RMA - Penge return eller ombytning til anden

Bundkort / CPU d.  23. januar. 2007, skrevet af Amuq
Vist: 387 gange.

Amuq
 
Overclocker
Tilføjet:
23-01-2007 13:26:32
Svar/Indlæg:
55/3
Jeg købte et MSI 975X Platinum PowerUp Edition i midten af august måned ved Getmore. Det er så i mellemtiden blevet defekt, hvoefter Getmore modtog det til RMA d. 29-12-2006. En uge senere fik jeg at vide, at det var sendt til reparation ved producenten. Kunne forstå på Getmore, at den var sendt til leverandør d. 29-12-2006.

Jeg har stadigvæk ikke hørt noget fra Getmore endnu.

Jeg har tidligere hørt herinde, at Getmore er gået ud af 2006 med et underskud, hvilket jeg ikke er så glad for.

Så mit spørgsmål er, om jeg skal ophæve mit køb ved dem og få mine penge return, hvis det kan lade sig gøre?

Tænker mere på, at de har haft rigelig med tid nu til at få klaret min RMA.

season88
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 13:45:34
Svar/Indlæg:
1221/95
Well..... Først undersøg hvad de har af interne RMA regler, såsom nogle viksomheder skriver et max antal arbejdsdage (det kan være alt fra 14 til 28 arbejdsdage)

Hvis de har brugt dette, kan du så skrive til dem og forlange dine penge tilbage hvis du vil det.



Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2007 13:46:45
Svar/Indlæg:
1633/76
Umiddelbart nej, du har kun ret til pengene retur den 3. gang du sender dit produkt til rep. At det så er set før at butikker har været flinke og ombytter alligevel, er så en anden sag.

Nu vil jeg ikke male fanden på væggen, men jeg har hørt en del triste historier om Getmore og rma-sager, så de ombytter nok ikke bare på egen regning. Men måske ombytter leverandøren for dig. Du kan jo evt. mail'e til Getmore og høre hvordan det står til med rma-sagen.



Amuq
 
Overclocker
Tilføjet:
23-01-2007 14:01:09
Svar/Indlæg:
55/3
Jeg har været inde på forbruger.dk, som skriver at 1-2 reparationer, så kan du kræve et nyt produkt eller pengene retur, hvis det ikke giver urimelige udgifter til sælger.

Getmore skriver så at der normelt vil gå 14 dage, hvis en defekt vare sendes til reparation/ombytning ved leverandør.

Havde sendt en mail til dem i fredags, men den må være gået tabt et eller andet sted i systemet. Prøver lige at sende endnu en mail.

En af grundene til dette indlæg er nemmelig, at jeg er mere interesseret i at få et Asus - P5N32-E/SLI/PLUS i stedet for, hvilket Getmore ikke fører. Evt bare noget andet hardware men nu ser vi.



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 14:10:27
Svar/Indlæg:
2029/63
Du får nok ikke lov til at bytte den herre.

Fik jeg ikke med mit 7900 GT



Amuq
 
Overclocker
Tilføjet:
23-01-2007 14:35:19
Svar/Indlæg:
55/3
Nu får vi at se. Værre er det ikke end at jeg kan bruge kortet i min server. Den tid den sorg :)