Jeg går og leger lidt med tanken om, at købe den mindste WD Raptor HDD og smide mit Windows på. Hvor meget hurtigere bliver opstartet og Windows generelt, og kan det betale sig? Hvad med pris osv. Evt. nogle der sælger billigt?
mmm det går da hurtigere, men ikke meget. Hra selv mit OS på en raptor, dog 74gb modellen, vd ikke om det er larmen fra disken værd, tror hellere jeg ville købe en lidt langsommere, med mere cache og det ande lydniveau.
Har lagt mærke til, at nogle mennekser herinde klager over støj fra WD 36/74 GB diskene.
Hmmm....har ikke haft det problem nogen siden, men nu smider jeg også mine diske i Zalmans HDD køler som også er en antivibe-ting. Fungerer ualmindeligt godt. Kan klart anbefale de Zalman ting, da den også forlænger diskens levetid.
#3 Ja når den bliver afkoblet er der kun den læse/skrive lyde som stadig kan anes, men Z rammen forlænger nu ikk dens leve tid hvis der ikk er airflow henover denne, men jeg har haft held med at smøre lidt pasta på siden af disken så kontakten bliver bedre, og det har os hjulper positivt på temperaturen..
Jeg bruger selv en 36gb raptor, den er fin nok til mig og jeg vil gider ikk ha den spild plads når der kun skal ligge win på...
Jeg har en 74 Gb raptor, jeg er ikk plaget af larmen ;) Pt kører jeg med en 40 Gb Ide disk og der er en mærkbar forskel, om den er pengene værd er jo et vuderingsspørgsmål
Jeg bringer lige dette topic op igen. Jeg tænker på, om jeg skal købe en WD Raptor. Den skal kun bruges til mit XP. Jeg har fundet en billigt 36GB med 8MB chache. Er den iorden til det jeg skal bruge den kontra 74GB med 16MB cache?
Har lige skiftet fra en 80gb IDE som system disk til en 150 gb raptor x som system. Og forskellen i load tider, udpakning af rar filer, overførsel af filer, response tider osv osv er meget stor. Den larmer mere end mine 2 250gb caviars 16mb i raid 0 men den har været alle pengeneværd og nu skal jeg ikke tænke på det i et godt stykke tid =).
Ok, men mit sprøgsmål bliver ikke helt besvaret. Jeg kommer lige med et nyt spørgsmål. Kan man kører 1 IDE disk OG 1 SATA disk? Jeg har nemlig en Seagate Barracuda som bruger IDE.
jeg køre pt med 3 sata diske og 1 IDE dvd brænder. Og jeg bruger min gamle 80gb IDE disk som backup disk. Og den køre da sammen med både raid 0 singel sata uden problemer.
Det er vel et fint køb!? Den billigste på edbpriser koster omkring 100kr mere. Men hvorfor vil du vide om det er et godt køb? Det kan du vel nærmest sige dig selv...
Jeg har vel lov til at spørge?! Jeg vil gerne vide folks mening. Jeg er selv godt tilfreds med købet. Hvis jeg nu kunne få noget bedre for pengene. Så ved jeg det til en anden gang, og hvis jeg skal hjælpe andre med et HDD køb. :)
Jeg har købt den på qxl.dk og der er stadig garanti på den osv. Den skal bruges til mit OS og måske BF2. Glæder mig til jeg får den... Bare ærgerligt at jeg er i Østrig hele vinterferien :p
Jeg fandt forresten lige disse reviews af WD Raptor 74gb og 36gb. Hvis nogen mangler info eller gerne vil læse et review af dem, så tag et kig. De er gode :)
overførte lige 1x gb til mine raid 0 drev, mens jeg sad og så på min Wd raptor x. Ser mere end sjovt ud når den skriver når man ser ind i den gennem glas vinduet.
Jeg har også 74gb versionen og blev simpelthen nød til at købe en anti-vibrations skuffe til den da den larmer en del. Nu hører jeg ikke klik lyde mere men spin-up lyden er der self. stadig.