windows vil genaktiveres/ikke genkendes

Software d.  23. januar. 2007, skrevet af Kim Leo
Vist: 420 gange.

Kim

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2007 17:04:27
Svar/Indlæg:
772/50
her hvor jeg arbejder har vi haft 3 underlige tilfælde, 2 hvor windows XP er poppet frem og sagt den ikke er lovlig, og en hvor den pludselig bliver enig med sig selv at der er skiftet hardware, trods det der ikke er blevet ændret noget, ikke engang firmware, Bios, eller driver da den bestemte sig for det, og de andre skam var ægte nok.. ville bare høre om jeg er den eneste der har stødt på det her, jeg kan ikke se noget på hverken google eller microsofts hjemmeside

//Kim

steen

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 19:04:44
Svar/Indlæg:
2870/65
Ja, jeg har prøvet det med Win Vista (allerede).

Skiftede drivere til netkort...og så mente Vista, at den skulle re-aktiveres. Funny stuff.

Ring til Microsoft på 80 70 13 15 og fortæl dem historien. Så for vi at se hvad de siger. De er godt klar over at der er problemer med Windows Genuine Advantage.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 19:40:56
Svar/Indlæg:
6531/410
hvorfor laver de ikke bare som med spil hvor man aktivere sit spil online en gang for alle

det kan de selfølgelig ikke med ome men for retail kunder kunne de squ godt lave det smartere.

palle

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2007 21:29:33
Svar/Indlæg:
2307/37
#0, du har nok med en automatisk opdatering fået Microsofts møgprogram "Genuine Advantage". Mage til spam og viruslignende program skal man lede længe efter :00

Mit råd er at gendanne computeren til en dato, før problemerne opstod, og så efterfølgende vælge at gennemse alle opdateringer - hver gang de prøver at lokke dig til at installere Genuine Advantage, siger du nej tak og beder dem om ikke at minde dig om denne opdatering fremover.... ;)

natmaden

Overclocker
Tilføjet:
24-02-2007 09:24:52
Svar/Indlæg:
2/0
jeg har været turen i gennem med en XP Mediacenter 2005DK
efter 8-10 timers support over 14 dage gav MS op,
og bad mig geninstalere, ja det er jo bestemt ikke hvad man har lyst til, men det hjalp.
Der hed sig på det tidspunkt at problemet 'kun' fandtes på under 1% af XP'er (Det er mange),
nå men nu var alt godt, indtil en måneds tid efter hvor jeg syntes at det var på tider at geninstallere mit x( Logitech webcam x(
Tilbage med systemgengannelse , fandt en ny driver,
og nu har det kørt siden.

Et alternativ.
Slå "Genuine Advantage" fra.
det virker men du midster mulighed for at køre visse ekstra pgm.
som normalt kun fås ved den fulde ægtehed.
Dette er på eget ansvar:
----------------------------------------------------------
Manually uninstall WGA Notifications
1. Log on to the computer by using an account that has administrative permissions.
2. Make sure that the WGA Notifications version that exists on the computer is a pilot version. The version format for the pilot version is 1.5.0532.x. In this case, you can uninstall versions 527-532 only. For example, you can uninstall versions that range from 1.5.0527.0 to 1.5.0532.2. To find the WGA Notifications version, follow these steps: a. Click Start, and then click Control Panel.
b. Double-click Add or Remove Programs, locate and then click Windows XP - Software, then click Windows Genuine Advantage Notifications, and then click Click here for support information.
c. In the Support Info dialog box, verify the version number, and then click Close.

3. Rename the following files by changing the extension to .old:

Rename %Windir%\system32\WgaLogon.dll to %Windir%\system32\WgaLogon.old
Rename %Windir%\system32\WgaTray.exe to %Windir%\system32\WgaTray.old

4. Restart the computer.

5. Unregister LegitCheckControl.dll by using Regsvr32. To do this, follow these steps:a. Click Start, click Run, type cmd, and then click OK.
b. At the command prompt, type the following, and then press ENTER:

Regsvr32 %Windir%\system32\LegitCheckControl.dll /u

6. Restart the computer.

7. Click Start, click Run, type cmd, and then click OK.

8. At the command prompt, delete the following files by typing the Del command. Press ENTER after you type each command.

Del %Windir%\system32\wgalogon.old
Del %Windir%\system32\WgaTray.old
Del %Windir%\system32\LegitCheckControl.dll

9. At the command prompt, type regedit.

10. Locate and then right-click the following registry subkeys. Click Delete after you locate each subkey.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\WgaLogon
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\WgaNotify

----------------------------------------------------------
da jeg gjorde det lukkede jeg øjene for de i punkt 2
nævnte versionsnummere, og det virkede ;)

MS support var ok og høflig og meget opfølgende.
og jeg ser nu at der er kommet en løsning på dansk.
http://support.microsoft.com/k...

Held og lykke :e

Mvh. Jørgen