Superbruger
Tilføjet:
24-01-2007 15:56:48
Svar/Indlæg:
205/51
Ja, så skal jeg til at udskifte min amd64 3200+ med en ny processor. Jeg har overclocking i tankerne. Her er mit eget udkast:
Mb: Asus P5B-E. Jeg har fundet 2 reviews af dette mb, hvor de formår at få overclocked relativt godt, plus at den har OK køling på northbridge og southbridge, så det skulle ikke være noget problem at oc med boardet, eller hvad? Kom endelig med andre bud.
Cpu: C2d E6300 + en scythe et eller andet?? ( Aner ikke, hvilken køler der skal til for at nå ca. 3ghz)
Ram: A-data vitesta 2g pc2-6400 CL5. Ja, jeg ved godt, at A-data ikke ligefrem har det store omtale, men nu er det sådan, at jeg har fundet 3 reviews af disse ram på google, og i alle tre tests røg de op over ddr1000 med 2,1-2,2v. Det er lovende, synes jeg.
Mit budget lyder på 4800 kr.
Hvis i vil foreslå noget andet hardware, så giv mig venligst et link til produktet, et sted hvor jeg kan købe det. Desuden må i gerne argumentere for, hvorfor i vil foreslå noget andet. Jeg kan forestille mig, at folk er lidt skeptiske mht. de A-data ram, men så må i altså gerne komme med nogle links til andre ram i foreslår, som viser gode resultater. Corsair ram er helt udelukket, dem vil jeg under ingen omstændigheder investere penge i.
Desuden er i meget velkommen til at kommentere det udkast, jeg selv har lavet.
Mvh. Amin