Til at starte med, var jeg opsat på at fremskaffe mig en Scythe ninja, men efter at have surfet rundt på google i 2 timer, nåede jeg frem til, at den altså ikke helt kan sidde på uden at presse et eller andet på bundkortet. Så nu er jeg ekstremt frustreret, eftersom jeg har brugt 8 timer på at læse anmeldelser af diverse cpu-kølere. Og efter at have valgt en, spørger jeg først mig selv: Hvilken af de her kølere passer overhovedet?
Det skal være luftkøling og det skal kunne passe ind i et Enermax Chakra kabinet. Jeg har selv et par foreslag, men anmeldelserne af cpu-kølere er ufatteligt varierende mht. hvad der er ''bedst'' (larm kontra performance).
ja jeg har holdt mig til gode gamle zalman og købt en 9700 og må sige at jeg ikke er blevet skuffet holder min a64 x2 3800@5000 nede på 55 grader ved 100% orthos på begge kerner. Målt med coretemp og dettte er ved kun 1400 omdr hvor den ikke siger et kvæk! idle ligger den ca 33
Jeg har absolut kun lovord for Noctuaen, brugte den sidste gang til et stand-in setup, der løb min gamle P4 640 4,2ghz, hvilket jeg førhen clokkede på vand, temp var dog en anelse høj men det er jo luftkøling...