XP eller vista??

Software d.  25. januar. 2007, skrevet af nillermannn
Vist: 491 gange.

nillermannn
 
Overclocker
Tilføjet:
25-01-2007 17:20:28
Svar/Indlæg:
2/2
Hejsa..
Jeg skal sidde og købe styresystem, så ved ikke om jeg skal vælge XP eller Vista.. Den skal jo kunne køre bf2 og da jeg har hørt at Vista 64 bit versionen har problemer med BF2, så ved jeg ikke helt.. Jeg ved at jeg vil invistere i Vista på et tidspunkt men ikke hvornår. Hvad er bedst? Købe Vista med det samme eller købe xp og opgradere senere, og hvad er prisforskellen??

Og hvilke versioner findes der.. Har set på Oem xp til omkring 600, men hvad er OEM og hvad er forskellen mellen den og standard..?? Den er jo langt billigere end den normale xp.. Hvad kanden normale hvad OEM kan og omvendt..

Niller_ out..

Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2007 18:31:12
Svar/Indlæg:
6899/119
OEM betyder at windows versionen følger dit bundkort, så når du skifter dit bundkort, så bliver windows versionen ugyldig, men med XP er det ikke sværere end at man bare ringere ind til M$ og siger sådan og sådan og så får du en ny aktiveringskode.

Med vista snakkes der om, at det vist ikke er muligt at snyde dem sådan mere, men er ikke helt sikker.

Personligt ville jeg tage en XP nu, eller en 32bit vista.

Hvis man lægger producenternes problemer med 64bit understøttelse, og i nogle tilfælde drivere, sammen med det meget ustabile windows vista. Så har man det ultimative crap imo.



FriisRosiak
 
Overclocker
Tilføjet:
25-01-2007 20:29:07
Svar/Indlæg:
145/26
Vista Rtm'eren 32 bit gik helt amok ved mig da jeg prøvede at spille Bf2 men skal ikke kunne siges om det var grafik driverne.
Men jeg ville personligt vente lidt endnu med at opgradere til vista. Mener endnu ikk at 64 bit er det værd, da det ikke er alle apps der understøtter det.



1111
 
Overclocker
Tilføjet:
25-01-2007 21:23:43
Svar/Indlæg:
15/7
Pcworld har skevet lidt om vista
http://www.pcworld.dk/art/8360...

Håber det kan hjælpe lidt.



NiKzEr
 
Overclocker
Tilføjet:
29-01-2007 22:31:43
Svar/Indlæg:
94/12
Jeg ved ikke så meget om det, men jeg vil da lige vente lidt endnu og lade Vista komme ud, inden man begynder at kritisere.. Jeg har selv bestilt det (64 Bit udegaven) håber ikke jeg får mange prob. men jeg tror ikke der vil være det store af prob. :) Men jeg ka da skrive lidt mere om en uges tid når jeg har fået det op og køre har også bestilt et 8800GTS da jeg ville være fremtids sikret ;) .. (Gidder ikk det med at skifte hardware så tit) Men der er 99% sikkert også en masse tråde om det i løbet af de næste dage :00