Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2007 18:15:25
Svar/Indlæg:
2823/238
Jeg er igang med at samle en super fed HTPC :p
Og har indtil nu købt/Bestilt følgende:
Kabinet: Silverstone LASCALA LC13
PSU: LC Power Silent Giant 14 CM Fan 550Watt
CPU: Core 2 Dual / E6600
Motherboard: Gigabyte GA-965P-DS4
RAM: 2GB PC2-6400 CorsairTwin2xCL5
GPU: ???
HDD: WD Caviar SE16 WD5000KS 500GB 16MB Cache SATA3
DVD-RW: Nec multiwriter lightscribe
TV-Tuner: Hauppauge 1300 DVB-T/Analog Tuner
WIN VISTA HOME PREMIUM
Ik´dårligt vel?
Nu er jeg lidt i tvivl ang. køb af grafikkort, da det skal sættes til mit 42" Plasma tv, fjernsynet har næsten alle tænkelige indgange inkl. 1 stk. HDMI indgang. Men ikke DVI!!!
Jeg vil gerne have det bedste signal, det må vel være HDMI da fjernsynet ikke har DVI ingang.
Men de grafikkort der har HDMI indgang er af en lidt ældre generation, og koster kassen.
Jeg har set et par andre kort Som har Det der hedder HDCP, og har DVI udgang.
Det er noget med copyrightbeskyttelse af HD signaler osv... men mit spørgsmål er om jeg med en lille adapter fra DVI til HDMI så kan bruge sådan et kort til mit tv, og om kvaliteten er den samme... Man har jo hørt så meget om HDMI og at det skulle være så godt så godt..
AAARRGH.,#¤%&%/(WE!§??=(/%¤# HMM HMM.. Undskyld men man kan blive så frustreret over alle de forkortelser og spørgsmål om kompatibilitet, kvalitet, Fremtidssikring og hvad der er bedst, Og med DirectX10 på banen og Vistas Krav til grafikkort, ja så ved jeg snart ikke hvad jeg skal vælge..
Jeg tror man kan få et X1600 med hdmi udgang for 850kr
Og et x1950PRO med HDCP DVI for 1300kr
Måske skulle jeg bare slagte spregrisen-Undskyld kassekreditten... og købe et G8800gts/HTDP for det har DX10 men de har ikke HDMI og så er vi der igen.
Jeg har enda spurgt i 2 PC butikker om det og de kunne ikke rigtigt svare på om man kan bruge den der adapter fra dvi til hdmi og så køre HD materialke over den vej osv....
Hvad kan i anbefale mig???