Problematisk troubleshooting (ny pc, windows

Diverse d.  22. januar. 2007, skrevet af mmo1
Vist: 275 gange.

mmo1

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2007 01:17:30
Svar/Indlæg:
1/1
Købte og samlede tilbage i december en ny pc og har nu fået problemer.

Core 2 duo e6600
Asus p5nsli bundkort
A-data 2gb ddr2 ram
BFG 8800gts
550w psu
Winxp med nyeste opdateringer samt norton internet security.
Har desuden taget unødvendig hardware ud for at forenkle problemfindingen.

Problemerne startede med at flere programmer meldte om fejl og måtte lukke ned, programmer som min firewall, skype, wow, ie mf. Fejlene blev værre og førte til bluescreens hvorefter systemet genstartede. Til sidst kunne jeg ikke starte pc'en uden den bluescreen og genstart.

Jeg tænkte at der muligvis var tale om en virus og valgte at formatere min systemdisk samt fysisk at fjerne andre diske. Allerede ved installation af windows få jeg bluescreen. Jeg valgte derefter at tage en helt ny disk prøve at installere på denne, igen med samme resultat. Har desuden prøvet med et andet kopi af windows xp, igen det samme.

Var heldig faktisk at få det installeret til sidst, men problemerne opstod igen. Varme har været foreslået som problemet, men alle sensore måler relativt lave temperature. Disken 30c, cpu 45, bundkort 40 osv.

Har efterhånden brugt meget tid på det, men kan simpelthen ikke finde frem til problemet. Håber I måske skulle have nogle forslag til hvordan jeg finder frem til problemet.

På forhand tak.

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2007 01:36:08
Svar/Indlæg:
765/82
velkommen til forummet.

fine komponenter, det ser ud til at det eneste sted der er sparet er på rammene. har du ikke en kammerat du kan låne et sæt fra og prøve?

det med temps. hva program bruger du til at måle med?
(kan anbefale core temp og everest)
man kan også føle med hånden... den lyver aldrig.

er bios sat rigtig op?
regner med at du ikke OC'er lige nu...
har du ellers prøvet at slå alt unødvendigt fra i bios..

jeg vil gerne opfordre til at du udfylder din profil. ville gerne fx se hva for en strømforsyning det er..??

mmo1

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2007 02:31:22
Svar/Indlæg:
1/1
Mange tak for svaret.

Det var netop den ene af ram-blokkene der var færdig. Testede dem enkeltvis med memtest i forskellige sokler.

Så ja, det var et skidt sted at spare :)

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2007 08:26:37
Svar/Indlæg:
2343/272
Alle ram kan gå i stykker, ingen grund til at beskylde a-data:)

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2007 21:05:42
Svar/Indlæg:
765/82
ja ja, det klart, kan jo også bare være de ram kontrolleren der ikke kan arbejde med de ram, kan jo være de køre fejlfri i et andet bundkort jo.

hvis det er det kan det være en bios update til nyeste version kan hjælpe, men tror ikk. men det kunne da prøves.