Nogen som har haft problemer med LGA775 ?

Bundkort / CPU d.  25. januar. 2007, skrevet af Karsten-B
Vist: 406 gange.

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 16:31:57
Svar/Indlæg:
1248/70
Har egentlig meget længe haft lyst til at høre om nogen har haft problemer med Intels "nye" processersokkel LGA775

Som jeg først hørte om den, den den første gang blev præsenteret, skulle der være (blev der forudsagt) meget stor risiko/sansynlighed for at deformationer i soklen (bukkede ben) hvis CPU'en blev udskiftet et vist antal gange (nogen sagde 4 gange, andre ca 20 gang, max)

Jeg har selv haft AMD (939 sokkel) i de seneste år, så jeg har selv kun lidt erfaring med LGA775, da kun har haft Intel 478 tidligere.

Så da jeg nu har købt 2 stk LGA775 er jeg meget interesseret i at høre om de "barske" forudsigelser holder stik, eller ? . Jeg synes nemlig ikke jeg har høre om mange problemer af den omtalte type.

--------CB

sko

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 16:34:09
Svar/Indlæg:
1954/464
jeg har aldrig haft problemer.

det er klart at du skal passe lidt på, men det skal du jo også hvis pins sidder på cpu.

syska

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2007 16:36:32
Svar/Indlæg:
1085/26
næ ... min fejler intet ... og har heller aldrig læst noget om der skulle være problemer med den sockel ....

Har du købt 2 sokler eller ? bundkort med sådan nogle sokler ?

Hvis du allerede har købt ... så er det da et underligt tidpunkt at undersøge om der skulle være hold i de problemer de snakker om .. 🙂

// ouT

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 16:43:05
Svar/Indlæg:
1198/35
Jeg har heller aldrig haft problemer. Det var være hvis man tabte en socket 478 cpu på bordet, det kunne godt bøje et par ben :e

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 16:55:21
Svar/Indlæg:
1248/70
Takker venligst for hurtigt svar :)

#1- Jeg har nok ikke forklaret mig godt nok. Det var nok mere om der var et generelt slidtage-problem, altså at man ikke bør udskifte sin cpu (åbne-lukke soklen mere end et vist antal gange) ?

#2 - kan godt se at min kommentar kan misfortolkes, jeg har købt 2 bundkort med hver een LGA775 sokkel. Underligt at du aldrig har hørt om det. Der var da megen skriveri om det da denne sokkel først blev præsenteret, men der er måske bare hvordan jeg opfattede situationen dengang (jeg går udfra at du har interesseret dig for computere i mere end 2 år - :p )

Der er (efter min opfattelse) ikke noget underligt i at spørge om andre personers erfaring på dette område - det har jo, for mig, ikke været et spørgsmål om jeg skulle købe eller ej (læs; jeg er amd OG intel fanboy 8) ) , mere om det ikke er hensigtsmæssigt at "bruge" soklen for meget.

-------CB

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 18:11:11
Svar/Indlæg:
6531/410
de små ben i socklen er meget lette at bøje .
dog skal man være et temmelig stor fjols for at smadre dem.

folk skelder altid ud på intel før de aner hvad de snakker om
sådan vil det nok altid være når man er den bedste :)

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 19:03:02
Svar/Indlæg:
1248/70
#5 - Har du selv bøjet nogen da :p ;)

:)

Jeg forsvarede altid Intel mens jeg skrev på hardinfo.dk, (på det tidspunkt (2002-2004) bestod det af nærmest kun af en hel flok AMD-fanboys - det var oftest op ad bakke at være pro Intel).

Intel leverer nu klart de bedste produkter men forinden var AMD klart de bedste, og sådan vil de nok skiftes hele tiden (jeg satser på begge heste, så har vi, brugerne, altid de bedste priser)

(ovenstående er naturligvis kun min egen mening ;) )

------CB

Amin

Superbruger
Tilføjet:
25-01-2007 19:32:42
Svar/Indlæg:
205/51
#6 Jeg er glad for, du nævner, at det naturligvis bare er din mening. Det er da mærkeligt og sige, at de fleste folk var AMD fanboys, hvor du samtidig nævner, at AMD førede på daværende tidspunkt. Det er en naturlig ting, at størstetallet af forbrugere støtter produkter, som yder bedst kontra pris. Det har ikke noget med fanboyism at gøre :P. Monopoler møder deres overmænd, intel mødte deres og har nu taget føringen igen. Jeg tøver ikke med at diskvalificere amd produkter, som det er nu, medmindre overclocking ikke er på tale.

Nå, det var noget af et off-topic indlæg, det må du undskylde, men jeg ville bare pointere dit relativt selvmodsigende indlæg.

Forresten, så har jeg da set nogle af mine venner rode med lga775 soklerne, og de var da bestemt også påpasselige med det. Men jeg har aldrig set benene blive bøjet, så de var ødelagte.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 20:13:41
Svar/Indlæg:
2516/381
Har selv et mobo med 775... har skiftet cpu, snart 5 gange,, og har mindst har mine cpu'er i og ude igen små 20 gange ialt,, har ingen problemer ;)

season88

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 20:29:35
Svar/Indlæg:
1221/95
Jeg fik et Asus P5W DH Dlx med socket 775.

Da jeg fik kortet fra forhandleren var 3 af de små ben bukket, og et enkelt manglede halvt (den lille gulknup i toppen)
Meget tyder på at kortet har været ved en forbruger før da heller ikke den lille plastic ting var til at beskytte socket'en.

Kortet er så inde ved forhandleren nu for at blive ombyttet / Repereret..

Tiger

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2007 01:06:40
Svar/Indlæg:
545/13
lga775 er meget mere skrøbeligt end amd, og man skal tænke sig om med hvilket bundkort/ram man vil have.

efter jeg har haft 2 asus p5b skiftede jeg til bad axe 2 som kører upåklageligt =).

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2007 16:01:36
Svar/Indlæg:
1248/70
Takker for alle svar/indlæg !

#7 - Jeg tror ikke du har læst mit indlæg grundigt nok, Jeg skrev
på "hardino.dk" ikke generelt set.

På det tidspunkt (lige omkring frigivelsen af de første 754 AMD cpuer) kunne man ikke kalde nogen af producenterne for en klar vinder.

Jeg kan ikke rigtigt se, at der er noget selvmodsigende i mit indlæg ?:( men det er måske fordi du havde overset at jeg skrev "på HI.dk" ??

-------CB