Forslag til anti-snyd

Diverse d.  22. januar. 2007, skrevet af Mads321
Vist: 325 gange.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2007 23:52:24
Svar/Indlæg:
3162/326
Som alle nok ved, så er der nogle der bliver snydt, af især nye brugere i køb/slag-afdelingen her på siden.

Det ville være enormt brugbart, hvis man var i stand til at søge på en bestemt brugers indlæg, uden at skulle indtaste et søgeord.

Som det er nu så kan man ikke lave en søgning på en bestemt brugers indlæg, uden at skulle indtaste et søgeord, hvilket ligesom begrænser antallet af indlæg man kan finde frem til, og i de fleste tilfælde er det så at sige umuligt.

Hvis jeg nu f.eks ønsker at handle med en ny bruger der har oprettet 14 egenrådige indlæg, og har bevaret 54 tråde, så skal jeg altså gætte mig til hvad de tråde har handlet om, for at kunne finde frem til dem.

En "snyder" vil altså kunne svare på 54 old gamle tråde, med et eller andet nonsens, og oprette 14 tråde, hvor han gerne vil spørge om hvordan han installerer windows, eller at han vil købe ny pc, og mangler råd dertil, bare for at se ud som en reel bruger.

Derudover vil jeg gerne foreslå nogle retningslinier i køb/salg, hvor de forskellige "sikre" måder at handle på bliver beskrevet, så alle nye som gamle brugere har noget håndgribeligt at tage som udgangpunkt for en god handel.

Et tredie forslag kunne også være at sætte nogle begrænsninger i køb/slag, ved at sige man f.eks skal have haft en profil i xx antal dage før man kan oprette indlæg i kategorien, og/eller et vidst antal indlæg skal være nået (hvilket jeg ikke er personlig tilhænger af, men det kunne være en løsningsmodel).

De der snyder er som regl nye brugere, og de har (efter min mening) frit slag, ikke mindst over for andre nye brugere, hvilket jeg syntes er specielt ærgeligt. Det burde ikke være nødvendigt at blive syndt, før man er klar over snyderne er der ude.

Alle (nye som gamle) er hermed velkommen til at sige hvad i har at sige i denne sag, og lad os så få gjort noget ved det, så vi kan undgå så meget snyd som overhovedet muligt!

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 08:14:55
Svar/Indlæg:
830/15
Kan ikke se at det skal være HWTs opgave at sikre handler, det er et gratis uafhængig tilbud til os brugere om at benytte deres forum til køb og salg.
Man må som køber/sælger bruge sin sunde fornuft og tage sine forholdsregler, er man bange for at blive snydt må man jo sælge "Face2Face".
Det med forskellige restriktioner for nye brugere vil bide forummet i numsen, forstået på den måde at man mistænker dem alle for at snyde selvom langt de fleste brugere der sælger herinde er reelle - Det ville være en træls vej at dreje ind af.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 08:26:38
Svar/Indlæg:
8555/439
som #1 siger
"Face2Face". ;)

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 08:48:14
Svar/Indlæg:
1906/25
Du kan bare søge på brugerens navn og et simpelt ord som 'og' eller 'er' eller lign.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 09:51:00
Svar/Indlæg:
3162/326
#1+2 Jeg er nu heller ikke meget for restriktioner, men sagens kerne er, at de der snyder, ofte gør det hurtigt fordi de mangler penge. Der skal ikke mange restriktioner til, før det bliver for meget arbejde for dem.

Og når nu muligheden for at lave en lille guide, f.eks skrevet af brugere - til brugere, så skal der ikke meget arbejde til fra hwt.dk's side for at lægge det ind et sted i køb/salg.

Jeg tror såmænd ikke det på nogen måde kan skræmme nye brugere væk. Tvært imod tror jeg faktisk kun at det fremmer antallet af køb/slags indlæg.

