jeg oplever somme tider crash når jeg spiller, og nogen gange får jeg nogle meget kryptiske fejlmedd. som f.eks:

http://www.peecee.dk/index.php...

Det øverste har jeg set før, og det dukker somme tider op efter et crash, men den nederste giver mig lidt mavepine. Jeg havde lige installeret Brothers in Arms, og som det aller første indstillet opløsningen til 1280x1024 og AF til x16, og nu har jeg altså ikke noget GFX, i følge den fejlmedd. spillet kommer med.

Jeg kører med nyeste driver fra ATI, og har brugt default settings.

- Nogen der kan hjælpe?

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2007 22:55:19
Svar/Indlæg:
2343/272
Brugt driver cleaner da du fjernede den forrige?

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2007 01:46:12
Svar/Indlæg:
765/82
hmm ville prøve en anden driver, og nu ikke noget med de der tweakede driver... de dur ikk altid..

afinstaller gamle driver, genstart, installer ny driver, genstart...

kan se at du oc'er, har du låst pci osv...

ved ikk, men ram fejl generalt kan vel fucke det op.. har du prøvet at slække på timings eller noget i den dur...

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2007 10:50:36
Svar/Indlæg:
3162/326
#1+2

Jeg har lagt nyeste driver ind, efter en ren installation af windows. Har pillet med .NET 2.0, servicepacks osv, men det der gav pote var at clocke ned fra 4,1GHz til 3,6GHz.

Jeg har underclocket mine ram, så de kører de der 240-270mhz alt efter hvor meget jeg clocker, og de er ellers 333MHz ram 4-4-4-10, så jeg har bare sat dem på aller laveste timings (3-2-2-3).

Det skal jeg lige prøve at lave om på, for det er sikker der fejlen ligger.

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2007 20:50:54
Svar/Indlæg:
765/82
ahhh, tror lige vi skal være enige om timings her...
laver timings tal er i virkeligheden strammer/hurtiger...

så hvis de hedder standart 4-4-4-10 så skal du når du øger mhz/oc'er fx sætte dem til 5-5-5-15 eller noget i den retning.

når du OC'er er det vist generalt to måder at håndtere ram på..

enten køre så hurtigt i mhz som de er stabile til samtidig slægge lidt på timings for at nå endnu højer hastighed sammen med at øge spændingen lidt..

den anden metode er at holde dem på standart MHZ og køre så strammer timings (laver timings tal) som muligt, evt med lidt øget spænding.

det jeg læser ud fra hva du har gjort er jo at sætte de laveste timings du kan komme til og så OC rammene op i mhz... det er der ikk mange der kan, hvis der nogen der kan det... tror sku man kommer i klemme når man gør bekke ting, med mindre de ram man har har et meget stort potentiale, men der er jo grændser..

så mit forslag er: oc som du vil, men sæt timings på standart eller løser (højer timings tal). og hæv spændingen lidt på dem. hvis du mener din cpu kan mere end dine ram så må du bruge divider..

få evt fat i memtest og kør det nogle gange... og se om det virker stabilt på de ram!

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2007 21:00:59
Svar/Indlæg:
765/82
med de timings som 3-2-2-3 kan du godt regne med at du aldrig for stabil... måske ved 200mhz..

tror du må læse lidt på det med oc og forholdet mellem tingene..

undskyld hvis jeg siger det lidt lige ud.