SuperNedren..

Bundkort / CPU d.  27. januar. 2007, skrevet af Freak-Like-U
Vist: 359 gange.

Freak-Like-U

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2007 06:30:36
Svar/Indlæg:
6/2
hey..
ville høre om der var 1 der vidste, hvad dommen lyder på : hvis man mangler et af benene på CPU...?:( er den lige til at smide ud...? køre den bare lige langsommere.....? blå skærm.....? kan det laves.....? håber der nogen der klogere end mig på dette område...? c",) ?:( :e ?:(

foo

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2007 09:48:49
Svar/Indlæg:
1685/240
Det kommer meget an på hvilket ben det er - der er stor forskel på hvad de forskellige ben er til, og hvor vigtige de er...

Der er mange ben der er såkaldte NC (Not Connedted) og mange Ben der er GND (Stel). Alle GND benene er internt forbundet (eller burde være) så hvis det er sådan et der mangler, burde den virke uden problemer. Det samme hvis det er et NC ben. Problemet bliver større når det er et forsynings eller data ben der er knækket.

Hvis du stadig har benet, har du så prøvet og sætte de i skolen og så bare ligge CPU'en ovenpå? Nogen gange kan man være heldig med det.

Hvilken CPU er det? der findes datablade over alle benforbindelserne, og det kunne være interessant lige at se hvilket ben det var der var knækket...

Freak-Like-U

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2007 11:05:59
Svar/Indlæg:
6/2
hey...

CPU`en er en "20st31" #AMD Sempron 3100+ tray S. 754 256kb, 200 MHz Fsb.

og hvis man har den liggene med ben`ene op af og den lille trekant er neders i ventre hjørne. så er det oppe i højre hjørne, 5 rækker ned og 2 rækker ind...!! :l håber det hjælper dig / med at hjælpe mig..... LoL .... :00 :e thx..

foo

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2007 12:45:11
Svar/Indlæg:
1685/240
Databladen for din sempron er her:

http://www.amd.com/us-en/asset...

Jeg har kihhet på det, og det lader til at det ben der er knækket er et adresse ben. I så fald vil din processor ikke virke...

http://peecee.dk/?id=24942

Jeg har lavet det billede der, hvor du kan se at det er ben SAI#6 som er et adresseben...

Det ligner måske det forkerte ben jeg har fundet, men det er fordi at beskrivelsen af benene er top-view, og tegningen af processoren er bottom-view. Koordinatet skulle dog være rigtigt...

Håber det hjalp...

Freak-Like-U

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2007 14:17:35
Svar/Indlæg:
6/2
sorry... har lige opdaget jeg ikke helt havde hoved med mig i morges, da det selvfølgelig er spejl-vendt når jeg har CPU`en med bunden op af, så det er ikk 5 rækker ned og 2 rækker ind...!! men 2 rækker ned og 5 rækker hen eller det vil sige (32,AM) er det mon lige så slemt eller hvordan med den...??

:i

tak for hjælpen.. ind til videre.. det er stort du gider.. c",)

Freak-Like-U

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2007 14:47:47
Svar/Indlæg:
6/2
hvis jeg fatter bare lidt af, hvad der står på siden er det en : VSS / pin : am 32.. og på ingen måde bedre, så jeg tog et valg og sagde : ny CPU eller ingen CPU.. så nu vil jeg lukke ned, krydse fingere, klippe en af benene af min nuværende CPU, smide den ned i sockelen, smæk ny CPU, thermal grease og zalman på, clock svin`et, bed til mørket at det holder og at lyset ikk tar magten tilbage og griller min r** med karma^^ :e

et anden godt homer citat, som tak for hjælpen : if something`s hard to do, it`s NOT worth DoinG.....!!! :00 ?:( :l ;)

foo

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2007 15:25:03
Svar/Indlæg:
1685/240
en VSS pin er måske bedre, da den kan være internt forbundet med de andre VSS... Umiddelbart kan jeg ikke komme frem til at der i 2. række sidder en pin 5 rækker inde, men derimod 4 eller 6 rækker inde...

Den ene er en VSS den anden en VCC, er det en VCC, så vil jeg mene problemet er større, end hvis det er en VSS...

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2007 15:25:46
Svar/Indlæg:
14079/622
Alternativt kan du bare putte et stykke kobbertråd i soklen som erstatning :)

Forresten, du må gerne holde dig til én tråd næste gang ;)

Freak-Like-U

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2007 19:36:11
Svar/Indlæg:
6/2
:00 :00 jeg er lidt mere håbefuld nu, så nu splitter jeg den sgu ad... :e :e vender tilbage hvis jeg kan...?? :r :r og nåe.ja`det med den ene tråd er forstået.. ;) ;) ThXagaiN..

Freak-Like-U

Overclocker
Tilføjet:
28-01-2007 06:48:51
Svar/Indlæg:
6/2
det virket sgu... lækkert nok... ja.. der blev sagt lækkert nok.. ;) ;) aj.. der var lige lidt mærkelige siden spring og handlinger, så geninstaleret jeg SP2 og køre den bare derud af.. "Det er sgu rart, når heldet også en gang i mellem tilfalder OS DÅRLIGE MENESKER..! ? !.. :e :e endnu engang tak for råd og vejledning.... ses..!! ?:(