#3 Havde jeg ikke lige tænkt på. Det kunne da være rart hvis det stod et eller andet sted. Lad os få en guide.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 11:16:40
Svar/Indlæg:
4107/224
jeg støtter dig helt igennem mads321...

synes det ville være rigtig godt, og tror heller ikke det ville tage det store af HWT at sætte sådan en guide op.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 11:47:44
Svar/Indlæg:
1685/240
Tro mig når jeg siger at det er noget vi i crew har diskuteret meget om vi skulle have sådan en guide... Og konklussionen er at K/S er et tilbud, en ting som HWT blot udbyder, men ikke har noget ansvar i ellers. Forstået på den måde, at de handler der end måtte foregå gennem K/S, er på brugerens eget ansvar, og derved også brugeren selv der er ansvarlig for at en handel kan gå galt... Vi ser det ikke som vores opgave at holde jer i hånden når i skal handle...

Med hensyn til søgning, så er det faktisk muligt allerede.

Under søge streng skriver du "og" eller "er" eller "i" (som det er foreslået), søge sted vælger du forum, og så husk og marker "Medtag Køb/Salg/Vuderings forum" og i "Brugernavn" skriver du navnet på den bruger du vil undersøge...

VOILA!

sko

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 11:59:11
Svar/Indlæg:
1954/464
# 0...

almindelig sund fornuft kommer man ganske langt med..

surt når man bliver snydt...men hvis man er i tvivl så afhent varen...

og som foo siger...det er et tilbud, og ikke noget vi som sådan har noget at gøre med i crew..

:p

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 12:07:29
Svar/Indlæg:
2872/90
#1 Du skal bare tænke på det ik er alle som har denne sundefornuft.. Mange unge bruger og nye bruger tænker jo ik lige på at man kan blive snydt herinde..

Meeen synes nu ik at hwt skal gøre så meget andet en lige at skrive en advarsel eller en guide så for lige at give de nye bruger lidt hjælp..

#6 hvor langtid ville det tage jer at smide sådan en guide på siden måske?? ;)

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 14:14:40
Svar/Indlæg:
2029/63
Øhhh jeg tager bruger navnet og søger på det

http://www.google.dk/custom?do...

Så kan jeg da se alt!

Få nu bare et navn og søg efter vedkommende på krak, finder du ham ikke må du spørge.

Få dem altid på msn/ icq

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 17:39:33
Svar/Indlæg:
5410/123
#6 Selvom hwt.dk ikke vil tage ansvar kunne man jo godt advare og evt. have en lille guide som man kan kigge på hvis man selv syntes det er nødvendigt. Det kan da ikke være svært.

Jeg holder med Mads.

foo

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 18:13:50
Svar/Indlæg:
1685/240
#8/#10 > Det er ikke fordi det er det store problem for os at lægge en guide op, det tager to minutter, eller mindre...

Men hvad skal der stå i sådan en guide, hvor generel eller specifik skal den være, og hvor går grænsen for hvornår en handen ikke bør gennemføres?
Vi mener at en guide som denne skal holdes rimeligt ved lige før den har nogen praktisk funktion overhovedet, vi kan sagtens skrive at man skal gøre sådan og sådan, og at man ikke må....... ja i kender smøren, men folk må altså også lige lade hovedet sidde på halsen når de handler og tænke sig lidt om...

Vi har som sagt intet med det salgsforum at gøre, andet end vi tilbyder det som en service til dem der skulle have lyst til at bruge det. Ja vi vedligeholder det for SPAM, stavefejl og OT (såen da), men så stopper den også der...

Som jeg skrev før, vi vil ikke holde jer i hånden når i handler!

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 18:35:05
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg synes crew'ets holdning til K/S-forum'et er meget fornuftig.

Til gengæld kunne man godt lave plads til en linie under overskriften, hvor kunne stå noget med; "tænkt dig om, før du overfører penge." Eller: "Sørg altid for at få navn, adr. og telefonnummer"

🙂

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 23:55:11
Svar/Indlæg:
2786/120
#12 Det lyder som en kontakt-annonce advarsel :00

:P ;) :e

MVH.
Toke :)

teko

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2007 08:56:31
Svar/Indlæg:
873/19
Har nævnt det før, men undre mig at man ikke benytter heatware i Danmark. Der kan selvfølgelig snydes med det, som med alt andet, men jeg tror stadig det ville hjælpe lidt.. Det er jo bare at lave en sticky med et link i køb/salgs delen..